Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A belső hivatkozású linkek “túloptimalizálásnak” minősülnek?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.09.17.

A Google Webmasters Youtube csatornájának egyik videójában John Mueller, a Google szakembere válaszolt a felhasználók kérdéseire. Az egyik téma bizonyára sokakat érinthet, főleg úgy, hogy egy keresőmarketinggel foglalkozó cég téves információra hivatkozva távolította el a linkeket az ügyfele weboldaláról.

google

A kérdés így szólt:

“Múltkor a keresőmarketing ügynökségünk eltávolította az oldalon belüli belső hivatkozású linkekeket a cikkeinkből, amik a fizetői (pénztár) oldalra mutattak, mivel úgy ítélték meg, hogy ez “túloptimalizálásnak” minősül. Utánajártam, de azt olvastam, hogy ez elvileg nem jelenthetne gondot. Kíváncsi lennék a Google álláspontjára is.”

A John Mueller válaszából kiderül, hogy ez valóban nem okozhat gondot:

“Nem látok problémát azzal kapcsolatban, hogy a cikkkekben belső hivatkozású linkeket használjunk. Ha például ön az adott cikk témájának egy szakértője és forgalmaz olyan termékeket, amik az adott cikk témájához tartoznak; például miért válassza az érdeklődő azt a terméket, vagy pro és kontra érveket felsorakoztunk egyik-másik termék mellett, akkor igen hasznos lehet ez a fajta linkhasználat. Így nincs szükség arra, hogy minden kulcsszó átlinkeljen egy másik oldalra az ön oldalán belül, helyette inkább használjon nyugodtan cikkben elhelyezett hivatkozásokat, amik akár az ön, vagy más forgalmazó által kínált termékre, vagy akár a termék gyártójának honlapjára linkelnek át. Úgy gondolom, hogy ez elég hasznos minden szempontból és nem egy olyan dolog, amit el kéne távolítani.”

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Hírek

Új mérőszám a Meta kampányokban

Sajátítsd el, hogyan tudod testre szabni a Meta riportnézetet, hogy lásd, hány követést hoztak az Instagram-hirdetéseid. Olvasd el, miért lehet ez az új mérőszám értékes a kampányaid szempontjából!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet