Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

9 új Google keresési funkció és eszköz a vásárláshoz

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.10.07.

Az ünnepek közeledtével a Google úgy döntött, hogy itt az ideje kilenc új vásárlási eszköz és funkció bejelentésére. A bejelentés során a Google azt mondta, hogy a szándék az volt, hogy magával ragadóbb, személyre szabottabb élményt nyújtson.

1. Keresés a „shop” szóval

Az Egyesült Államokban, ha a „shop” szóra keresünk, majd a keresett cikkre, akkor hozzáférhetünk az adott termékhez tartozó termékek, eszközök és készletek vizuális hírfolyamához. A vásárolható keresési élményt a ruházaton túl az elektronikai cikkekre, a szépségápolásra és egyebekre is kiterjesztik, további régiókra mobil és asztali számítógépeken egyaránt.

2. Vásároljuk meg a megjelenést

Ez az új eszköz lehetővé teszi, hogy megtekintse a lehetőségeket, hogy hol vásárolhatja meg a keresőben látott termékeket. A „Vásároljon kinézetet” funkció linkeket jelenít meg pontosan a keresett termékre, valamint a kiegészítő darabokra és a vásárlási helyekre. Így egy teljes outfit megvásárlására lehetőségünk nyílik néhány gombnyomással.

3. Tekintsük meg, mi a trend

A Keresés új funkciója, a felkapott termékek megmutatja azokat a termékeket, amelyek jelenleg népszerűek egy adott kategóriában. Az amerikai vásárlók még idén ősszel használhatják az új funkciót, de konkrét dátumot nem közöltek.

4. Vásároljunk 3D-ben

A Google szerint az emberek közel 50%-kal többet foglalkoznak 3D-s képekkel, mint statikusakkal. Az otthoni cikkek 3D-s látványvilága az év elején jelent meg, és hamarosan cipők 3D-s látványvilágát is láthatjuk, elsőként a tornacipőkkel.

Annak érdekében, hogy a kereskedők és a hirdetők jobb hozzáférést biztosítsanak a 3D-s látványelemekhez, a Google egy új, automatizált 360 fokos pörgetési funkciót is indított, amely statikus fényképek használatával érhető el. Az új technológia a következő hónapokban válik elérhetővé.

5. Segítséget összetett vásárlásokhoz

Ez az új vásárlási útmutató hasznos betekintést nyújt egy kategóriáról a megbízható források széles skálájából. Ha nagyméretű vagy drága terméket vásárolnánk, a vásárlási útmutatóban megjelenhetnek olyan adatok, mint a súly, az anyagok, a főbb jellemzők, a méretek és egyebek specifikációi.

Az Egyesült Államokban nemrégiben bevezetett új vásárlási útmutató és az új betekintési kategóriák „hamarosan megjelennek”.

6. Lássuk, mit gondolnak a többi vásárlók

A Google alkalmazás egy új funkciója hasznos kontextust kínál az éppen megtekintett weboldalról vagy egy keresett termékről, például előnyeiről és hátrányairól, valamint csillagos értékelésekről, mindezt egyetlen nézetben. A Page Insights a következő hónapokban indul az Egyesült Államokban.

7. Személyre szabott eredmények

Hamarosan személyre szabottabb eredményeket fogunk látni korábbi vásárlási szokásaink alapján. Arra is lehetőségünk van, hogy preferenciákat állítsunk be, és kikapcsoljuk a személyre szabott vezérlőket.

Amikor a Google-on vásárlunk, kiválaszthatóak az előnyben részesített üzletek és márkák, így a jövőben többet láthatunk ezek közül. Ha már nem szeretnénk látni ezeket a személyre szabott eredményeket, vagy a preferenciáink megváltoznak, módosíthatjuk a funkciót, vagy akár teljesen is kikapcsolhatjuk.

8. Vásárlás új szűrőkkel

A Keresés teljes oldalas vásárlási szűrői mostantól dinamikusak, és a valós idejű keresési trendeken alapulnak. Például, ha farmert keresünk, láthatjuk a „széles szárú” és a „bootcut” szűrőket, mert jelenleg ezek a népszerűek, de idővel még ezek is változhatnak.

A dinamikus szűrők az Egyesült Államokban, Japánban és Indiában állnak rendelkezésre, de a jövőben több régióban is elérhetők lesznek.

9. Inspiráció a keresőmezőn túl

A Google alkalmazás Discover funkciójának használatával javasolt stílusokat láthatunk korábbi vásárlásaink és saját valamint mások keresései alapján.

Végül pedig fontos, hogy az ünnepi szezonra készülő hirdetők gondoskodjanak arról, hogy hirdetéseik, képeik, kereskedői fiókjaik és üzleteik készen álljanak ezekre az új funkciókra. A vásárlók a fejlesztések által több választási lehetőség, stílus és üzlet közül választhatnak, így kereskedőként nem maradhatunk le a versenyben!

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet