Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

3 új funkcióval bővül a Google Discovery-hirdetés

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.03.28.

A Google Discovery hirdetéseket új funkciókkal frissülnek, hogy a márkák kitűnhessenek a legvonzóbb hirdetési felületeken, többek között.

  • A közönség érdeklődését felkeltő termék feed
  • Termékszintű jelentéskészítés és adatközpontú modell (data-driven  attribution)
  • Növekedés mérése a konverzió növekedési kísérletekkel

Új, vonzó elrendezések és termék feed

A hirdetők különféle elrendezéseket használhatnak, például négyzet alakú és álló, hogy vonzóbb és hatásosabb hirdetéseket hozzanak létre.

Ezzel a funkcióval a hirdetők érdeklődési körük és szándékaik alapján jeleníthetnek meg termékeket a fogyasztóknak. A kereskedők életstílusú képeket és tömör szövegeket használhatnak a Google Merchant Center katalógusából, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsenek meg.

A Google a korai teszteléseikből kiindulva a termék feedek értékesítési vagy lead generálási célokat szolgáló Discovery-hirdetésekbe való bevonása átlagosan 45%-kal több konverziót eredményezhet hasonló műveletenkénti költség mellett.

Frissített jelentés és mérés

A hónap későbbi szakaszában a hirdetők termékszintű jelentésekkel nyomon követhetik Google Merchant Center katalógusaik teljesítményét a terméktáblázatokban olyan mutatók alapján, mint a megjelenítések vagy kattintások. Ez azt jelenti, hogy azok a kiskereskedők, akik sokféle terméket hirdetnek, képesek lesznek felismerni, hogy mely terméktípusok keltenek nagyobb érdeklődést, és megtehetik a megfelelő üzleti tevékenységet.

A második negyedévtől (Q2) kezdődően a Discovery-hirdetők az adatvezérelt hozzárendelés (DDA) révén pontosabb képet kaphatnak kampányaik teljesítményéről a Google ökoszisztémájában. A DDA az alapján jóváírja a konverziókat, hogy az egyének hogyan lépnek kapcsolatba a hirdetésekkel, és a fiókadatok alapján azonosítja, mely kampányok gyakorolják a legjelentősebb hatást az hirdető üzleti céljaira. Ezt az információt az olyan automatikus ajánlattételi stratégiákkal kombinálva használhatja, mint a Maximális konverzió, hogy még több konverziót generáljon.

A Google becslései szerint azok a hirdetők, akik más atribúciós modellekről adatközpontúra váltanak, általában 6%-os konverziónövekedést tapasztalnak.

Konverziónövekedési kísérletek

A kampányok hatékonyságának pontos felmérése érdekében a Google tavaly bevezette a konverziónövekedési kísérleteket. Ez az egyik legújabb mérési megoldásuk, amely lehetővé teszi a hirdetők számára a növekményes konverziók meghatározását akár a felhasználók, akár a földrajzi elhelyezkedés alapján.

A Discovery-hirdetéseket és cselekvésre ösztönző videókampányokat egyaránt futtató hirdetők a konverziós növekedést földrajzi hely alapján funkcióval mérhetik a hatásukat. A programban való részvétellel kapcsolatban Google-ügyfélképviselőhöz javasolt fordulni. 

Miért érdekes ez számunkra?

Ezek az új eszközök segíthetnek a hirdetési kampányok hatékonyabb optimalizálásában. A termékszintű jelentések használatával a hirdetők azonosíthatják, mely termékek keltenek nagyobb érdeklődést, és ennek megfelelően intézkedhetnek. Az adatközpontú hozzárendelés segít pontosan mérni a hirdetési kampányok üzleti célokra gyakorolt hatását, míg a Konverziónövekedés-kísérletek betekintést nyújtanak a kampány által generált növekményes konverziókba.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet