Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Üzleti oldal a Google+-on

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2012.03.30.

Mint már tudjuk 2011 év végén a Google útjára indította a saját közösségi portálját, melyet Google+ névre keresztelt. Látva, hogy a konkurens közösségi oldalon, a Facebook-on milyen népszerű a céges oldalak használata, a Google sem szeretett volna alul maradni, így nem sokkal az egyéni felhasználói felület átadását követően az üzleti felület létrehozásának lehetőségét is rendelkezésünkre bocsátotta.


A regisztráció teljesen díjmentes és magyar nyelvű, melyet az alábbi linkre kattintva tudunk elérni:

https://plus.google.com/pages/create

Ha sikerült beregisztrálnunk, akkor a következő ablak fogad bennünket:

0330_kep1 (1)

Válasszuk ki azt a kategóriát, mely legjobban illik vállalkozásunkra, a következő lépésekben pedig értelemszerűen töltsük ki a rendszer által feladott mezőket. Itt szerepelni fog a weboldal címe, a cég neve, elérhetősége, stb.

Ha sikerült a vállalkozásra jellemző alapadatokat megadnunk, akkor már csak egy képernyő választ el bennünket a sikertől, ez pedig a profil kép feltöltése:

0330_kep3 Amire érdemes figyelni, hogy lehetőség szerint négyzet alakú képet adjunk meg, mert a rendszer csak ilyen formájú képet tud szépen kezelni. Fontos, hogy akármilyen jó minőségű képfájlt töltünk fel, a rendszer automatikusan visszább vesz annak a minőségéből.

Ha ezzel végeztünk, tulajdonképpen el is készült saját üzleti Google+ fiókunk, melyet használatba is vehetünk. Innentől kezdve nincs más dolgunk, mint felhasználókat gyűjteni, akik csatlakoznak köreinkhez.

Több fórumban felvetődött a kérdés, hogy milyen módon fogja befolyásolni az üzleti Google+ oldal a keresőben való részvételt, vagy pozícionálást. Sajnos erre vonatkozóan értékes információval mi sem tudunk szolgálni, egy biztos, hogy érdemes már most az elején létrehozni saját vállalati oldalunkat, mert elképzelhető, hogy a későbbiekben azokat a cégeket előnyben fogja részesíteni a Google akár a Google helyek megjelenítésében, akár a keresőben való jobb pozícionálásban, akik már régebb óta rendelkeznek ilyen fiókkal.

Természetesen, mint minden rendszernek, ennek is vannak hiányosságai, ilyen például, hogy nem tudunk egyedi URL-t adni oldalunknak, nem úgy, mint a Facebook-on.

Másik érdekesség, hogy nem lehet nyereményjátékokat indítani a közösségi oldalon, így gyakorlatilag a közösség toborzása is igen nehézkes.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet