Mostanában egyre többen érdeklődnek, hogy hogyan tudnának követőket szerezni az Instagram-on. Az alábbiakban erre adunk választ, illetve megmutatjuk azt is, hogy a felület tökéletes eszköz lehet egy márka, termék, vagy egy szolgáltatás népszerűsítésére is.
Az Instagram egy olyan közösségi hálózat, amely fényképek, illetve videók megosztására szolgál, és csak okostelefonon keresztül tudjuk maximálisan kihasználni. A felhasználók különböző effektekkel tehetik színesebbé a fényképüket, akár keretet is adhatnak nekik. Miután kicsinosítottuk a képünket lehetőségünk van leírást és helyszín megjelölést is hozzáadni, illetve azt, hogy ki szerepel még a képen (természetesen a megjelölt felhasználónak is rendelkeznie kell regisztrációval). Ezenkívül megoszthatjuk a fényképet más hálózatokon (pl.: Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr… stb), valamint e-mailben is. A felhasználók követhetik egymást, vagyis láthatják a kiposztolt fényképüket, de ez kölcsönös, hiszen ha azt szeretnéd, hogy ő is lássa a fényképeidet, akkor neki is követnie kell téged.
Az Instagram is rendelkezik egy saját Like gombbal, viszont ebben az esetben a Like-ot egy szívforma jelöli. Ha rákattintasz a szívre, akkor azzal jelzed, hogy tetszik a kép. A hozzászólásokban lehetőséged van megszólítani barátaidat, mégpedig ha admin nevük elé teszel egy @ jelet.
Természetesen asztali gépeken is elérhető az oldal, de ebben az esetben nem tekinthetjük magunkat teljes értékű felhasználónak, hiszen lehetőségeink jóval korlátozottabbak. A profil beállításokon kívül csupán néhány szerkesztési opció áll rendelkezésünkre, fényképet feltölteni, illetve megosztani csak a telefonos felületen tudunk.
Használj Hashtaget!
Biztos benned is felmerült már a kérdés: Mégis mi ez és hogyan használjam? A Hashtag legelőször a Twitter-en jelent meg és tulajdonképpen a posztolt kép vagy videó címkézésre szolgál. Egyszerűen a bejegyzéshez kapcsolódó kulcsszavakat kell ellátni egy # jellel (pl. #marketing, #birthday, vagy #Google), majd a post alján, az aláírásban jelennek meg. Fontos szabály, hogy a hashtag-gel ellátott szavakat írjuk egybe, ékezetek nélkül.
A hashtagekre keresni is tudunk, ha beírjuk őket a keresőbe, így az ehhez kapcsolódó képeket és tartalmakat tudjuk elérni. Összességében tehát rendkívül hasznos, hiszen segítségével bárhonnan szerezhetünk újabb követőket, tulajdonképpen a világ bármely tájáról (ha angol hashtageket használunk).
Üzleti tanácsok, tippek
1. Termékbemutatás
Mindenki szeret a termékek között böngészni az interneten. Miért ne oszthatnád meg te is, hogy milyen termékeket kínálsz a vásárlóid számára? Mindössze annyit kell tenned, hogy kreatív formában megjeleníted például a legújabb termékedet az Instagrammon. Vedd rá a követőidet, hogy kitalálják a terméked tulajdonságait vagy funkcióit (színét, ízét vagy illatát). Ezen kívül megoszthatod a termékhez használt berendezéseket, kellékeket is, melyek szerepet játszottak annak kivitelezésében.
2. A termék előállítás folyamatának bemutatása
A vásárlók sokszor kíváncsiak rá, hogy a termék hogyan is készülhetett. Oszd meg követőiddel akár a termék gyártási folyamatát, vagy a lépéseket akár más-más képen. Ez lehet egy több lépésből álló üzenet a követőid számára, például a gyártástól egészen a végső fázisig.
3. Mi van mögötte?
Tegyük fel, hogy egy magazint vagy ruha márkát akarunk az Instagrammon ”reklámozni”. A követők biztos kíváncsiak lennének arra, hogyan is történt mondjuk a média anyag összeállítása, kidolgozása (pl.: fotózás, szerkesztés, stb.).
4. Vond be a követőket!
Kérd meg a követőid, hogy csináljanak közös képet a termékeddel, majd a Hashtag alkalmazásával meg is jelölhetnek. Például, ha kozmetikumokat forgalmazol, akkor egy smink terméknél egy előtte-utána fénykép tökéletes lehet erre a célra. A cél, hogy a követőid is jól érezzék magukat!
5. Mutasd meg a céged!
Biztos sokan kíváncsiak lennének arra, hogy milyen lehet nálatok dolgozni. Mutasd ezt is meg a követőknek! Például új alkalmazottakat szeretnél felvenni a cégedhez és szeretnéd megmutatni, milyen is nálatok egy átlagos munkanap.