Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Instagram – Hogyan használd üzleti célokra

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2014.03.28.

Mostanában egyre többen érdeklődnek, hogy hogyan tudnának követőket szerezni az Instagram-on. Az alábbiakban erre adunk választ, illetve megmutatjuk azt is, hogy a felület tökéletes eszköz lehet egy márka, termék, vagy egy szolgáltatás népszerűsítésére is.

instagram_kozossegi_marketing_instagram

Az Instagram egy olyan közösségi hálózat, amely fényképek, illetve videók megosztására szolgál, és csak okostelefonon keresztül tudjuk maximálisan kihasználni. A felhasználók különböző effektekkel tehetik színesebbé a fényképüket, akár keretet is adhatnak nekik. Miután kicsinosítottuk a képünket lehetőségünk van leírást és helyszín megjelölést is hozzáadni, illetve azt, hogy ki szerepel még a képen (természetesen a megjelölt felhasználónak is rendelkeznie kell regisztrációval). Ezenkívül megoszthatjuk a fényképet más hálózatokon (pl.: Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr… stb), valamint e-mailben is. A felhasználók követhetik egymást, vagyis láthatják a kiposztolt fényképüket, de ez kölcsönös, hiszen ha azt szeretnéd, hogy ő is lássa a fényképeidet, akkor neki is követnie kell téged.

Az Instagram is rendelkezik egy saját Like gombbal, viszont ebben az esetben a Like-ot egy szívforma jelöli. Ha rákattintasz a szívre, akkor azzal jelzed, hogy tetszik a kép. A hozzászólásokban lehetőséged van megszólítani barátaidat, mégpedig ha admin nevük elé teszel egy @ jelet.

Természetesen asztali gépeken is elérhető az oldal, de ebben az esetben nem tekinthetjük magunkat teljes értékű felhasználónak, hiszen lehetőségeink jóval korlátozottabbak. A profil beállításokon kívül csupán néhány szerkesztési opció áll rendelkezésünkre, fényképet feltölteni, illetve megosztani csak a telefonos felületen tudunk.

Használj Hashtaget!

Biztos benned is felmerült már a kérdés: Mégis mi ez és hogyan használjam? A Hashtag legelőször a Twitter-en jelent meg és tulajdonképpen a posztolt kép vagy videó címkézésre szolgál. Egyszerűen a bejegyzéshez kapcsolódó kulcsszavakat kell ellátni egy # jellel (pl. #marketing, #birthday, vagy #Google), majd a post alján, az aláírásban jelennek meg. Fontos szabály, hogy a hashtag-gel ellátott szavakat írjuk egybe, ékezetek nélkül.

A hashtagekre keresni is tudunk, ha beírjuk őket a keresőbe, így az ehhez kapcsolódó képeket és tartalmakat tudjuk elérni. Összességében tehát rendkívül hasznos, hiszen segítségével bárhonnan szerezhetünk újabb követőket, tulajdonképpen a világ bármely tájáról (ha angol hashtageket használunk).

instagram_kozossegi_marketing_hashtag

Üzleti tanácsok, tippek

1. Termékbemutatás

Mindenki szeret a termékek között böngészni az interneten. Miért ne oszthatnád meg te is, hogy milyen termékeket kínálsz a vásárlóid számára? Mindössze annyit kell tenned, hogy kreatív formában megjeleníted például a legújabb termékedet az Instagrammon. Vedd rá a követőidet, hogy kitalálják a terméked tulajdonságait vagy funkcióit (színét, ízét vagy illatát). Ezen kívül megoszthatod a termékhez használt berendezéseket, kellékeket is, melyek szerepet játszottak annak kivitelezésében.

2. A termék előállítás folyamatának bemutatása

A vásárlók sokszor kíváncsiak rá, hogy a termék hogyan is készülhetett. Oszd meg követőiddel akár a termék gyártási folyamatát, vagy a lépéseket akár más-más képen. Ez lehet egy több lépésből álló üzenet a követőid számára, például a gyártástól egészen a végső fázisig.

3. Mi van mögötte?

Tegyük fel, hogy egy magazint vagy ruha márkát akarunk az Instagrammon ”reklámozni”. A követők biztos kíváncsiak lennének arra, hogyan is történt mondjuk a média anyag összeállítása, kidolgozása (pl.: fotózás, szerkesztés, stb.).

4. Vond be a követőket!

Kérd meg a követőid, hogy csináljanak közös képet a termékeddel, majd a Hashtag alkalmazásával meg is jelölhetnek. Például, ha kozmetikumokat forgalmazol, akkor egy smink terméknél egy előtte-utána fénykép tökéletes lehet erre a célra. A cél, hogy a követőid is jól érezzék magukat!

5. Mutasd meg a céged!

Biztos sokan kíváncsiak lennének arra, hogy milyen lehet nálatok dolgozni. Mutasd ezt is meg a követőknek! Például új alkalmazottakat szeretnél felvenni a cégedhez és szeretnéd megmutatni, milyen is nálatok egy átlagos munkanap.

Forrás

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet