Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Facebook audit: 5 beállítás, amit egy kampánynál muszáj megtenned

Tartalomjegyzék

Eszter Takács
2018.08.07.

A Facebook egy igazi aranybánya, ha hirdetésekről van szó. Rengeteg lehetőségünk van személyre szabni kampányunkat, kiválasztani a nekünk való marketing célt, eldönthetjük a hirdetésünk formátumát, stb. Ám, ezeknek is megvan az árnyoldala, könnyű elveszni az adatok és beállítások között, amik a rendelkezésünkre állnak.

A következő 5 pontban összeszedtük azokat a beállításokat, amiket mindenképpen muszáj elvégezned egy-egy kampány felállításakor.

facebook-tippek

 

1. Határozd meg a kampányod célját

Kampányod létrehozásakor határozd meg, hogy mi is a célod vele, hiszen nem mindegy, hogy a salest akarod növelni vagy hírlevél feliratkozókat akarsz gyűjteni, esetleg a márkaépítésre szeretnéd a hangsúlyt fektetni. Szerencsére a Facebook ebben is segít, és egy kampány set-up első lépéseként lehetővé teszi, hogy kiválasszuk a magunknak leginkább megfelelő marketing célt.

Kulonbozo-marketing-celok-Facebookon

Ha erre eddig nem figyeltél oda, akkor érdemes a már meglévő kampányaidat is felülvizsgálni. Az eladást szeretnéd növelni? Akkor válaszd ki az ennek megfelelő marketing célt – a ‘Konverzió’ oszlopban találod. Forgalmat szeretnél terelni az oldaladra? Akkor a ‘Forgalom’ cél a ‘Megfontolás’ oszlopban lesz a helyes döntés számodra. Egyszerűnek tűnhet ez a beállítás, viszont nagyon fontos, hiszen ha rossz döntést hozol, teljesen félrevezetheti a kampányodat és az eredményeket.

2. Állíts be konverziómérést

Ha első lépésként sikerült a megfelelő marketing célt kiválasztani, akkor a konverziómérést se hagyd ki, hiszen ez az egyik alapvető része a sikeres kampánynak. Ehhez létre kell hoznod egy Facebook pixel követőkódot, amik később a weboldaladba kell implementálni a megfelelő helyre.

Ha megvan a pixel és már a weboldalad forráskódjába is beillesztetted, akkor itt az ideje, hogy beállítsd az eseményeket is. Az események nem mások, mint a webhelyeden történő műveletek, amiket nyomon szeretnél követni. Ilyen lehet például egy vásárlás, akár egy kattintás, vagy egy hírlevélre való feliratkozás, stb. Ha követni szeretnél egy eseményt, egy kódrészletet kell elhelyezned a weboldaladban, hogy a Facebook érzékelje, hogy valaki végrehajtotta a kívánt műveletet. Az esemény beállítását is Képpontoknál tudod megtenni. Válaszd ki, hogy milyen eseményt szeretnél követni és a kapott scriptet helyezd el a weboldaladba az instrukciók szerint.

Esemenyek-kovetese

Ne felejtsd el, hogy hirdetéscsoport szinten is tudod optimalizálni a kampányodat. Miután kiválasztottad a marketing célodat és elnevezted a kampányodat, az első lépés hirdetéscsoport szinten, hogy kiválaszd, hogy hová szeretnéd küldeni a forgalmat, majd azt, hogy a konverziós képpontot vagy alkalmazáseseményt akarod használni a konverziók követésére.

Hirdetescsoport-szintu-konverziokovetes-beallitas

A megfelelő eseményhez igazodva célszerű optimalizálni hirdetéseid megjelenését is hirdetéscsoport szinten. Hacsak nem rendelkezel egy nagyon specifikus optimalizálási stratégiával, akkor érdemes konverziók lehetőséget kiválasztani, hiszen így a Facebook azoknak a személyeknek jeleníti meg a hirdetésedet, akiknél a legnagyobb az esély a konverzió elérésére.

Hirdetesek-megjelenitesi-optimalizalasa

 

3. Állíts be helyes földrajzi célzást

Amikor földrajzi célzást állítasz be, ellenőrizd az adott terület célzásának módját, hiszen többféle létezik. Az alapértelmezett beállítás szerint a hirdetésed mindenkinek megjelenik, aki az adott helyszínen tartózkodik. Ez azt jelenti, hogy hirdetésed a turistáknak is megjelenik, akik lehet, hogy nem tartoznak bele a célközönségedbe. Ha szeretnéd, hogy számukra ne legyen elérhető, egyszerűen válaszd ki az ‘Itt élő emberek’ lehetőséget. Értelemszerűen, ha a turistákat, átutazókat akarod megszólítani, akkor az utolsó két opcióra essen a választásod.

Foldrajzi-celzasok

 

4. A megfelelő elhelyezés is fontos

Egy jól választott elhelyezéssel hirdetésedet a megfelelő helyen a megfelelő embereknek tudod megjeleníteni. A Facebook az automatikus elhelyezéseket ajánlja. Ez azt jelenti, hogy a hirdetéseid azokon a helyeken jelennek meg, ahol szerintük a legjobb eredményeket érik el. Az elhelyezések között a következő felületek szerepelhetnek: Facebook, Instagram, Audience Network és Messenger.

Ez elméletben egy nagyon jó lehetőség, ám nem árt, ha mégis manuálisan belenyúlsz a beállításokba. Ha rákattintasz az ‘Elhelyezések módosítása’ lehetőségre és egy kicsit lejjebb görgetsz, akkor láthatod, hogy meg tudsz adni kizárásokat és akár egy feketelistát is létre tudsz hozni. Ez különösen fontos a márkavédelem kapcsán, javasolt a használatuk.

Kizarasok-es-fekete-listak

 

5. Google Analyticset se hagyd ki

Az utolsó tipp, hogy megbizonyosodj róla, hogy Facebook kampányaid 100%-os hatékonysággal pörögnek, a Google Analytics használata. Hogy az Analyticsben megjelenő adatokat könnyen meg tudd különböztetni kampányok szerint, hirdetéseidhez hozzá kell adnod egy úgynevezett UTM paramétert. Ezzel tudod majd a kampányokat, hirdetéseket megkülönböztetni és hatékonyságukat mérni. Az UTM paramétert hirdetés szinten tudod hozzáadni kampányodhoz. Érdemes a kampányodban szereplő minden hirdetéshez hozzáadni, hogy egy-egy hirdetést is meg tudj különböztetni.  A Facebooknak van saját UTM paraméter készítője, ezt ITT tudod elérni.

Használata nagyon egyszerű. Elsőnek add meg a kívánt landoló oldalt. A kampány forrással ezúttal nem kell törődni, ezt a Facebook kitöltötte neked. A kampánymédiánál kell megadnod, hogy milyen fizetési stratégiát használsz, cpc, cpm, stb. A kampány nevéhez pedig értelemszerűen írd be azt a beszélő elnevezést, amivel könnyen meg tudod különböztetni őket.

Ha megvan az UTM paraméter, akkor a Hirdetéskezelőben tudod hozzáadni hirdetés szinten a ‘Speciális beállítások’ fül lenyitásával.

UTM-parameter-megadasa

Ha az alább felsorolt beállításokat megteszed, akkor egy hatalmas lépéssel közelebb kerültél egy rendkívül eredményes kampány elindításához. Természetesen több tényező is van, ami hatással lehet sikeredre – például a szövegezés, kreatívok, célközönség -, ezekre is fektess nagy hangsúlyt.

A cikk Aaron Childs írása alapján készült

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet