Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Alapvető Facebook célzási taktikák

Tartalomjegyzék

Márton Fehér
2017.08.04.

A Facebook nagyon részletes és hatékony célzási rendszerrel rendelkezik, ennek ellenére az emberek nagy többsége a stratégia tervezésekor csupán a következő három dolgot veszi figyelembe:

  • A felhasználók beazonosítása viselkedés és érdeklődési körök alapján.
  • A felhasználók bevonzása remarketing segítségével.
  • A bevonzott felhasználókhoz hasonló emberek megcélzása, relevánsabb elérés érdekében.

Természetesen ez lenne az ideális, azonban sok újonnan induló vállalatnak nincs arra lehetősége, hogy nagy létszámú remarketing listák segítségével növelje kampányai hatékonyságát.

Ebben az esetben segítségül hívhatjuk a manuális célzást. Ne gondoljuk azonban azt, hogy ez egy bármiben is rosszabb vagy gyengébb módszer mint az előző, pusztán több munkával jár. A következőkben pedig bemutatjuk, hogyan lehet a semmiből mégis hatékonyat alkotni.

Üzleti célnak megfelelő kampány beállítások

Mint az üzleti életben mindenhol a legfontosabb, hogy legyen a fejedben egy adott cél, ami alapján a kampányaidat építed, hogy ez éppen márkaépítés vagy inkább lead generálás az csakis az üzleti célodtól függ.

Három fő “célunk” lehet:

  • Ismertség: Ezt kell választanunk, ha márkaépítés célzattal indítunk kampányokat. Itt a kampányokat is úgy optimalizálja a rendszer, hogy ezt és kizárólag ezt a célt használja ki.
  • Megfontolás: Ennél a céltípusnál már egy fokkal kifinomultabb célzásokat tudunk alkalmazni. Ezek a kampány típusok az elköteleződést segítik.
  • Konverzió: Ha üzletszerzésben (eladás, ügyfélszerzés) gondolkodunk, akkor ez az a kampánycél, amelyet mindenképpen választanunk kell. Itt meg lehet adni azt is, hogy mennyit ér nekünk egy konverzió (CPA alapú optimalizáció.)

Ha túl tágra nyitjuk az ollónkat

Miután kiválasztottuk a célunknak megfelelő kampánytípust, el kell kezdenünk a konkrét célzást, az első probléma itt szokott felmerülni, különösen, hogy ha a célcsoportunk “mindenki”. Ez helytelen elgondolás, még a legnagyobb, nemzetközi e-kereskedelmi óriásoknak is jól meghatározható célcsoportjuk van, legfeljebb nem egy, hanem több. Mindig tudunk legalább egy érdeklődési kört megadni, amelyből később a rendszer is ajánl fel ehhez hasonló adatokat.

Tegyük föl, hogy egy jóga központot vezetünk, annak érdekében, hogy elérjük a jógázókat, ez esetben a jógát, mint érdeklődési kört rögtön fel is vesszük a megcélzottak közé.

Facebook hirdetés érdeklődési körök - jóga

A továbbiakban pedig hozzá tudjuk adni a rendszer által javasolt érdeklődési köröket, így rögtön meg is lesz a célközönségünk és nem kell “mindenkit” megcélozni. Természetesen ehhez kell az is, hogy a célzásoknál meg tudjuk adni a demográfiai, illetve geográfiai adatokat is.

Konkrét célcsoporttal rendelkező kampányok

Ha tudjuk, hogy konkrétan milyen célcsoportot szeretnénk megcélozni, akkor két stratégia közül is választhatunk, az egyik a belülről kifelé haladó, vagyis a célcsoportunkhoz adunk hozzá rétegeket, ezzel bővítve szépen lassan a közönséget. A másik lehetőség a kívülről befelé haladó, ami értelemszerűen az előbbinek az ellentéte.

Belülről kívülre haladó stratégia

Ez a stratégia mélyebb ismeretet feltételez az általunk kiválasztott célcsoportról, itt már nem csak arról van szó, hogy ha esetleg valaki érdeklődik a jógázásért, esetleg a spirituális dolgokért, hanem vásárlási, illetve fogyasztási szokások ismeretéről van szó.

Ha folytatjuk a jógás példát, akkor láthatjuk, hogy itt már nem csak pusztán a jógázás kerül be mint érdeklődési kör, hanem azok az újságok, esetleg filózófiai irányzatok, amelyek egy személy vásárlási, fogyasztási szokásai befolyásolhatják.

Facebook célzási lehetőségek

Facebook hirdetési célzás 2

Ez a stratégia azért hatékony, mert egy szűk réteget célzunk meg és szépen lassan azt bővítjük úgy, hogy olyan embereknek is megjelenjen az adott hirdetés, akik nagyobb eséllyel érdeklődnek majd a termékünk és szolgáltatásunk iránt.

Kívülről befelé haladó stratégia

Ennek a lényege, hogy egy nagyon széles célzást adunk meg alapnak és ezt utólag szűkítjük le, nem pedig bővítjük, mint az előbbi példánál. Ha a jógázással kapcsolatos célzást vesszük alapul, akkor ez utóbbi stratégia így jelenik meg:

Kívülről befelé haladó

További célzási lehetőségek

 

Versenytárs megcélzása

Minden piacon vannak versenytársak, ez természetes, azonban előnyünkre is tudjuk fordítani ezt, hiszen ezeket a cégeket is meg tudjuk célozni.

Az érdeklődési körök – további érdeklődési körök résznél ugyanis megtalálhatóak ezek a cégek, de ha a “Javaslatok” résznél rá is keresünk ezekre, akkor nagy eséllyel meg is találjuk az adott vállalatot.

Ashtanga célzás

Felhasználó alapú célzás

Ennek a leggyakoribb formája, amikor egy adott vállalat egy másik vállalat dolgozóit célozza meg, ez a következő képen remekül látható. Ezt előszeretettel alkalmazzuk inkább a B2B szektorban, így jógás példa ez esetben talán már kevésbé szerencsés, de nézzük:

Felhasználó alapú célzás

Összegezve

Sajnálatos módon nincs olyan stratégia, ami minden egyes helyzetben igaz lenne, így szükséges a folyamatos tesztelés. A kemény, manuális munka azonban meghozza az eredményét, hiszen szépen lassan a bevezetésben említett remarketing listák is felhasználhatóvá válnak, így sokkal értékesebb és relevánsabb eredményeket tudunk elérni.

Cikkünkhöz az ötletet a Wordstream írása adta »

 

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet