Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google PageSpeed Insights: A mobilbarát weboldalt segítő webmester eszköz

Tartalomjegyzék

Zoltán Varga
2014.06.20.

Ahogy a mobilról érkező keresések és konverziók száma növekszik, úgy válik egyre fontosabbá az ügyfeleink számára is a mobilra optimalizálás. Sokan ezt a kérdést eddig felhasználói aspektusból közelítették meg, pedig SEO oldalról is egyre komolyabbak az elvárások. A hivatalos Google Webmaster Central által májusban publikált megoldás tulajdonképpen mind a két szemszögből segíthet, a webmesternek éppúgy, ahogy a SEO szakértőnek.

Az eddig is elérhető PageSpeed Insights eszközt egészítették ki egy Mobil füllel, mely ugyanolyan faktorok mentén elemzi a mobilra optimalizált oldalunkat, ahogyan az desktop-ra optimalizáltat. Egyből feltehetjük a kérdést, hogy mégis mi szükség van erre, hiszen az m.sajatoldal.hu weboldalunkat eddig is ellenőrizhettük egy plusz lekéréssel? Igen ám, de a reszponzív oldalak esetében nincs külön elérése a mobil oldalnak.

google_pageinsight_keresooptimalizalas_pagespeed

 

Nehéz lenne nem egyetérteni azzal a Webmaster Central állítással, miszerint hiába a gyors oldalbetöltés, ha utána a felhasználó a mobil eszközéről még értékes másodperceket tölt azzal, hogy ráközelítsen az egyes szöveges, képes tartalmakra. Arról nem is beszélve, ha a legvégén még az űrlapunk is használhatatlan. Ennek a problémának a leküzdésére állította össze a Google a saját javaslatcsomagját, melyet integráltak a PageSpeed Insights-ba is.

A csomag nagyjából a következő területeket öleli fel:

  • Viewport meta elem optimalizálás: Ennek meglétét/hiányát elemzik gyakorlatilag elsőként a mobil böngészők. Ha ez nincs, vagy nincs megfelelően beállítva, akkor már is kaptunk egy fekete pontot.
  • Méretezzük a tartalmunkat a viewport-hoz: Vagyis a horizontális-vertikális problémakör. A mobilról netezők ugyanis alapvetően vertikálisan scrolloznak.
  • Használjunk olvasható szövegméretezést: Ez önmagáért beszél, hiszen újabb fekete pont, ha kisbetűk miatt egyből zoomolni kell. A klikkmania.hu oldal esetében ez a “Megfontolandó” javítás szekcióba került.
  • A kattintási területeket optimalizáljuk: Vagyis ne kelljen összetapicskolni a teljes képernyőt, ha meg szeretnénk nyomni egy gombot.
  • Kerüljük a plugin-okat: A legtöbb okostelefon nem támogatja a Flash vagy egyéb böngésző pluginokat, így ügyelnünk kell rá, hogy a mobil oldalunk se próbálja meg behívni ezeket betöltés közben.

Keresőoptimalizálás szempontjából a mobil oldalunk betöltési sebességének az optimalizálása éppoly fontos, mint a felhasználói élmény fokozása. Ma már az összes komolyabb SEO szakértő egyetért abban, hogy a legtöbb direkt on-site SEO technikát háttérbe kell szorítani és a felhasználói élményre kell fókuszálni. Itt az ideje belátni, hogy ugyanez igaz a mobil SEO-ra is!

 

Ezt olvastad már?

A mobilra optimalizált weboldal fontossága

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet