Segíthetünk?

Blog

Webfejlesztés

2014. március 19.

A mobilra optimalizált weboldal fontossága

A 16 év feletti népesség 34%-a rendelkezik okostelefonnal, tehát a potenciális vásárlók ma már Magyarországon is teljesen jogosan várják el a hirdetőktől, hogy rendelkezzenek mobilbarát weboldallal.

Az okostelefonon rendszeresen internetező felhasználók:

  • 73%-a néz rendszeresen videót a készülékén.
  • 50%-a naponta legalább egyszeri látogatást tesz valamelyik közösségi hálózaton.
  • 62%-a használja okostelefonját más tevékenységgel egy időben párhuzamosan
  • (21% filmnézés, 34% TV nézés, 33% zenehallgatás közben).
  • 49%-a keres helyi információkat legalább hetente egyszer
  •  16%-a keres helyi információkat napi rendszerességgel.

A potenciális vásárlóink tehát, 

  • hatékonyan elérhetőek interneteléréssel rendelkező okostelefonon
  • aktívan használják keresésre és összehasonlításra az okostelefonukat.
  • aktívan használják emailezére és tájékozódásra az okostelefonukat.
  • aktívan látogatják a különféle közösségi oldalakat okostelefon készülékről.
  • elérhetőek menetközben, munkában vagy akár otthon.
  • ma már különböző csatornákon keresztül konvertálódnak.

mobilra_optimalizalt_weboldal_webfejlesztes_penetracio

Forrás

Mobilfejlesztési szempontok

A mobilos felhasználói élmény javításához először is érdemes megvizsgálni a mobiltelefonos látogatók viselkedésmintáit a weboldalon. Pontosan kell ismernünk azokat a navigációs lépéseket, ahol a legtöbb okostelefonnal böngésző látogatót elveszítjük az értékesítési folyamatban. A látogatókat különféle szegmensek, dimenziók mentén vizsgáló és elemző többcsatornás webanalitikai szemléletmód ma már nem idegen a magyar online marketing valóságtól, azonban a teljes profilon végrehajtott szokásos elemzési lépéseket még viszonylag kevesen alkalmazzák rutinszerűen az eltérő eszközöket használó, különböző látogatói csoportokon.

Pedig ezeknek az információknak a birtokában már jóval pontosabb képet kaphatunk arról, hogy milyen fejlesztés(ek)re van ténylegesen szükségünk, és milyen prioritási sorrendet érdemes felállítani a lehető leggyorsabb megtérülés érdekében. Amennyiben nem rendelkezel még mobilbarát weboldallal, úgy érdemes megvizsgálni az elmúlt egy év mobil eszközökhöz köthető kulcs teljesítménymutatóit, és amennyiben szükségesnek ítéled meg, úgy egy radikális mobilfejlesztést véghezvinni.

Gyakran azt tapasztaljuk, hogy a már mobilbarát webhelyek teljesítménymutatói sincsenek sokszor rendben, tehát először is azt fontos megérteni, hogy a folyamatos weboldal fejlesztésre és tesztelésre szükség van, abba befektetni mindenképpen érdemes és kell.

Teszteld le egyszerűen a weboldalad optimalizáltsági fokát a Google erre szolgáló Page Speed Insights eszközén:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Mobilfejlesztési irányok és trendek

Képzelj el egy asztali számítógépen végzett böngészést, ami többnyire nagyméretű és magas felbontású kijelzőn történik egeret és teljes funkcionalitású billentyűzetet használva, ami kényelmessé teszi a komplexebb kereséseket és a kelleténél hosszabb űrlapok kitöltését is. Ezzel szemben képzeld el, ahogy valaki okostelefonon végzi ugyanezt jelentősen kisebb méretű és felbontású kijelzőn egy kézzel navigálva.

Egyértelműen érezhetőek a felhasználói élmény különbségéből adódó egyedi mobilfejlesztési irányok és igények: 

  • leegyszerűsített navigáció kialakítása
  • érintés kompatibilis, rugalmas és funkcionális felületkezelési megoldások
  • gyors oldalbetöltési sebesség
  • leegyszerűsített, rövidebb szöveges leírások
  • gyorsan kitölthető, rövid űrlapok használata
  • gyors, átlátható kosár felület és egyértelmű, egyoldalas fizetési aloldal
  • QR-kódos vásárlás
  • mobiltelefonos fizetés megkönnyítése

Gyakori mobilfejlesztési megoldások:

  • Responsive web design – képernyőfelbontástól függően dinamikusan változó elrendezés
  • Közös URL címen elérhető eltérő mobilos HTML tartalom
  • Egyedi URL címen elérhető mobiloptimalizált tartalom
  • Független mobilalkalmazás fejlesztés

mobilra_optimalizalt_weboldal_webfejlesztes_responsive

Egy mobilbarát weboldal elérhető az összes látogató számára, azonban egy mobilalkalmazást csak a leghűségesebb és legértékesebb vevők töltik le és használják rendszeresen. Pontosan emiatt egy egyedi felhasználói élményt nyújtó mobilalkalmazás csodálatos lehetőséget biztosít a vásárlókkal való rendszeres, interaktív kapcsolat kialakítására és a vásárlói elköteleződés növelésére.

Gondolatok mobilalkalmazás fejlesztéshez:

  • a kapcsolat gazdagítására szolgáljon
  • nyújtson egyedi felhasználói élményt
  • legyen funkcionális, hasznos, letisztult és szórakoztató
  • legyen elérhető a legnagyobb mobil platformokra
  • legyen mobilra és tabletre optimalizált változat vagy egy hibrid megoldás
  • az új alkalmazást hirdessük az online felületen és a hirdetési csatornákon
  • igyekezzünk növelni az alkalmazás letöltőinek a számát
  • folyamatosan mérjük és növeljük az alkalmazás aktív felhasználóinak a számát
  • folyamatosan teszteljünk
  • segítsük, rövidítsük le a vásárlási folyamatot
  • könnyítsük meg a vásárlási döntést
  • építsünk be QR-kód olvasót az alkalmazásba
  • használjunk QR-kódot a termékeken (offline)

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Az utóbbi években naprakész tudásra tett szert a keresőmarketing és az internetes kereskedelem világában. Jelenleg is napi szinten foglalkozik Adwords és Facebook PPC kampányok kezelésével, de alapvetően elméleti beállítottságú ember, így állandó kíváncsiságát folyamatos kutakodással elégíti ki.

1 hozzászólás

Ne felejtsük el, hogy lassan azért is szempont lesz a responsive kivitel, mer a keresőkben ez helyezésjavulást is eredményezhet. Vagy nem léte helyezés vesztéshez vezethet.

Írta: Gr3nT
2014. március 20.
Válasz

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!