Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

SEO BLOG

A Google több európai piacra is kiterjeszti az AI Overviews funkciót

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2025.04.03.

A Google kilenc európai országra terjesztette ki az AI Overviews funkcióját, ami jelentős előrelépést jelent a mesterséges intelligencia integrálásában. A bejelentés egy héttel azután érkezett, hogy az Európai Bizottság előzetes vizsgálata szerint az Alphabet, a Google anyavállalata, megsértheti a Digitális Piacokról szóló törvényt (DMA) azzal, hogy előnyben részesíti saját szolgáltatásait a keresési eredményekben.

A Google hivatalosan március 26-án indította el az AI Overviews funkciót Németországban, Belgiumban, Írországban, Olaszországban, Ausztriában, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban és Svájcban. Az AI által generált áttekintések az adott ország nyelvén és angolul lesznek elérhetők:

Németország: német és angol
Belgium: angol (kezdetben)
Írország: angol
Olaszország: olasz és angol
Ausztria: német és angol
Lengyelország: lengyel és angol
Portugália: portugál és angol
Spanyolország: spanyol és angol
Svájc: angol, francia, német és olasz

Ez a bővítés követi a Google AI Overviews funkciójának október 2024-es globális bevezetését, amit több mint 100 országban vezettek be, így az AI Overviews funkció világszerte több mint egymilliárd felhasználóhoz jutott el. Kezdetben az AI Overviews az Egyesült Államokban indult el, miután a Search Generative Experience (SGE) program keretében széles körű tesztelésre került sor.

Hogyan működik az AI Overviews?

Az AI Overviews bizonyos lekérdezések esetén a Google keresési találatok tetején jelennek meg, és a felhasználók számára olyan összefoglalókat kínálnak, amelyek célja, hogy közvetlenül válaszoljanak az adott kérdésre. A rendszer a Google Gemini nyelvi modelljét használja és a különböző webes forrásokból származó információk alapján hozza létre a tartalmakat. 

Hema Budaraju, a Google termékmenedzsmentért felelős vezető igazgatója szerint az AI Overviews célja az információkeresés megkönnyítése: “A széles körű tesztelést és a pozitív felhasználói visszajelzéseket követően ezekben az országokban a 18 év feletti, bejelentkezett felhasználók számára mostantól az AI Overviews akkor jelenik meg, amikor a rendszerünk úgy ítéli meg, hogy azok a leghasznosabbak, és megfelelő webes linkeket tartalmaznak, hogy az emberek könnyebben és több információhoz jussanak.”

Egy okostelefon megjeleníti a Google keresési eredményeit a „Mitől különbözik a kanadai sziklák?” kérdésre. Rávilágít az eljegesedés, az éghajlat és a fasorok közötti különbségekre. A Google több európai piacra is kiterjeszti az AI Overviews funkciót.
Forrás: Google

Az ezekben az európai országokban élő felhasználók számára a funkció csak a 18 éves vagy annál idősebb bejelentkezett felhasználók számára jelenik meg, és csak akkor, ha a Google algoritmusai úgy ítélik meg, hogy az AI által generált összefoglaló lenne a leghasznosabb válasz egy adott lekérdezésre.

Technikai megvalósítás és felhasználói élmény

A megvalósítás számos technikai szempontot vesz figyelembe, amelyeket érdemes megjegyezni:

  1. Nyelvi támogatás: Minden ország – az angol mellett –  a helyi nyelvek támogatását is megkapja. Svájc kínálja a legszélesebb körű nyelvi lehetőségeket (négy nyelven).
  2. Felhasználói korlátozások: Néhány régióval ellentétben, ahol az AI-Overviews  minden felhasználó számára elérhetők, az európai megvalósítás megköveteli, hogy a felhasználók bejelentkezve böngésszenek és 18 évnél idősebbek legyenek.
  3. Kontextus szerinti megjelenítés: A Google rendszerei meghatározzák, hogy mikor jelenhetnek meg, ezért csak olyan lekérdezések esetén jelenítik meg azokat, amelyeknél a vállalat úgy ítéli meg, hogy a legtöbb értéket nyújtják az adott témához.
  4. Forrásmegjelölés: Minden esetben jól látható linkeket tartalmaz az összefoglaló létrehozásához használt forrásokhoz, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy alaposabban felfedezzék a témákat az eredeti webhelyeken.

Jövőbeli kilátások

Bár a Google nem jelentett be konkrét terveket a további bővítésre, de a jelek arra utalnak, hogy a vállalat folytatni kívánja az AI Overviews globális bevezetését, ahol a szabályozási környezet ezt lehetővé teszi.

A bővítés egy olyan időszakban történik, amikor az AI-kereső területén egyre nagyobb a versenyhelyzet, olyan versenytársakkal, mint a Microsoft Bing Chat (más néven Copilot), a Perplexity, valamint az Apple és az OpenAI közelgő együttműködése.

Az európai felhasználók számára ez azonnali hatás és egy jelentősen megváltozott keresési élmény lesz, amely a közvetlen válaszokat helyezi előtérbe a hagyományos találati listákkal szemben. 

A Google AI Overviews fejlesztések idővonala

  • 2023. május: A Google bevezeti a Search Generative Experience (SGE) szolgáltatást a Google Labs-ben, amely lehetővé teszi korlátozott számú felhasználók számára az AI által generált keresési eredmények tesztelését
  • 2024. május: A Google hivatalosan is bevezeti az AI Overviews-t az Egyesült Államokban, felváltva az SGE-t.
  • 2024. október: Az AI Overviews több mint 100 országra terjed ki, és több mint 1 milliárd felhasználót ér el.
  • 2025. március 19: Az Európai Bizottság előzetes megállapításokat küld az Alphabetnek a Google keresővel kapcsolatos a DMA esetleges megsértésével kapcsolatban
  • 2025. március 26: A Google kilenc európai országra, köztük Németországra, Spanyolországra és Olaszországra is kiterjeszti az AI Overviews szolgáltatást.
  • 2025. március 26-27: Folytatódnak az iparági viták a szabályozási megfelelésről és a kiadókat érintő lehetséges hatásokról

Szeretnél még további hasznos tanácsokkal gazdagodni az online marketing világából?

Látogass el Klikkmánia Tudástár oldalunkra, ahol letölthető dokumentumokkal és a korábbi webinárok felvételeivel segítünk abban, hogy vállalkozásod online megjelenése a legoptimálisabb legyen. Böngéssz a blogcikkeink között, ahol rengeteg információt találsz az online marketing világáról és az újdonságokról.

#Google #GoogleAIOverviews #mesterségesintelligencia #Googlekeresés #GoogleAI

Forrás: https://search.google/pdf/google-about-AI-overviews-AI-Mode.pdf

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet