Növekvő elérés, elköteleződés és kimagasló interakciók

Partner: Tesa
Közösségi marketing, Content marketing, PPC hirdetés
Piros és kék logó a tesa szóval, fehér kisbetűkkel.

Kihívások

A tesa Magyarországgal 2020 júniusától működtünk együtt. Integrált módon láttuk el a Facebook-oldal tartalomkezelését, valamint a weboldal tartalmi elemeinek menedzselését. A weboldalt a főbb keresőoptimalizálási szempontok figyelembevételével fejlesztettük. A blogcikkek írása és a közösségi média tevékenységek között szoros összhangot alakítottunk ki, ezek egymást támogató, párhuzamos folyamatként működtek. A tartalmakat egy közös rendszerbe építettük, amely egyszerre szolgálta ki a SEO, a közösségi média és a tartalomfejlesztés igényeit.

15%
A kezdeti időszaki posztokhoz képest az elköteleződési arány ennyit javult hat hónap elteltével.

Megközelítés

A kezdeti időszak stratégiája elsősorban az organikus és kisebb mértékben a fizetett hirdetésekre és elérésekre támaszkodik. A fizetett elérések számának mértéke erősen kötődött a PPC kampányok időszakához. Az oldal követőszámának növekedése, csak organikus módon került növelésre, stabilan havi 20-40 fővel növekszik.

6,6 %
A bejegyzések organikus elérése stabilan, folyamatosan emelkedik.

Eredemények

A kezdeti időszak stratégiája elsősorban az organikus és kisebb mértékben a fizetett hirdetésekre és elérésekre támaszkodik. A fizetett elérések számának mértéke erősen kötődött a PPC kampányok időszakához. Az oldal követőszámának növekedése, csak organikus módon került növelésre, stabilan havi 20-40 fővel növekszik.

5,5%
A vizsgált időszak alatt a legnagyobb mértékben a reakciók száma emelkedett.

Facebook interakciók alakulása

A vizsgált időszak alatt a legnagyobb mértékben a reakciók száma emelkedett 5,5%-kal. A hozzászólások és megosztások számának növekedése azoknál a posztoknál figyelhető meg, ahol interakcióra biztatjuk a felhasználókat. A kezdeti időszaki posztokhoz képest az elköteleződési arány 15%-kal javult hat hónap elteltével.

Facebook teljesítmények

A kezdeti időszak stratégiája elsősorban az organikus és kisebb mértékben a fizetett hirdetésekre és elérésekre támaszkodik. A bejegyzések organikus elérése stabilan havi 6,6 %-kal folyamatosan emelkedik. A fizetett elérések számának mértéke erősen kötődött a PPC kampányok időszakához. Az oldal követőszámának növekedése, csak organikus módon került növelésre, stabilan havi 20-40 fővel növekszik.

Bejegyzés elérés FIZETETT:

Bejegyzés elérés ÖSSZES:

Oldal követőszámának alakulása 2020.03.04 – 2021.04.03 időszakot figyelembe véve:

Követőszám növekedés:

Facebook oldal létrehozásának dátuma: 2020. február 5.

2021.április 3. / követőszám: 605 fő

Követőszám növekedés: 605 fő

Oldalkedvelők 2021. április 3.: 572 fő

Interakciószám: 

A bejegyzések mérőszámainál a következő prioritásokat vehetjük figyelembe:

Első és legkedveltebb a reakciógombok használata, ezek közül a tetszik és imádom reakció kimagasló eredményt mutat. Második helyen szerepelnek a hozzászólások, majd ezt követi a megosztás.

2021-ben célunk olyan bejegyzések, témák és kreatívok létrehozása a Facebook oldalon, ami nagyban megnöveli a hozzászólások és megosztások eredményét, ezzel is elősegítve a követőszám növekedését.

Főbb tapasztalatok

  • A hirdetett posztokra érkezett interakciók száma jól tükrözi, hogy szükség van fizetett bejegyzésekre.
  • Népszerűek a DIY tartalmú bejegyzések, amelyek organikus elérés esetén is jó eredményeket produkálnak (like, komment és megosztás)
  • Kedvelt téma a blog bejegyzések, valamint a termékismertető és informatív jellegű posztok (like, komment és megosztás)
  • Jól teljesítenek a video tartalmú bejegyzések (like)
  • Legnagyobb fizetett elérést (90,8 K) a tesa ablakfólia videó poszt érte el, amely összesen 5,3K interakciót produkált.
  • A legjobban teljesítő organikus elérést (1003) a tesafilm írható ragasztószalag termékről készült poszt produkálta 25 interakcióval.
  • Az eredmények azt mutatták, hogy a Facebook oldalon havi 20-40 új követés történt. Ezt a követőszámot az Instagram csatorna létrehozásával is lehetne növelni.

Az ügyféllel szoros együttműködésben további innovatív megoldások beindítását tervezzük a 2021-es évtől. Szeretnénk megnövelni az azonnali interakciók számát élő termékbemutatók, kisvideók, komplex nyereményjátékok és influenszer együttműködések segítségével. A brand erősítését a legújabb közösségi média csatornák kihasználásával is szeretnénk előtérbe helyezni (TikTok).

Facebook poszt típusok teljesítménye

Instagram

A brand az Instagram csatornán egyelőre nincs jelen. Külön javaslatcsomagot dolgozunk ki az ügyféllel a közösségi felület megvalósításához, formálásához és fejlesztéséhez.

Következő lépések

2021-ben az ügyféllel szoros együttműködésben szerveztünk Facebook nyereményjátékok lebonyolítását, valamint az Instagram csatorna felépítését és tartalom stratégia kialakítását. Javasoltuk az aktuális fókuszban lévő termékekre épített tartalomgyártást a social média felületeken például kisvideók, DIY ötletek, termékinformációk, lakberendezési tanácsok, érdekességek témákban.


Szeretnéd elolvasni a részletes esettanulmányt? Feliratkozással hozzáférhetsz a teljes anyaghoz, és havonta összegyűjtve megkapod a legfrissebb szakmai híreket és cikkeket is!