Az eredmény egy folyamatosan növekvő organikus forgalom
A Flatco prémium ingatlanok (lakások, irodák, üzlethelyiségek) kiadásával foglalkozik, fő piaca Magyarország, de célcsoportjába tartoznak azon nyugat-európai huszonévesek is, akik Magyarországra jönnek tanulni és/vagy dolgozni. A cég a honlapjuk indulásával kapcsolatban keresett meg minket: kérésük az volt, hogy kísérjük végig a honlap indulásának folyamatát, készítsünk SEO auditot, és tegyünk optimalizálási javaslatokat, amikkel repülőrajtot tudnak venni, és lerövidíthetik a kezdeti felfutási időszakot.
“Amikor elkezdtük a Klikkmániával dolgozni, épp rebranding folyamatunk közepén voltunk, melynek során a nevünk és márkánk is megváltozott és új weblapunk lett. Professzionális segítségre volt szükségünk mind SEO-ban mind minőségi kontentek írásában, és a Klikkmánia az első pillanattól kezdve tökéletes partnernek bizonyult.”
Guba Anita, Marketing menedzser
Az audit eredményei
A felmérés során azt találtuk, hogy alapvetően jó állapotban volt az oldal. Habár találtunk fontos hibákat, azok száma nem volt magas, illetve könnyen, gyorsan orvosolhatóak voltak. Az indulás szempontjából meghatározó volt, hogy az oldal betöltési sebessége optimális legyen, optimalizálva legyen a robots.txt fájl, minden oldalnak legyen egyedi, megfelelő hosszúságú meta leírása, a meta title-k szintén legyenek kellő hosszúságúak, kulcsszóval optimalizáltak, és egyediek. Továbbá az oldalak heading struktúrája és a menüszerkezet is legyen optimalizált, valamint a belső linkelésre is külön figyelmet fordítottunk.
Offsite oldalról az élesítés utáni stratégia részévé kellett tenni a konverziós oldalak külső linkekkel való megerősítését.
Elvégzett optimalizálás
Az oldal sikeres organikus indulását elősegítő javaslatok közt volt a megfelelően beállított sitemap Google Search Console-ba való feltöltése és az oldal betöltési idejének csökkentése is.
Azonban leginkább tartalmi területen történtek nagyobb változtatások: az egyes aloldalak (beleértve a főoldalt) megfelelő meta elemeket (title, description) kaptak, valamint több írott tartalom került az egyes aloldalakra, amelyekben megfelelő kulcsszavakat és kapcsolódó kifejezéseket helyeztünk el. Így a Google jobban azonosítani tudta, hogy miről is szól a site. Szükség volt továbbá a menü kisebb átstrukturálására is: egyrészt, hogy SEO-szempontból a megfelelő kifejezéseket használjuk bennük, másrészt hogy üzletileg is jobban tükrözze a Flatco által nyújtott lehetőségeket.
Emellett javasoltuk, hogy rendszeresen kerüljenek ki blogcikkek a weboldalra annak érdekében, hogy gyakrabban térképezzék fel a feltérképező robotok a site-ot, erősítsük az oldal belső linkeltségét, valamint üzleti oldalról növeljük a konverziókat azáltal, hogy a felhasználókat átkattintásra buzdítjuk az egyes blogcikkekkről a kiadó ingatlanok aloldalakra. Emellett roppant fontos, hogy a blogcikkek márkaépítési és szakmai validációs céllal is működtek: egy teljesen új vállalkozásnak erős kommunikációra van szüksége, hogy a felhasználók számára hitelessé váljon a saját területén, ebben pedig a blogcikkek hatékony eszköznek szoktak bizonyulni.
Ezt a javaslatunkat elfogadták, és azóta is közösen alakítjuk ki a blogcikkek témáját, azok tartalmát, illetve hogy mely aloldalakra linkeljenek át a belső linkek.
Az egyik fő változtatási irány a márkával kapcsolatos volt. Felismertük ugyanis, hogy az olyan nagy ingatlan-gyűjtőoldalak miatt, mint pl az ingatlan.com, vagy az ingatlantajolo.hu a Flatco-hoz hasonló, saját eladó/kiadó ingatlanokkal rendelkező weboldalak nem tudnak versenyezni. Értjük ez alatt, hogy nem tudnak olyan általános, magas keresési volumenű kulcsszavakra az első találati oldalon rangsorolni, mint pl ‘kiadó lakás’. Ennek oka, hogy az ingatlan.com, ingatlantajolo.hu és társaik felhasználói élmény, valamint keresési szándék szempontjából a legideálisabbak: a felhasználók egy weboldalon belül, kényelmesen össze tudják hasonlítani a Magyarországon elérhető szinte összes ingatlant a számukra legrelevánsabb döntési kritériumok alapján. Ezzel a versenyelőnnyel az olyan oldalak, mint pl a Flatco, Metrodom, Cordia stb nem tudnak mit kezdeni, ezért kicsit kreatívnak kell lenniük.
A Flatco ezért úgy döntött, hogy “kreál” egy saját, lényegében brandelt kulcsszót, amely egyrészt megkapó, másrészt tükrözi a brand értékajánlatát is: ‘megfizethető prémium lakások’. A cél az, hogy megfelelő és megfelelően erős kommunikáció mellett a legteljesebb mértékben elterjedjen ez a kulcsszó az online térben, és amely összekapcsolódik a Flatco nevével. Ezáltal a Flatco (legalábbis részben) kikerüli a versenyt: bármelyik felhasználó is keres rá a ‘megfizethető prémium lakások’ kifejezésre, az bizton a Flatco oldalán fog landolni.
Ez természetesen egy hosszú távú stratégia, amely egyrészt komoly marketing erőforrásokat igényel, másrészt igen precízen össze kell hangolni az egyéb marketingcsatornákkal is, mint pl social media marketing, e-mail marketing, brand management stb. Itt két dologra kell figyelni: egyrészt, hogy megfelelően erős legyen a kommunikáció. Nagyon sok erőforrás szükségeltetik ahhoz, hogy áttörjük a “marketing zajt”; hogy kitűnjön és egyre több felhasználóhoz jusson el a ‘megfizethető prémium lakások’ értékajánlat; végezetül pedig, hogy meg is maradjon a célcsoport fejében. A másik a márkához kapcsolódik: mindenképpen oda kell figyelni a konzisztenciára, azaz hogy az összes releváns marketingcsatornán keresztül egységes üzenet jusson el a felhasználókhoz.
Ez utóbbi SEO-szempontból a következőket jelenti tartalmi téren: 1) minél többször szerepeltetni kell az oldal írott szövegében a ‘megfizethető prémium lakások’ kifejezést. És 2) el kell helyezni ezt a kifejezést a stratégiailag fontos SEO elemekben: title, meta description, H1 heading. Vagyis ennek margójára új title-t és meta leírásokat javasoltunk a Flatco-nak. Az oldal felépítéséből fakadóan sajnos H1 heading nincs a főoldalon, az átalakításra pedig nem sikerült megfelelő megoldást találni megfelelően alacsony ráfordítások mellett, így jelenleg a headingek közül csupán egy H3 headingben szerepel ez a kifejezés.
Az auditban javasoltak mellett továbbá a design-ban is véghezvittek kisebb-nagyobb változtatásokat, főleg a főoldalon: itt egyrészt megváltozott az oldal tetején lévő slider, másrészt csempeszerű elrendezést választottak a főoldalon található elemeknek. Felvetődött a videó használata a főoldali slider helyén a Flatco részéről, mi azonban nem támogattuk ennek alkalmazását, ugyanis az nagymértékben megnövelte volna az oldal betöltési sebességét.
Továbbá linképítési tevékenységgel is támogattuk a weboldal indulását. A linképítés során magas Doman Authority (DA) értékű híroldalakra tettünk ki PR-cikkeket, amelyek a Flatco egyes aloldalaira linkeltek vissza.
“Account managerünket bármilyen kérdéssel, kéréssel kereshetjük, SEO managerünk végigvezet minket a technikai folyamatokon, kontentjeinket pedig dedikált copywriterünk írja. Anyagainkat mindig időben, kiváló minőségben kapjuk meg, javaslataik hatalmas segítséget jelentenek. A Klikkmánia csapata szinte pillanatok alatt megértette kik vagyunk, mi a fontos számunkra és hogyan tudnak segíteni abban, hogy elérjük céljainkat. Az eredmények magukért beszélnek, látogatottság terén folyamatos növekedést mutat az oldalunk, és SEO pontszámaink szintén nőnek az ingatlanbérléshez kapcsolódó keresőszavak között. Mi csak ajánlani tudjuk a Klikkmániával való együttműködést!”
Guba Anita, Marketing menedzser
Az első fél év forgalmi eredményei
Tanácsainkat megfogadva, azokat implementálva, és a havi linképítés által kiszámítható, folyamatos és fokozatos növekedésnek indult az oldal organikus forgalma.
A március 1. és szeptember 30. közti időszakot vizsgálva látható, hogy havi bontásban a felhasználók száma ingadozástól mentes, egyenletesen növekvő bővülést mutat. Március hónaphoz képest az organikus csatornából érkezett felhasználók száma júniusra 5-szörösére, szeptemberre pedig már több mint 22-szeresére nőtt!
Ugyanez figyelhető meg a munkamenetek számának változásában is. Itt júniusra megnégyszereződtek a számok, szeptemberre pedig már majdnem 16-szor több munkamenetet indítottak, mint márciusban.
A visszafordulási arányokat vizsgálva is láthatjuk, hogy a látogatók számának növekedése nem jár együtt a minőségi mutatók romlásával – ráadásul szeptemberre 8 százalékponttal csökkent a visszafordulások aránya márciushoz képest.
Itt még nem ért véget!
Ami a folytatásban még várható:
- Linkprofil elemzés
- Kulcsszavak és pozíciók
- Összegzés