Segíthetünk?

Brandépítéstől a bevétel többszörözéséig

Ceumedika-Klikkmania-PPC-kampanyok

Partner:

CEUMEDIKA

Szolgáltatások:

PPC hirdetések, Facebook Ads, Google Ads

Dátum:

2019-től

Honlap:

www.ceumedika.hu

905%-kal több bevétel PPC csatornákból

A ceumedika.hu a Ceumed Kft. webshopja. A cég 2008-as alapítása óta foglalkozik prémium minőségű egészségügyi termékek forgalmazásával, illetve gyártásával. A Ceumedika a saját márkás termékein kívül olyan ismert márkákat is forgalmaz, mint a Babé, a Bio- Oil, a Dologel, vagy a Long4Lashes.

Korábban már futottak PPC hirdetéseik, de ügynökséget váltottak ráadásul az együttműködésünk kezdetekor a Ceumedika a webshop-motorját is lecserélte.

Nagy örömmel fogadtuk, hogy minket választottak. Közösen átgondoltuk a stratégiát, hogyan lehetne az új webshopot népszerűsíteni a felhasználók számára. A kezdeti időszakban kizárólag Brand építést támogató kampányokat futtattunk annak érdekében, hogy az akkor még kevésbé ismert márkát népszerűvé tegyük a piacon. 

Az indulás előtt több technikai változtatást kellett eszközölni a weboldalon, mind a méréseket, mind a webshop működését illetően, így a hirdetéseket is akkor indítottuk el komolyabb kerettel, amikor a webshop készen állt. Részletesen átvizsgáltuk a weboldalt, hirdetői és SEO szemmel is, az audit eredményeire alapozott javaslatokra pedig nyitott volt az ügyfél, így azok implementálásra is kerültek.

“Azt szeretem a klikkmániában, hogy úgy érzem igazán profi szakértője a PPC területnek és veszi a fáradtságot, hogy ezt a tudását időről időre velünk is megossza. Mindig közösen gondolkodunk, nincs ködösítés mivel a teljesítményt performancia alapon mérjük, így a céljaink közösek. Folyamatosan tapasztalom a proaktivitást és az alapos utóértékelést. Ha valamin változtatni kell, azonnal változtatunk, nincs mese habbal, csak hónapról hónapra javuló konverzió.”

Téglás András, Product Manager

Együtt sikerülhet: A közös munkafolyamatok kialakítása 

A türelem és a bizalom a közös munka kezdetén kiemelten fontos, – főként egy, még kevésbé ismert webshop esetében – ugyanis, bár már az első 3 hónapban is tudtunk eredményeket felmutatni, a brandépítő- és  performancia kampányok együttes használata 6 hónap után eredményezett jelentős forgalomnövekedést. A kezdeti időszakban  a KPI elvárás az egy évvel korábbi forgalomból indult ki, azt követően az ügyfél újabb célszámokat határozott meg számunkra. Miután a célszámokat már elértük, ezt követően közösen dolgozunk a forgalom növelése, és a lehető legjobb befektetés arányos megtérülés (ROI) elérésén.

Az együttműködés során az ügyfél mindig maximális bizalommal állt hozzánk és elfogadta szakmai javaslatainkat, legyen szó a hirdetési szövegekről, a weboldal tartalmi változtatásáról vagy csomagajánlatról. Ügyfelünknek volt igénye a tanulásra, a Google Ads, Analytics, Facebook alapokat és működési elveket személyes edukáció keretében ismertettük, ez nagyban segítette a későbbi kommunikációt. 

Az eredményeket az ügyfél igényeihez igazított, egyedi riportálással prezentáljuk hónapról-hónapra, illetve közösen ötletelünk az elkövetkezendő kampányokról, promóciókról és az értékesítési stratégiáról. 
A célzások tekintetében többféle perszónát alkalmaztunk mind demográfiára, mind érdeklődési körre nézve, így például célcsoportunk többek között azok a kisgyermekes anyukák, akik minőségi babaápolási termékeket keresnek. Facebookon és Google Ads-ben is nagy hangsúlyt fektettünk a kreatívok A/B tesztelésére, így a legjobb kombinációk megtalálásával értünk el sikereket.  Kampányok szintjén a hivatalos bevezetés  után elkezdtük tesztelni a Smart Shopping  kampánytípust, ami  a tanulási fázis után már kiemelkedően jól teljesít. A forgalmazott márkákat DSA kampányokkal is megtámogattuk.

Amikor a számok beszélnek: Eredmények

A fentebb említett lépések hatását a 2019. november – 2020. április vége közti időszakban szemléltetjük. A bevétel az idei évtől kezdve meredeken emelkedik, novemberhez képest áprilisban már 905,05%-al több bevétel érkezett a PPC csatornákból. Ezzel együtt kevesebbet költöttünk a hirdetésekre, ugyanis ebben az évben már nem a márkaépítés, hanem a performancia van fókuszban. Az alábbi ábrán napi bontásban láthatjuk a KPI-ok alakulását. 

Az első hónaphoz képest az e-kereskedelmi konverziós arány 300%-kal nőtt. A kampányok a direkt forgalomra is hatással vannak, a növekedés idén márciusban igazán kiemelkedő, amikor a ceumedika.hu új felhasználóinak száma a novemberi ötszörösére, míg a visszatérő felhasználók száma és az általuk termelt bevétel közel háromszorosára nőtt

Fontosnak tartjuk kiemelni hogy az Aukcióstatisztikában látható, hogy különösen a Shopping kampány esetén több nagyobb webáruházat, is megelőzve szereplenek a cemedika.hu-n látható termékek. Google Ads-ben folyamatosan csökkent a tranzakciókénti költség, melynek alakulása az alábbi grafikonon látható.

Tranzakciónkénti költség

A fizetett hirdetések fontos szerepet töltöttek be  a vásárlói útvonalban, a konverziós útvonalakat tekintve a konverziók 62,8%-nál az első lépés a fizetett keresési hirdetés volt.

A Facebook és a Google Ads hirdetések novemberben az összbevétel 33,19%-át hozták, míg áprilisban ez a szám már 67,75%. 

A növekedést nem igazán lehet a koronavírus számlájára írni, hiszen a webáruház jelenleg nem árul fertőtlenítőszereket vagy maszkokat, hanem elsősorban beauty termékeket (krémeket, smink- és hajápolási cikkeket) értékesít. Mivel a forgalmazott termékek egy része a patikákban és drogériákban is kapható, ott viszont jelentősen csökkent a forgalom, a kialakult helyzet erősítette a piaci pozíciót – és erre lehet a jövőben építeni, hiszen az elégedett fogyasztó visszatérő vásárló lesz és ezután is nagyobb eséllyel rendel majd online. 

Májusban hasonlóan kedvezően alakul az összforgalom, köszönhetően annak is, hogy   kiemelkedően teljesít egy Facebook-os termékkampány, ahol 5%-fölötti a konverziós arány, és az előző hónaphoz képest 34%-os bevétel növekedés tapasztalható.
Fontosnak tartjuk, hogy az eredményeket folyamatosan növeljük és optimalizáljuk. Mivel ez elmúlt hónapokban is az ügyféllel való konstruktív együttműködés vezetett a sikerhez, így a továbbiakban is ezt alkalmazzuk, hiszen az eredményeket nem csak elérni, hanem megtartani és növelni is nehéz, de mi együtt, közösen készen állunk rá.

Vissza

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!