Tartalommarketing tippek az e-kereskedelem berobbantásához
Tartalommarketing hallatán sokan arra gondolnak, hogy ez inkább az online marketingügynökségek terepe, pedig ez nem kizárólag így van, a kereskedők is sokat tehetnek a vásárlókedv fellendítéséért. Elsőként tisztázzuk a tartalommarketing definícióját, aztán vizsgáljuk meg, hogyan alkalmazható ez a vállalkozások esetében, különösen az e-kereskedelemre vonatkozóan.
A Content Marketing Institute a tartalommarketinget a következőképpen határozza meg:
A tartalommarketing lényege, hogy értékes, releváns és következetes tartalmat hoz létre és terjeszt a meghatározott célközönség elérésével, megtartásával, valamint a vásárlási szándék ösztönzésével.
Bár ez a szoftvergyártók és a digitális ügynökségek alapértelmezett stratégiája, azonban az e-kereskedelmi vállalkozások számára is egyértelmű eredményeket hoz ennek alkalmazása.
A tartalommarketing előnyei az e-kereskedelmi szektorban
A releváns tartalom segíti a potenciális ügyfeleket hasznos információkhoz juttatni, ahelyett, hogy csak a vásárlást erőltetné.
Egyéb előnyök közé tartozik annak az esélynek növelése, hogy organikusan is megtalálhatóvá válik az adott tartalom, pl. a Google keresőben, továbbá a vállalkozás pozitív megítélése is erősödik.
Ez a kapcsolat nagyban segítheti az ön e-kereskedelmi értékesítését, mivel a felhasználók és az ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolnak az ön bizalmat keltő cégétől. Az ügyfelek azt is tudni fogják, hogy akkor is érdemes felkeresniük és követniük cégének blogját és közösségi média oldalait, ha nem feltétlenül akarnak vásárolni, hanem csak tippeket keresnek, vagy más inspiráló, érdekes tartalomra kíváncsiak.
7 tartalommarketing-stratégia az e-kereskedelmi konverziók növelésére
Készítsen termék vagy szolgáltatási útmutatókat
Készítsen olyan termék- vagy szolgáltatási útmutatókat, amelyek oktatják az ügyfeleit, hasznos vagy érdekes információt oszthat meg az iparágról.
Vegyük például a Számlázz.hu-t! Van egy dedikált blogjuk, amin hasznos tartalmakat tesznek közzé, főleg kisvállalkozások számára, számviteli és könyvelési tippekkel, valamint az aktuális NAV szabálymódosításait magyarázzák közérthetően, amik túlmutatnak a saját termékjellemzők ismertetésén.
Ossza meg termékeiről a véleményeket!
Megoszthatja termékével kapcsolatos véleményeket, amiket mások írtak az ön termékéről. Ezeket kutassa fel, és ossza meg saját platformjain is!
Készíthet screenshotot a termékeivel kapcsolatos közösségi média beszélgetésekről, és megoszthatja azokat webhelyén, közösségi média oldalán. A Beauty Bakerie pontosan ezt teszi az e-kereskedelmi áruházában és az Instagram-fiókjában:
Készítsen vagy osszon meg infografikákat!
Az e-kereskedelmi vásárlás nem biztosítja a fogyasztók számára azt a lehetőséget, hogy személyesen megtekinthessék, kézbevehessék, kipróbálhassák a termékeket, ezért néha hezitálnak, hogy megvegyék-e azt.
Oszlassa el a kétségeket azzal, hogy megválaszolja a termékekkel kapcsolatos kérdéseket, és a fontos információkat állítsa össze egy brossúra, vagy infografikai formában! Lehet ez akár egy mérettáblázat is, vagy megoszthat a termék használatával kapcsolatos tippeket is.
Helyezze el ezeket a tippeket ezt a weboldal kulcsfontosságú részein, beleértve adott esetben a konkrét termékoldalakat, vagy külön oldalt, amit az ügyfelek megtalálhatnak a navigációs menükben és a webhely láblécében!
Egy mérettáblázat is sokat segíthet, hogy az érdeklődőket vásárlásra bátorítsuk:
Online előadások készítése
Készen áll egy teljes értékű online előadást tartani az ügyfeleknek, amely elmélyíti a velük való kapcsolatot? Az előadásban akár a saját áruházának termékei is szerepelhetnek, az Ön által megadott információk kiegészítik a termékhasználati módokat és előnyöket.
Ez a taktika időigényes lehet, de gondolhat más módszerekre is, amik segítségével az ügyfelek számára hasznos online tanfolyamot kínálhat termékei kiegészítéseként. Talán ahelyett, hogy saját maga vezetné a tanfolyamot, együttműködhet ismert influencerekkel, vagy szakmai gurukkal. Vagy létrehozhatja az online tanfolyamot egy nagyon egyszerű, 5 napos e-mail tanfolyamként, amely olyan apró lépéseket tartalmaz, amelyeket az ügyfelek minden nap megtehetnek, hogy közelebb kerüljenek egy adott célhoz.
Bízzon meg influencereket, felhasználók által készített tartalmak kreálásához!
Az influencerek remek kiegészítői a tartalommarketing-stratégiádnak, mivel ők maguk is tartalomgyártók. A kiválasztott influencerek már rendelkeznek egy saját közönséggel/követőbázissal, legyen az bármilyen nagy vagy kicsi, a követőtáboruk bízik bennük és érdeklődéssel figyelik, bármiről is beszélnek.
Itt egy példa egy influencer együttműködésre. Azok a túrázók, akik kedvelik a kalandokat, az életük erről szól és erről készítenek videókat is, blogbejegyzéseikben és YouTube-videóikban bemutatták a Patagonia nevű túraruházatot értékesítő márkát.
Írjon vendég cikkeket!
Ha az ön webáruházának nincs saját blogja, írjon más blogokon, fórumokon!
A vendégblogolás előnyös lehet az e-kereskedelmi üzletek számára, mert lehetőség nyílik közzétenni tartalmát egy másik webhelyen, amely már rendelkezik saját közönséggel. Természetesen olyan blogokat és webhelyeket válasszon, amelyek témát tekintve kapcsolódnak az ön által kínált termékekhez.
Vegyünk példaként egy különféle kávékat árusító e-kereskedelmi üzletet. Lehet, hogy nincs blog a weboldalukon, de ismert étel- és kávébloggerekkel együttműködve, ingyenes tartalmat hozhatna létre a bloggerek honlapjain, közösségi média oldalain.
Ilyen vendég blogcikkben elhelyezhető link is, ami a kávét forgalmazó cég weboldalára mutat.
A blog tartalmazhatja az e-kereskedelmi áruház termékeit is, így a felhasználók nem csak a vendégcikkben szereplő tippek megvalósításához kapnak ötleteket, de akár egyből tudnak vásárolni is.
Készítsen “hogyan csináld” videókat!
Az útmutató videók készítése illeszthető be legegyszerűbben az e-kereskedelmi tartalommarketing stratégiába. A Social Marketing Writing felmérése szerint a „how-to” (hogyan csináld) bejegyzések és esettanulmányok voltak a leghitelesebb tartalomtípusok véleményük szerint, amíg az Omnicore jelentése szerint a fogyasztók 61% -a blog ajánlása alapján vásárol, a how-to tartalommal pedig a legjobb az általános válaszarány.
A how-to videók egyik legelőnyösebb tulajdonsága, hogy azonnali bemutatásra kerül a termék.
Íme néhány példa arra, hogy ezek a videók hogyan növelhetik az e-kereskedelmi konverziókat és javíthatják termékeiről az általános felhasználói vélekedést:
- Az online élelmiszerboltok és szupermarketek közzétehetnek útmutató videókat, amelyek különféle ételek receptjeit tartalmazzák, kiemelve az üzletükben található termékeket.
- A szépségápolási termékeket forgalmazó vállalkozások sminktippeket oszthatnak meg videóikban, vagy bőrápolási tanácsokat adhatnak.
- Az online bútorüzletek lépésről lépésre bemutatják az összeszerelés folyamatát a termékekhez kapcsolódó videókban. Így nincs szükség a szerelési ábra értelmezésére.
Természetesen léteznek más kreatív módszerek is arra, hogyan használhatók az oktató videók a tartalommarketing-stratégiában, ezért nem kell kizárólag ezeket a sémákat követnie. Törekedjen arra, hogy az ügyfelek égető szükségleteire, felmerülő kérdéseire, aggályaira értékes tartalommal szolgáljon, amely kiegészíti az ön e-kereskedelmi termékeit.
Záró gondolatok
Az e-kereskedelmi üzletek profitálhatnak a tartalommarketingből, mivel megkülönböztethetővé válnak még a legtelítettebb piacon is, miközben elmélyítik kapcsolatukat a célközönséggel. A fenti tippek megvalósításával garantáltan növelheti az e-kereskedelmi konverziók számát és javíthatja a felhasználói élményt.
Ez a cikk részben Alex Zakrevsky írása alapján készült.