Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy 2021-es e-kereskedelmi folyamatról, amely egy üzletet megjelenítő billentyűzetet, okostelefont és laptopot tartalmaz. A tételek a „Kosárba helyezés” feliratú kosárból egy szállítókocsiba áramlanak, hangsúlyozva a hatékony közösségi média hatását az online vásárlásra és a szállítási lépésekre.

Közösségi E-kereskedelem: Hogyan vágjunk neki a 2021-nek hatékony közösségi médiával?

Tartalomjegyzék

Anna Cseh
2021.01.05.

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy az online kereskedelem folyamatosan változik és új megoldásokkal rukkol elő. A szorgalmas hirdető pedig minden figyelmét arra fordítja, hogy lépést tartson az újabb és újabb trendekkel. Amikor már azt hitted, hogy sínen van az e-kereskedelmi stratégiád, egy új paradigma tűnik fel a láthatáron! 

2020-ban elindult a közösségi e-kereskedelem – igen, rólad van szó, Facebook Shop – és ezzel együtt el is kezdtük implementálni az új modellt. 

Mielőtt azonban elmélyednénk a témában, nézzük meg, mi fán terem a közösségi e-kereskedelem!

A közösségi e-kereskedelem és tradicionális e-kereskedelem közötti különbség az, hogy míg a hagyományos esetében a weboldalon történik az eladás, addig a közösségi esetében a felhasználó közvetlenül a social média platformon tudja megvenni a terméket. 

Milyen előnyei vannak a közösségi e-kereskedelemnek?

Vitathatatlanul a legnagyobb pozitívuma az, hogy a felhasználóknak már nem kell elhagyniuk a közösségi platformot, hogy vásároljanak: megszakítás nélkül tudnak végigmenni a folyamaton és annak befejeztével továbbgörgetni a felületen. A funkció leginkább a fiatalabb, 18 és 34 év közötti korosztály körében örvend népszerűségnek. 

Nem meglepő, hogy a közösségi boltokat leginkább a nagyáruházak, viszonteladók és szépségápolási márkák használják.

Melyek a legjobban működő közösségi e-kereskedelmi platformok? 

Instagram és Facebook Shop

A termékmatricák bevezetésével már eleve beágyazódott az Instagram a közösségi e-kereskedelembe, azonban itt nem álltak meg a funkciók kiszelesítésében. Az Instagram Shop létrehozásával a felhasználók immár a márka oldaláról, a hírfolyamról vagy a történetekről is ellátogathatnak a shopba.

Mivel a funkciók szélesítése a Facebook és Instagram platformon általában párhuzamosan történik, ezért nagyban megegyeznek az közösségi e-kereskedelmi újítások is. Ugyanazt a koncepciót foglalja magában a Facebook is, mint az imént leírt Instagram.

Pinterest Shop

Az evidens választásnak a fenti két opció tűnik, azonban számos márka számára lehet izgalmas a Pinterest is, mivel a platform felhasználóinak 83%-a százaléka vásárolt terméket azután, hogy a márkával találkozott a felületen. 

Tippek és trükkök a közösségi e-kereskedelem hatékonyságnöveléséhez

  1. Az alacsonyabb árú termékek platformja

Ha luxustermékek vagy high-end készülékek eladása a cél, nem valószínű, hogy hasonló eredményessége lesz a tevékenységnek, mint az alacsonyabb árú viszonteladók esetében. 

Nemzetközi szinten is minél alacsonyabb a termék ára, annál jobbak az eladási arányok a közösségi platformokon. 

Ennek két oka is lehet: egyrészt a klasszikus “kipróbálom, mielőtt megveszem” hozzáállás, másrészt pedig az, hogy kell még egy kis idő, mire a közösségi e-kereskedelem is egy széleskörben elfogadott vásárlási platformmá válik. Egyelőre még tapasztalható némi szkepticizmus a felhasználók részéről. Fontos azonban, hogy mire ez megváltozik, márkánkkal az élvonalban legyünk és naprakészek legyünk az új trendeket illetően.

Amennyiben több árkategóriába sorolható terméket kínálunk, akkor érdemes a hirdetési költségeket az alacsonyabb árú termékek reklámozására allokálni. 

Ne felejtsünk el e-mail címet kérni a felhasználótól vásárláskor, hogy később lehetőségünk legyen további értékesítésre (up-sell)!

  1. Integráljuk a közösségi e-kereskedelmet az e-kereskedelmi platfromunkba!

Az adatok platformokon átívelő integrálása azért is fontos, mert ha változtatunk például a termékkatalóguson, akkor fontos, hogy minden változtatás szinkronban legyen az összes aktív platformon, ami az eladásokat támogatja.

Bizonyos e-commerce platformoknak már vannak integrációik a közösséi boltokkal. Amennyiben mi olyannal dolgozunk, amelyiknek még nincsen, akkor az alábbi toolok lehetnek a segítségünkre: 

Az Instagram Shop esetében a Shop Social lehet segítségünkre, míg a Facebook Shopnál például a StoreYa.

  1. Társuljunk Influencerekkel!

Az influencer marketing most már egy ideje jelen van és egyelőre úgy tűnik, hogy még jó ideig marad is.

Az egyik legnagyobb előnye a közösségi e-kereskedelemnek az, hogy az influencerek alkalmazása rendkívül egyszerűvé válik. Az Instagramon például fel tudják használni a termékmatricák kedveléseit arra, hogy a felhasználókat közvetlenül az adott márka boltjába irányítsák. 

Ezáltal pedig a termékreklámozás folyamata még kevesebb lépésből áll, ami pedig felhasználói szempontból még gördülékenyebb és zavartalan vásárlási élményhez vezet. 

Összefoglalva tehát azzal, hogy számos közösségi média platform adaptálja a kereskedelmi modellt, az e-kereskedelem soha nem volt még ennyire egyszerű, és ilyen mértékben népszerű. 

Világos, hogy a közösségi e-kereskedelem még a felívelés fázisában tart, így viszont egy kérdés maradt már csak a végére: 

Szeretnél a márkáddal felugrani a fedélzetre, vagy addig tétovázol, amíg lemaradsz? 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet