Ilyen legyen a webshopod kezdőlapja!
Egy korábbi cikkünkben már bemutattuk, hogy milyen legyen a weboldalad megjelenése. Most nézzük meg milyen megoldások javasoltak, hogy tökéletessé varázsold a webshopod kezdőlapját!
A kínálat áttekintése
Ahogy a való világban vonzzák a kirakatok a vásárlók tekintetét, úgy működnek az online térben a keresőmotorok találatai és a különböző hirdetések, legyen szó Google vagy Facebook reklámokról. Ízelítőt adnak, hogy mi vár a látogatóra, ha belép a boltba, jelen esetben, ha ellátogat a webshopunkba.
Fontos, hogy jól áttekinthető legyen a kezdőlap, ezt pedig egy jól kialakított menüvel érhetjük el. Be kell mutatnunk, hogy milyen termékcsoportokat kínálunk. A legfontosabb az, hogy rövid idő alatt le tudják szűrni a látogatók, hogy milyen termékeket, megoldásokat kínálunk. Egy rosszul kialakított kezdőlappal már azelőtt vásárlókat veszíthetünk mielőtt még belemerültek volna a termékek nézegetésébe. Ez pedig a legrosszabbat jelenti az e-kereskedelemben.
Ajánlások
A kezdőlapon ajánlott és kifizetődő a legnépszerűbb zászlós termékek feltüntetése. Lehetőségünk van még itt az újdonságok előtérbe helyezésére. Regisztrált felhasználók esetén több funkciót is hozzáadhatunk: Ilyen opció például a korábban megtekintett termékek megjelenítése vagy a vásárlási előzmények alapján bemutatott hasonló termékek ajánlása.
Speciális ajánlatok és kedvezmények
Az akciós termékeket és különleges ajánlatokat is feltüntethetjük. A figyelemfelkeltésre több lehetőség van: Alkalmazhatunk akár egész képernyős, felugró, figyelemfelkeltő képet, amit nem tud kikerülni a látogató. Ahhoz, hogy továbblépjen be kell zárnia a képet, ehhez pedig akaratlanul is ráirányítja a figyelmét. Hasonló szempontból jó megoldás a bannerek alkalmazása is.
Az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendtek a visszaszámláló órák kihelyezései, amik egy akció vagy különleges ajánlat végét jelzik. Ez pszichológiailag cselekvésre késztet. Az emberi viselkedés sajátja, hogy nem akar lemaradni a jó lehetőségekről. Ez akár azt is jelentheti, hogy figyelmen kívül hagyja az akció mértékét vagy azt, hogy egyáltalán szüksége van e a termékre.
A legfontosabb terméktulajdonságok megmutatása (USP)
A e-kereskedelem térhódítása, nagyrészt a Covid járvány miatt, rendkívül felgyorsult az utóbbi egy évben. A még csak offline vállalkozásoknak gyorsan reagálni kellett a megváltozott vásárlási szokásokra. A már meglévő webshopok pedig jelentős növekedést értek el.
Szinte nincsen már olyan termék, amit ne lehetne megrendelni az interneten. Néhány perc alatt bármit megvásárolhatunk, kifizethetünk. Ezután nincs más dolgunk, mint várni a szállítást.
A megnövekedett és megerősödött konkurenciával szemben ki kell tűnjünk, hogy több megrendelést realizáljunk.
Ebben segíthet a kezdőlap. Hogyan? Mutassuk be, hogy miben különbözünk a versenytársaktól! Legyen elérhető gyorsan az ügyfélszolgálat telefonszáma, alkalmazzunk chatbotot! Emeljük ki az ingyenes visszaküldés lehetőségét! Tüntessük fel, ha fontosnak tartjuk a környezetvédelmet, és hogy a termékeink milyen formában tükrözik ezt!
Az egyedi terméktulajdonságok (USP) segítenek kitűnni a tömegből.
Bizalmi elemek
Nem hiányozhatnak a nyitólapról a bizalmi elemek sem. A vásárlási döntés meghozatalához szükség van megerősítésre is. A kezdőlap jó hely az elégedett vásárlók visszajelzéseinek megjelenítésére. Ne hagyjuk ki a minősítéseket sem. Feltüntethetünk ismert és megbízható márkákat is a termékpalettánkból.
A webshopoknak is fontos a tartalommarketing
Létrehozhatunk egy menüt hasznos tartalmaknak, kapcsolódó híreknek. Indíthatunk egy blogot az iparágat érintő trendekről. A tartalmak segítségével növelhetjük a bizalmat, értéket teremthetünk és növelhetjük a webshopon eltöltött időt is, ami extra értékesítéshez segíthet hozzá bennünket.
Egy kezdőlap, legyen szó bármilyen honlapról vagy webshopról, a virtuális boltunk ajtaja. Egy jó benyomással bevételt realizálhatunk és hűséges vásárlókra tehetünk szert. Átláthatatlan, nem vonzó formátummal ugyanakkor vevőket veszíthetünk már az első lépésnél. Érdemes tehát az említett hasznos tanácsokat megfogadni és saját webshopunkra formálni.
A cikk alapjául a következő írás szolgált: Die Elemente der perfekten Startseite eines Online-Shops
(Ha WordPress oldalad van, annak SEO optimalizálásának maximalizálásához itt nyújtunk további segítséget.)