Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2017. április 12.

Dinamikus keresési hirdetés a gyakorlatban

Kipróbáltad már a a dinamikus keresési hirdetéseket? Ha még nem, akkor épp itt az ideje.

Mi is az dinamikus keresési hirdetés?

A dinamikus keresési hirdetések bekapcsolásával az AdWords rendszere feltérképezi weboldalunk struktúráját, az ehhez tartozó lehetséges kulcsszókészletet és összepárosítja leginkább releváns landoló lapokkal. Ezt követően pedig legenerálja a hirdetési szövegeinket is, melynek címsora automatikusan tartalmazza a keresett kulcsszót, de a leíró sorokat testreszabhatjuk.

Dinamikus keresési hirdetés étrehozása

Kampány beállítások:

  • Menj a kampány fülre az AdWords fiókodban, majd adj hozzá egy új “Csak a keresési hálózaton” típusú kampányt
    Itt válaszd ki a Dinamikus keresési hirdetések lehetőséget

Dinamikus keresési hirdetés - kampany beallitas

  • Add hozzá honlapod címét

Dinamikus keresési hirdetés - honlap cim

  • Továbbá válaszd ki a fennmaradó szokásos kampány beállításokat, melyek megegyeznek az összes keresési hirdetés esetében

 

Hirdetéscsoport beállítások

Ez az a terület amely a dinamikus keresési hirdetést megkülönbözteti a többi keresési hirdetéstől. A hirdetéscsoportok beállítása előtt el kell döntenünk, hogy honlapunk tartalmának egészét, csak speciális oldalainkat, vagy oldalaink egyedi kategóriáira szeretnénk célozni. A hirdetés leíró sorát mi határozzuk meg, természetesen ügyelve arra, hogy a szöveg harmonizáljon a célzott tartalommal.

Először be kell állítanunk a dinamikus keresési hirdetés célzását, a már fent említett 3 lehetőség közül választhatunk:

  • Ajánlott kategóriák: Google előre kiválasztott kategóriáit használva az oldalak tartalma alapján
  • Összes oldal célzása: a megadott honlapunk teljes tartalmának célzása
  • Meghatározott oldalak célzása: speciális oldalak célzásának kijelölése

Dinamikus keresési hirdetés - hirdetescelzas hozzaadasa

  • Ezt követően létre kell hoznunk dinamikus keresési hirdetésünket. Tartsuk szem előtt, hogy a címsor és a landoló oldal automatikusan generálódik, így nekünk csak a leíró sorokat kell meghatároznunk.

Dinamikus keresési hirdetés - dinamikus hirdetes

  • Végezzük el a szokásos hirdetéscsoport beállításokat, majd mentsük el munkánkat.

A fenti beállítások elvégzésével kampányunk az ellenőrzés után élesedik.

Bréking!

A Google a napokban tette elérhetővé a dinamikus hirdetések kiterjesztett változatát. Még meg van a lehetőségünk, hogy visszatérjünk az előző hirdetési formátumhoz, de hosszú távon érdemesebb lesz a kiterjesztett változatot használni, csak úgy, mint a normál szöveges hirdetéseknél, a kiterjesztett szöveges hirdetésekre (ETA) történő átállás esetében, ahol a régi típusú hirdetés formátumok idén év elejétől már nem érhetőek el.

Az új típusú DSA hirdetések segítségével lehetőségünk van hosszabb leíró sor feltüntetésére, mellyel célzottabb üzenetet juttathatunk el potenciális vásárlóinkhoz. E mellett használhatunk oldalhírcsatornát, mellyel még pontosabban szabályozhatjuk termékeink vagy szolgáltatásunk hirdetéseinkben történő megjelenését.

Dinamikus keresési hirdetés - uj kibontott dinamikus hirdetes

Ezen kívül további, a már ismert keresési kampányoknál alkalmazott kiegészítő beállítási lehetőségek állnak rendelkezésünkre,  amelyek a következők lehetnek:

  • Eszköz ajánlat korrekciók
  • Hirdetés ütemezés és ajánlat korrekciók
  • Hirdetésbővítmények
  • Közönség célzás
  • Negatív kulcsszavak felvétele

Dinamikus keresési hirdetések és a remarketing

Kampányunkban a látogatók ismételt eléréséhez két fő lehetőség közül választhatunk:

  • Remarketing: használjuk DSA kampányunkat szigorúan, mint kereső remarketing kampány, hirdetéseinket csak azon látogatóink számára megjelenítve, akik előzőleg interakcióba léptek honlapunkkal. Mialatt ezzel behatároljuk a teljes elérést, közben hagyjuk, hogy a Google találjon számunkra olyan felhasználókat, akiknek ismerős lehet márkánk és aktívan érdeklődnek hasonló termékek iránt.
  • Akvizíció: Használjuk DSA kampányunkat, mint egy általános kampány, csak lássuk el különböző szűrt remarketing közönségekkel. Ez lehetővé teszi új potenciális vásárlók becsatornázását, egyúttal lehetőségünk van növelni ajánlatainkat azon felhasználókra, akik már jártak az oldalunkon.

Ehhez az alábbi beállításokat kell megtennünk:

  • AdWords fiókunkban a Közönségek fülön válasszuk ki a célzás hozzáadását
  • Ezután adjuk hozzá a szűrt remarketing listánkat
  • FONTOS: Ahhoz, hogy eldöntsük kampányunk minden felhasználóra, vagy csupán a kiválasztott remarketing közönségre célozzon, két opció áll rendelkezésünkre:

Dinamikus keresési hirdetés - celzasCélzás és ajánlattétel: ezzel a beállítással csak a kiválasztott közönségünkre célzunk, ahol lehetőségünk van ajánlat korrekciók alkalmazására is.

Csak ajánlattétel: ez esetben minden egyes felhasználóra célozhatunk és különböző ajánlatkorrekciókat is tehetünk a közönségeinkre.

Ha már rendelkezel egy komplex AdWords hirdetési fiókkal, de újabb kitörési pontokat keresel vagy csak további forgalmat szeretnél terelni az oldaladra és gyors megoldásra van szükséged, a dinamikus keresési hirdetéseket mindenképp érdemes lesz tesztelned.

Cikkünk a PPC Hero oldalán található angol nyelvű cikk, valamint a Google hivatalos blogja, a Google Inside AdWords bejegyzése alapján készült.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Tanulmányait a Budapesti Gazdasági Egyetemen végezte, Marketing mester szakon szerzett diplomát. Online Marketinggel három éve foglalkozik elmélyültebben, előzőleg ügyfél oldalon szintén marketing területen tevékenykedett. 2016. év elején csatlakozott a Klikkmánia csapatához, mint keresőmarketing tanácsadó, főleg PPC kampányok tervezésével és kivitelezésével foglalkozik, valamint Facebook oldalak menedzseléséért felel.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!