Blog

Keresőhirdetés

2020. április 21.

Célra tarts! A dinamikus keresési hirdetések beállítása

A dinamikus keresési hirdetések (DSA hirdetések) nagyszerűen kiegészíthetik a keresési kampányainkat. Egyedi keresésekre is megjelenhetünk, amivel növelhetjük a hatékonyságunkat. Általában a DSA kampányok költséghatékonyabbak is, mint a “hagyományos keresési” kampányok, mivel itt közvetlenül a termékünk/szolgáltatásunk oldalára landoltathatunk.  

Ebben a cikkben áttekintjük, hogyan lehet ezeket létrehozni, és hogyan lehet felhasználni különböző területeken, a konverziós céljaink figyelembevétele mellett.

Dinamikus keresési hirdetés beállítás

Mik a dinamikus keresési hirdetések (DSA hirdetések)?

A dinamikus keresési hirdetések olyan keresőhirdetések, amelyek a webhely tartalma alapján automatizáltan jelennek meg. A Google robotja feltérképezi a honlapot, majd olyan keresési kifejezésekkel egyezteti, amelyek szorosan kapcsolódnak a honlap tartalmához. Többek közt emiatt is nagyon fontos, hogy minél több releváns oldalt beküldjünk a Google Index-be. Ebben az esetben a címsort és a céloldalt dinamikusan generálja a rendszer, hogy megfeleljenek a keresett kifejezésnek, ami lehetővé teszi a kulcsszó, a keresési hirdetés és a céloldal közötti szorosabb kapcsolódást. Mivel itt csak a leírásokat tudjuk mi magunk elkészíteni, érdemes arra törekedni, hogy az adott leírás a lehető legjobban illeszkedjen az általunk dinamikusan célzott kategóriához.

Mit tegyünk a dinamikus keresési kampányok beállítása előtt?

  1. Először gondoljuk át, hogy milyen meglévő keresési kampány kiegészítéseként akarjuk használni őket, illetve milyen esetleg nem meglévő kampány helyett szeretnénk dinamikus keresési hirdetéseket futtatni. 
  2. Nézzük meg azokat az oldalakat, amelyekre landoltatni szeretnénk a felhasználókat. Fontos, hogy lehetőleg minél több szöveg szerepeljen ezeken az oldalakon, hiszen a DSA ezekből a szövegekből készíti a hirdetéseink címsorát és innen „szerzi” a kulcsszavainkat is. Az is nagyon hangsúlyos, hogy releváns és értékes tartalom szerepeljen ezeken az oldalakon, tehát a termékünkről/szolgáltatásunkról a legfontosabb információt helyezzük el.
  3. Készítsünk előzetes költségtervet, és számoljunk azzal is, hogy induláskor érdemesebb magasabb induló licitekkel startolnunk, ezután majd nagy valószínűséggel ezeket szépen optimalizálhatjuk, de eleinte mindenképpen egy picit „fölé kell lőnünk”.
  4. Készítsünk kizáró listákat, például Brand kulcsszavakra ne itt célozzunk, ezért az összes brand keyword-öt vegyük fel egy kizáró listába és adjuk hozzá a DSA kampányunkhoz. Ezen felül érdemes kizárni olyan főbb generikus kulcsszavakat is, amelyekre a keresési kampányainkban már hirdetünk. Amennyiben a DSA kampány “behúz” olyan szavakat is, amire már fut generikus hirdetés, úgy érdemes updatelni és pontosítani ezen kampányaink szövegeit, ugyanis ilyenkor a DSA szövegeit relevánsabbnak ítéli meg a Google, vagy a magasabb licit miatt részesítheti előnyben.

A dinamikus keresési hirdetések beállítása (DSA kampányok)

01. Dinamikus keresési hirdetés beállítása

  1. A Google Ads kampánylapján válasszuk ki a kék „+” jelet egy új kampány indításához.
  2. Válasszuk ki az új kampány célját, vagy válasszuk a „Kampány létrehozása cél nélkül” lehetőséget.
  3. Kattintsunk a „Folytatás” elemre, és válasszuk a „Keresés” lehetőséget a használni kívánt kampánytípusként.
  4. A következő oldalon megnevezhetjük a kampányt, és a szokásos módon konfiguráljuk a célzást és a költségvetést. A „Hálózat”–nál feltétlenül válasszuk a „Keresési hálózat” elemet, mivel a DSA-k csak a kereséshez használhatók. 
  5. További beállítások megjelenítése gombra kattintunk, majd a Dinamikus keresési hirdetések beállításai rész jelenik meg. Be kell írnunk a webhely címét. 

Itt háromféle választásunk van: használhatjuk csak a Google indexét, az oldalcsatornát és a kettőt együtt. Az oldalcsatornáról még a későbbiekben lesz szó, amennyiben nem használjuk, válasszuk csak a Google Indexet. 

02. DSA kampány beállítások

Hirdetéscsoport-célzási beállítások

 

Ez az a rész, ahol a DSA-k egyedivé válnak és különböznek a szokásos keresési kampány felépítésétől. Mielőtt megtesszük ezt a lépést, át kell gondolnunk, pontosan mi is a szándékunk a DSA kampánnyal. Érdemes úgy beállítani a célzásainkat, hogy minél több találatot lefedhessünk velünk.

Itt meg kell határoznunk, hogy mit szeretnénk célozni:

  • a teljes webhelyet,
  • a webhely meghatározott oldalait

 

Minden weboldal: 

Itt egyszerűen az egész webhelyet célozzuk. Tény, hogy a legnagyobb lefedettséget ez a célzás adja, ugyanakkor, ha ezt használjuk, mindenképpen állítsunk be kizáró URL-eket (például “/kapcsolat/”) annak érdekében, hogy kizárólag a konverziós céljainkat megfelelően szolgáló oldalak kerüljenek feltérképezésre. Amennyiben a kampányt együtt futtatjuk egyéb search kampányokkal, a kizárásokra fokozottan figyelnünk kell (brand kampányok, generikus kulcsszavakat tartalmazó kampányok). Ugyanis a hirdetés ebben az esetben túl általános lehet, és ezzel kiküszöbölhetjük, hogy esetlegesen egy kevésbé releváns hirdetésszöveg jelenjen meg a dedikált search hirdetéseink helyett.

03. DSA célzás - konkrét weboldalak

Konkrét weboldalak: 

Itt többféleképpen célozhatunk, kezdetben érdemes minél több lehetőséget használni, megfelelő volumen esetén a későbbiekben akár szét is választhatjuk a lehetőségeket és külön hirdetéscsoportba rendezhetjük, de arra is figyeljünk, hogy ezek a lehetőségek ne “kannibalizálják” egymást, azaz ne vegyék el egymás elől a találatokat. Érdemes lekérni a teljesítményriportot az indulástól számítva és koncentrálni azokra a célzásokra, amelyek jól konvertáltak a lehető legalacsonyabb CPC ajánlat, vagy CPA mellett. 

Konkrét weboldalak célzási lehetőségei: 

Kategória: 

Itt a webhely tartalma szerint a Google robotja kategorizál, így itt nagyon fontos, hogy a webhely tartalmi szerkezete logikusan legyen felépítve. A „normál hirdetéscsoportok céloldalai” kategóriát is lehet választani, ide minden olyan weboldal beletartozik, ahol jelenleg a fiók használatával keresési hirdetéseket futtatunk. Ezt lehetőséget a normál keresési kampányok kiegészítéseként érdemes használni, külön hirdetéscsoportként létrehozva. Ebben az esetben a kampány típusát dinamikus keresési kampánnyá kell átalakítanunk, vagyis a beállítások szintjén meg kell adni a célozni kívánt domaint.

04. DSA célzások - kategória

Konkrét URL:

Ha szeretnénk, akkor konkrét URL címet is beírhatunk, ez hasznos lehet például akkor, ha egy-egy kiemelt landoló oldalt szeretnénk hirdetni.

05. DSA célzás - konkrét URL

URL tartalmazza: 

Itt a weboldal szerkezetéből adódóan alkategóriákat érdemes célozni, például URL tartalmazza: ”/cipok”. Érdemes átgondolni, hogy milyen kategóriákat szeretnénk célozni, fontos figyelembe vennünk, hogy túl szűk célzás esetén nem fog elindulni a hirdetéscsoportunk. 

06. DSA kampányok célzás - URL tartalmazza

Oldal címe (title) tartalmazza: 

Itt az oldal címét tudjuk megadni, ezt egyszerűen meg tudjuk tekinteni egy jobb klikk után az “oldal forrásának megtekintése” menüpontot megnézzük.

Oldal tartalma:

Itt az oldalon található szöveget figyeli a rendszer, tehát itt jól fel kell térképeznünk a landoló oldalunkat, mert mindenképpen szerepelnie kell annak a szövegnek, amire célozni szeretnénk (például: cipő). 

07. Dinamikus keresési hirdetés - oldal címe

Egyéni címke: 

Ez a célzás akkor használható, ha Oldalhírcsatornát töltünk fel. A feednek két oszlopból kell állnia, egy ”Page URL” oszlopból, illetve egy úgynevezett ”Custom label” oszlopból. A ”Page URL”-nél a termékeink végoldalainak kell szerepelni, a ”Custom label” pedig a mi egyéni döntésünk függvénye. Érdemes például kategóriát meghatározni, vagy lehet a termékek bevétele szerint szegmentálni, de ezen kívül bármilyen szempont alapján beállíthatjuk a ”Custom label”-t, igazából úgy célszerű gondolkodnunk, hogy a későbbiek során majd ezen kategóriák alapján alkossuk meg a hirdetéscsoportokat is. Ezt nekünk kell beállítanunk és így előállítanunk a feedet. Ez az egyik legpontosabb célzási módszer és nagyon jól szokott működni, mivel itt rögtön a termék oldalára tudjuk landoltatni a felhasználót. Ebben az esetben a Google robotja mindegyik, a landoló oldalon található szöveget értelmezi és ez alapján készíti el a hirdetésünket. Hasznos minél gyakoribb frissítést beállítani az Üzleti adatok menüpontban (ahová feltöltjük a feedünket). Mindenképpen számolnunk kell azzal, hogy a feed ellenőrzése és jóváhagyása akár több napig is eltarthat!

08. DSA - egyéni címke

Példa DSA feedre.

Amikor beállítottuk a dinamikus hirdetés célzásokat, akkor kapcsoljuk be a Google Ads felületén a ”Webhely lefedettsége” oszlopot. Itt láthatjuk, hogy a webhely teljes tartalmából hány %-ot fedünk le az adott célzással. Ezt az oszlopot egyébként az összes célzásnál érdemes bekapcsolnunk. 

09. DSA kampány célzás - webhely lefedettség

Miután a kampányunk elkészült, nyomjuk meg a „Kész” gombot!

Ezután elvégezhetjük az ilyenkor szokásos beállításokat: 

  • Az eszközök ajánlatkorrekciói
  • Hirdetési ütemezés és ajánlatkorrekciók
  • Hirdetésbővítmények
  • Közönség célzása
  • Kizáró kulcsszavak

DSA kampányok és remarketing

 

Miután a kampányunk elkészült, meghatározhatjuk a kampány remarketing beállításait is. Alapvetően két fő lehetőség van.

Célzás:  

Ebben az esetben a DSA kampányt keresési remarketing kampányként használjuk és csak azoknak a felhasználóknak jelenítjük meg a hirdetéseket, akik korábban már jártak a weboldalunkon, vagy más műveletet hajtottak végre a webhelyen. Noha ez korlátozza az általános elérhetőséget, lehetővé teszi a Google számára, hogy olyan felhasználók számára jelenítse meg a hirdetéseket, akik ismerik a mi általunk hirdetett márkát, és aktívan keresnek hasonló termékeket.

Megfigyelés 

A DSA kampányt normál kampányként használjuk, de a kampányon belül remarketing közönségeket figyelünk meg. Ez lehetővé teszi új ügyfelek bevonását, ugyanakkor lehetővé teszi számunkra, hogy növeljük az ajánlatokat azoknak a felhasználóknak, akik már ellátogattak a weboldalra.

Dinamikus hirdetéscsoportok

 

Amennyiben nem szeretnénk feltétlenül külön DSA kampányt indítani, de szeretnénk használni a dinamikus hirdetéscélzást, akkor egy úgynevezett dinamikus hirdetéscsoportot is készíthetünk. 

Ennek módja a következő:

Egy már meglévő keresési kampányban kattintsunk a kék + gombra és a hirdetéscsoport létrehozásánál válasszuk ki a dinamikus típust. Ezt követően ugyanúgy kell tennünk, mint a DSA kampány esetében, tehát be kell állítanunk a hirdetések célzását. 

10. DSA hirdetéscsoportok

Útravaló dinamikus keresési hirdetésekhez:

 

Mire figyeljünk tehát, ha el akarunk indítani egy dinamikus keresési kampányt, vagy hirdetéscsoportot?

  • Legyen elegendő szöveg a landoló oldalon
  • Legyen jól kitöltve a Meta Title és Meta Description mező (legyenek egyediek és informatívak) 
  • Gondoljuk át, hogy mely keresési kampányokban (témakörökben) van még kiaknázandó lehetőség és ott indítsunk DSA-t
  • Ha kis szereplői vagyunk a piacnak akkor ne az általános kulcsszavakra hirdessünk, hanem próbáljuk meg elérni a specifikusabban keresőket DSA-val 
  • Számoljunk vele, hogy a kampány elején magasabb CPC és CPA árakkal kell szembenéznünk, ugyanakkor hosszú távon megtérül majd a befektetésünk.

Viktor közel 6 éve kezel Google Ads kampányokat, PPC szaktudásával több százmillió forint eredményes elköltését felügyelte. Széleskörű tapasztalattal rendelkezik a nagyobb ügyfelek terén is. Korábban a Bónusz Brigád komplex PPC kampányait menedzselte sikeresen. Szívesen tart belső illetve külső oktatásokat, célja, hogy minél több, gyakorlatban is használható értékes tudást adjon át a lehető leghatékonyabb módon.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!