X generációsoknak hívjuk azokat, akik az 1960-as évek közepe és a késő 70-es évek között születtek. A generáció tagjai elég öregek ahhoz, hogy emlékezzenek az internet előtti időkre, de elég fiatalok ahhoz, hogy könnyedén adaptálják a technológiai élet változásait.
Mivel egy masszív tömeget képviselnek, a márkák nagyban törekednek arra, hogy az X generáció is bekapcsolódjon a YouTube használatába. A Pixability felmérései szerint a YouTube felületére naponta 1,5 billió megtekintés érkezik X generációs felhasználóktól.
Ahhoz, hogy megértsük, hogy az X generációsok miként köteleződnek el a YouTube mellett, a Google készített egy kvalitatív kutatást az Ipsos Connect és a Flamingo közreműködésével.
És mik lettek az eredmények? Az X generáció viselkedése alátámasztotta a generációhoz kapcsolódó feltételezéseket: van készségük a “self-start”-ra, szeretik a nosztalgikus élményeket és vágynak arra, hogy ismerjék a trendeket.