Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mire jók a YouTube Kártyák?

Tartalomjegyzék

Tamás Pusztai
2015.08.11.

Áprilistól a magyar YouTube csatornatulajdonosok is használhatják az utóbbi idők egyik legnagyobb újítását, a Kártyákat. Ez az új eszköz a már jól ismert kommentárok és a fedvények utódja lesz, segítségével hatékonyabban lehet további videók/weboldalak megtekintésére, vagy egyéb cselekvésre ösztönözni a nézőinket.

YouTube KártyákA kártyák a kommentárokhoz hasonlóan a videók megtekintése közben jelennek/jelenhetnek meg, és képes vagy szöveges tartalommal is kiegészíthetjük velük videóinkat. A cél-URL-eket megadva irányíthatjuk tovább a közönségünket, a kártyákat pedig a Videószerkesztőben tudjuk az egyes videóikhoz beállítani (egyelőre csak egyesével).

Fontos megjegyezni, hogy az eszköz használatával egy-két dologról sajnos le kell mondanunk: a kiemelt videók vagy lejátszási listák nem jelennek meg a kártyákat használó videók alatt, illetve ezeknél a videóknál nem alkalmazhatunk cselekvésre ösztönző fedvényeket sem!

Az újítás legnagyobb előnye a kommentárokkal szemben (a vitathatatlanul szebb arculaton túl), hogy ajánlásaink nem csak számítógépen, hanem mobiltelefonon és tableten is megjelenhetnek. A kártyák csak akkor válnak láthatóvá, ha a videót megtekintő a jobb felső sarokban található, a kártyák jelenlétére figyelmeztető információs ikonra kattint. Ez az embléma minden esetben feltűnik (amennyiben igénybe vesszük ezt a szolgáltatást), és az „i” jelre kattintva végiggörgethetjük az elérhető kártyákat. Ha valamelyik felkeltette az érdeklődésünket, akkor válasszuk ki, és az adott oldalra irányít minket a rendszer.

Mire jók a YouTube kártyák?

Hová landoltathatjuk nézőinket?

Magyarországon jelenleg 5 fajta kártya érhető el:

  • A társított webhelyre vonatkozó kártyákkal a YouTube csatornához kapcsolt weboldalt linkelhetjük be. Ha nem tudjuk, hogyan kell összekapcsolni a csatornánkat egy weboldaladdal,  az alábbi leírás a segítségünkre lesz.
  • A csatornakártyával más YouTube csatornákat ajánlhatunk nézőink figyelmébe. Az ilyen típusú kártyát használhatjuk például arra, hogy megköszönjük egy csatornának a videónkhoz tett hozzájárulását, de akár általános ajánlásként is.
  • Az adománygyűjtési kártyával ösztönözhetjük a nézőinket, hogy hozzájáruljanak az engedélyező listás, támogatott adománygyűjtő webhelyeken futó projektjeinkhez. Jelenleg a Kickstarter, Patreon, Indiegogo és a Causes érhető el, mellyel nonprofit szervezetek is könnyedén pénzhez juthatnak.
  • A videóra vagy lejátszási listára vonatkozó kártya egy másik nyilvános YouTube videóhoz vagy lejátszási listához kapcsolódhat, amely esetleg érdekelheti a videó nézőit. A videó vagy a lejátszási lista URL-jének közvetlen megadásával hozzákapcsolhatjuk a másik videó egy konkrét időpontjához is!
  • Az értékesítési kártyákkal közvetlenül a videóból reklámozhatjuk termékeinket, amennyiben azok valamelyik engedélyezett webáruházba fel vannak töltve. Ha még nem használtunk üzleti kommentárt, akkor értékesítési kártya létrehozásához el kell fogadnunk a felhasználói feltételeket, amelyek a beállítás során jelennek meg. Számos jóváhagyott webáruház közül választhatunk, a pontos listát az alábbi linken találhatod.
  • +1.  A rajongói támogatási kártya segítségével lehetőségünk van nézőinket arra buzdítani, hogy anyagilag is támogassák videóink készítését. Bár egyelőre ez a funkció nem érhető el Magyarországon, használatakor majd ne felejtsük el engedélyezni a Rajongói támogatás funkciót a csatornánkon.

A YouTube Cards bevezetése csatornatulajdonosi szemmel mindenképpen örvendetes, hiszen mostantól mobilon is tudunk majd tartalmakat ajánlani, és könnyedén irányíthatjuk a felhasználóinkat a kapcsolódó írásos cikkeinkre, vagy akár webáruházunk oldalára is.

Hogy a korábbi elődjeit leváltó szolgáltatás mennyire lesz sikeres, azt egyelőre még nem tudni, de mindenképp érdemes kipróbálni és tesztelni a rendelkezésünkre álló plusz felületet.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet