Segíthetünk?

Blog

2021. október 19.

YouTube hirdetések Útmutató az első lépésektől a sikeres kampányig

Mennyibe kerül egy Youtube hirdetés? Hogyan kell létrehozni videó hirdetéseket? Mi alapján állítom be a kampányokat? Elindítottam egy Youtube csatornát, de vajon megéri hirdetni? A Google Ads és Youtube hogyan kapcsolódnak össze?

Ha Te is feltetted már magadnak ezeket a kérdéseket, akkor érdemes lesz elolvasnod könnyen érthető útmutatónkat az első kampányok beállításához.

Miért érdemes a kisvállalkozásoknak hirdetni a YouTube-on?

A YouTube több, mint egy videómegosztó platform, hiszen a második legnépszerűbb kereső a Google után és havonta 2 milliárd felhasználóval büszkélkedhet. Ha a YouTube hirdetések nem képezik részét a marketing stratégiádnak, fel kell venned őket hirdetési palettádra, különben könnyen lemaradsz egy hatalmas piacról.

A YouTube megjelenése, elkötelezettsége és sokoldalúsága kiválóan alkalmas a kisvállalkozások számára. Íme néhány ok:

  • A vásárlók  90% -a  azt állítja, hogy új termékeket vagy márkákat fedezett fel a YouTube-on. Már önmagában a marketingben rejlő lehetőségek miatt érdemes megnézni ezt a platformot.
  • Az emberek körülbelül  70% -a azt  állítja, hogy vásárolt egy terméket, miután látta a YouTube -on. Az évek során a  vállalkozások egyre  kreatívabbak lettek annak érdekében, hogy kielégítsék a fogyasztói igényeket, és új módon reklámozzák a termékeket.
  • Az emberek 96%-a nézett termék bemutató videót, hogy többet megtudjon egy szolgáltatásról vagy termékről. Az oktatóvideó egy másik nagyszerű módja annak, hogy hasznos tartalmat hozz létre a termék bemutatása közben.
  • Általában csak akkor kell fizetned, ha az emberek interakcióba lépnek hirdetéseddel vagy legalább 30 másodpercig nézik, vagy rákattintanak egy kártyára, cselekvésre ösztönző (CTA) fedvényre vagy szalaghirdetésre.

Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan kezdd el első YouTube hirdetésed kampányát.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/youtube-ads-for-small-business-how-to-get-started/

Google Ads beállítása és összekapcsolása a YouTube csatornával

A YouTube hirdetések megjelenítéséhez két online eszközt kell beállítani: 

Egy YouTube csatornát és egy Google Ads fiókot. A beállítási folyamat rövid és egyszerű. Miután mindkét fiókot beállítottuk, össze kell kapcsolni őket. Először jelentkezzünk be a Google Ads szolgáltatásba, vagy hozzunk létre egy új fiókot. (Ha még nem rendelkezünk ilyennel).

  1. A kampány irányítópultban kattintsunk a képernyő tetején található Eszközök és beállítások elemre. A felugró menüben kattintsunk a Kapcsolt fiókok elemre a Beállítás oszlopban.
  2. A következő oldalon kattintsunk a Csatorna hozzáadása elemre, és írjuk be a csatorna nevét vagy URL címét. Ha Mi vagyunk a YouTube csatorna tulajdonosa, válasszuk az első lehetőséget. Ha nem, akkor válasszuk ki a második lehetőséget, és adjuk meg a tulajdonos e-mail címét, hogy engedélykérést küldhessen nekünk.
  3. Miután rákattintottunk az Ugrás a YouTube-ra gombra, a YouTube-csatorna irányítópultjára kerülünk, ahol megjelenik egy felugró ablak.
  4. Írjuk be a link nevét, majd kattintsunk a Link elemre a csatorna Google Ads-hez való kapcsolódásának befejezéséhez.

Hirdetési tartalom feltöltése a YouTube-ra

A következő lépés a videó feltöltése, amelyet a hirdetésben használni fogunk. Miután bejelentkeztünk a fiókba, a jobb felső sarokban megjelenik egy videokamera ikon, amelyen  egy plusz jel látható. Kattintsunk az ikonra, és válasszuk a Videó feltöltés lehetőséget.

A következő képernyő lehetővé teszi a fájl kiválasztását. Vagy kattintsunk a Fájlok kiválasztása gombra és keressük meg a kívánt fájlt, vagy húzzuk át a videót az ablakba.

Ha nem szeretnénk, hogy mások lássák a videót csatornán, akkor a közzétételkor válasszuk a Nem nyilvános lehetőséget. Ez a beállítás élővé teszi a videót, de a csatornánk rendszeres látogatói nem látják. Csak azok az emberek nézhetik meg, akik rendelkeznek a közvetlen linkkel.

Így hozzunk létre új Google Ads kampányt

A videó feltöltése után készen állunk a kampány beállítására. A Google Ads irányítópultban kattintsunk a kék plusz jelre, majd a kezdéshez válasszuk az Új kampány lehetőséget.

Bár a Google Ads számos lehetőséget kínál a kampánycél kiválasztására, ehhez az áttekintéshez válasszuk az utolsó lehetőséget: Kampány létrehozása célútmutató nélkül.

Ha ezt a lehetőséget választjuk ki,  akkor nagyobb rugalmasságot biztosítunk a kampánynak anélkül, hogy bizonyos videotípusokba korlátoznánk, így tetszés szerint módosíthatjuk a beállításokat később is. 

Ezután megkérdezi, hogy milyen típusú kampányt szeretnénk futtatni. Válasszuk a Videohirdetés lehetőséget.

A kampány altípusánál válasszunk olyan lehetőséget, amely a legjobban megfelel a YouTube videó hirdetési kampányunknak. A legnépszerűbb választás az első lehetőség: Egyéni videókampány. Ez az opció több választási lehetőséget és beállításokat biztosít.

Miután rákattintotunkt a Folytatás gombra, a Google Ads átirányít minket a kampány általános beállítások oldalára.

YouTube videó hirdetési kampányok paraméterei

Kampány neve: Válasszunk egy leíró címet belső használatra, hogy később azonosítani tudjuk a kampányt.

Pl: 01 –  BEVEZETŐ YOUTUBE

Ajánlattételi stratégia: Döntsük el, hogy fizetünk-e megtekintésenként, ha a felhasználók 30 másodpercig vagy tovább nézik a videót, vagy ezer megjelenítésenkénti költség (CPM) szerint szeretnék fizetni, ha olyan videóformátumot használunk, mint például rövid hirdetések vagy nem átugorható videók.

Költségkeret és dátumok: Válasszuk ki a kampány teljes összegét a kampány teljes élettartamára, vagy állítsunk be napi összeget, majd válasszuk ki a kezdő és a befejező dátumot. Szükség esetén bármikor szüneteltethetjük a kampányt és módosíthatjuk a költségkeretet.

Hálózatok: Adjuk meg, hogy szeretnénk-e, hogy videohirdetés megjelenjen a YouTube keresési eredményeiben, a videókban és/vagy a YouTube videó partnerekben a Display Hálózaton.

Helyek: A  megjelenítés alapértelmezés szerint a legmagasabb minőségű forgalmat jósló régiókra vonatkozik, de ezeket a helyeket igényeink szerint módosíthatjuk.

Nyelvek: Fontos megjegyezni, hogy a nyelvi beállítások módosítása nem fordítja le a videohirdetést másik nyelvre. Olyan embereket céloznak meg, akik valószínűleg az általunk választott nyelvet beszélik.

Készlet típusa: Ez a beállítás megmutatja, hogy a tartalom milyen típusú videókban jeleníthető meg. Például, ha nem szeretnénk, hogy hirdetéseinket olyan videókban játsszák le, amelyek érzékeny témát tartalmaznak, például káromkodást vagy meztelenséget, akkor ügyeljünk arra, hogy ne válasszunk bővített készletet. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy melyik kategória illik legjobban a márkánkhoz, kattintsunk a Készlettípusok összehasonlítása elemre a részletesebb bontáshoz.

Kizárt típusok és címkék: Jelöljük be a kizárni kívánt négyzeteket, Pl: ha nem szeretnénk, hogy hirdetés más webhelyen beágyazott YouTube videókban jelenjen meg.

Hirdetéscsoport neve: Hasznos lehet a közönség, a kulcsszavak, az elhelyezések stb. célzási paramétereinek meghatározása, majd visszatérhetünk ehhez a kategóriához és a beállítások alapján nevezhetjük el a hirdetéscsoportot. Így egyetlen pillantással tudni fogjuk, anélkül, hogy vissza kellene kattintanunk a hirdetési beállításokba, ami akkor hasznos, ha több különböző kampányt tesztelünk eltérő beállításokkal.

Demográfiai adatok: Célozzuk meg közönséget nem, életkor, szülői állapot és/vagy háztartási jövedelem alapján.

Közönség: Finomítsuk célzást részletesebb demográfiai adatok, érdeklődési körök, remarketing segítségével.

Kulcsszavak Ha azt szeretnénk, hogy hirdetéseink olyan csatornákon jelenjenek meg, amelyek célzott kulcsszavakat tartalmaznak, adjuk meg ezeket a kulcsszavakat előre.

Témák: Ez a beállítás szélesebb, mint a kulcsszavak, de a közönséget érdeklő témák alapján szűkíthetjük még a csatornánkat.

Elhelyezések: A YouTube lehetővé teszi a videohirdetések elhelyezésének pontos meghatározását. Megadhatunk bizonyos csatornákat, videókat, webhelyeket, alkalmazásokat és alkalmazás kategóriákat, amelyek a közönségünket célozzák meg. Ennek köszönhetően a hirdetéseink ott jelennek meg, ahol valóban releváns. Még a versenytársakat is megcélozhatjuk.

Ajánlattétel: Állítsuk be a maximális ajánlatot. Profi tipp: Kezdjük alacsonyan és fokozatosan növeljük az összegét, ha nem hozza a kampány a kívánt kattintásokat módosítsunk.

Hozzuk létre a YouTube hirdetésünket

A fenti kampánybeállítások alapján most háromféle YouTube hirdetés közül választhatunk. Hogy a három lehetőség közül melyik áll az rendelkezésünkre, attól függ, hogy mit választottunk ajánlattételi stratégiaként, valamint a videó hosszától.

Átugorható videóba ágyazott hirdetések

Az átugorható hirdetések lehetőséget adnak a nézőknek, hogy 5 másodperc múlva kihagyják a hirdetést, ha nem érdekli őket. Ezek a videohirdetések az elsődleges YouTube videó előtt, alatt vagy után jelennek meg, és kompatibilisek a mobil-, asztali-, tévé- és játékkonzolokkal.

Az ilyen típusú hirdetések visszaszámlálóval, valamint a vállalkozás webhelyére mutató linkkel rendelkeznek. Ha egy néző kevesebb, mint 30 másodperc nézés után kihagyja a hirdetést, akkor nem kell fizetnie érte.

Videó felfedezési hirdetések

A videó felfedezési hirdetések indexképből és legfeljebb három sornyi szövegből állnak. Ezek a hirdetések megjeleníthetők a YouTube mobilalkalmazás kezdőlapján, valamint a keresési eredményekben és a megtekintési oldalakon mind az asztali számítógépen, mind a youtube.com webhelyen.

Ha egy néző rákattint a hirdetésre, akkor átirányítja a YouTube megtekintési vagy csatorna oldalára, ahelyett, hogy a videót a tényleges hirdetési egységen belül játszaná le. A hirdetés formátuma attól függ, hogy hol jelenik meg, beleértve a YouTube -t is:

  • Videó megtekintő oldalak
  • Keresési eredmények
  • Mobilalkalmazások kezdőlapja
  • Mobil keresési és megtekintési oldalak

Bumper (rövid) hirdetések

A rövid hirdetések nem átugorhatók, ellenben csak 6 másodperc vagy kevesebb lehet. Ezek a gyors hirdetések hatékonyan növelik a márka ismertségét és különösen hatékonyak mobileszközökön, mert sok néznek videókat útközben.

Mivel ezek a hirdetések olyan rövidek, hogy nem hagyhatók ki, ezért a YouTube nem használja a szokásos nézettségi módszert a számlázáshoz. Ehelyett az ajánlatokat a cél CPM alapján határozzák meg, és ez a lehetőség csak akkor érhető el, ha ajánlattételi stratégiájaként a Maximális CPV ajánlatot választja.

Töltse ki hirdetési adatait

A hirdetéstípus kiválasztása utáni megjelenő mezőben keressük meg a videót majd adjuk hozzá webhelye URL-jét.

Miután hozzáadtuk a videónkat a kampányhoz, megtekinthetjük, hogyan fog kinézni mobilon, asztali számítógépen, YouTube -on, valamint a Google videopartnerein (ha ezt a lehetőséget választotta). Kattintással megtekinthetjük a hirdetés előnézetét.

Következtetés

Az adatgyűjtés a folyamat kritikus része, ha sikeres hirdetést szeretnénk elérni a YouTube -on. Ideális esetben érdemes kipróbálni a különböző típusú hirdetéseket, különböző CTA -kkal, üzenetekkel, elhelyezésekkel és célzott közönségekkel, hogy lássuk, melyek a legjobbak a nézők körében.

A YouTube Analytics adatok eléréséhez kattintsunk a csatorna képernyőjének bal oldalán található Analytics elemre. Ez alapvető áttekintést nyújt. Ezután kattintsunk a Továbbiak gombra a részletesebb bontás megtekintéséhez.

A legfontosabb mutató az elkötelezettség. Összpontosítsunk az átugorható hirdetések megtekintési arányára. Ha a megtekintési arány alacsony, próbáljuk meg felülvizsgálni a címsort vagy a videó elejét, hogy hatásosabb legyen. Ne felejtsük el, hogy mindössze 5 másodpercünk van mielőtt a videó átugorhatóvá válik, hogy valóban jó benyomást keltsünk a nézőkben.

Nem átugorható hirdetések esetén az átkattintási arány (CTR) lesz a legjobb módja az elköteleződés mérésének. Ha alacsony a CTR, előfordulhat, hogy nem a megfelelő közönséget céloztunk meg. Kísérletezzünk különböző videókkal és célközönségekkel a stratégia finomhangolásához.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Már fiatalon is tudtam, hogy a szövegírás és a marketing világa lesz az én utam, így 2016-ban PR-Marketing szakirányon szereztem diplomát. 2016-2020 között belekóstolhattam a Social media, Google Ads és Analytics, SEO, szövegírás és grafika világába. Egy marketing konferencián körvonalazódott előttem, hogy a PPC az, ami igazán érdekel. 2020 június óta erősítem a csapatot, azóta sikeresen elvégeztem a Google Search vizsgát. A marketing szakma a folyamatos megújulásról szól, ezért is tanulok és képzem magam, hogy az ügyfeleinknek a lehető legjobb szolgáltatást és segítséget tudjam megadni.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!