Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Yandex: Az orosz óriás

Tartalomjegyzék

Levente Asztalos
2014.05.21.

Online szakmai körökben talán mindenkinek ismerősen cseng az orosz keresőóriás, a Yandex neve. Biztos vagyok azonban abban, hogy kevesen ismerik igazán, még kevesebben használták eddig kereső- vagy hirdető felületeit. 

yandex_keresohirdetes_yandex

A Yandex Oroszország legnagyobb keresőjét tudhatja magáénak, 60%-os piaci részesedésével pedig háttérbe szorítja a Google-t is. Nem sok országban van ilyen, de bizony az oroszoknál a Google nem tudta véghezvinni a piac letarolását úgy, mint megannyi más országban. De amellett, hogy uralja Oroszországot, kiemelkedő piaci részesedéssel bír Ukrajnában, Kazahsztánban, sőt a Belarusz Köztársaságban is. Sőt, az általa kezelt napi több mint 150 000 kereséssel jelen pillanatban a világ 4. legnagyobb keresőjének számít.

Története

Egyes források szerint a Yandex története egészen a 90-es évek elejéig nyúlik vissza, amikor Arkady Volozh és Arkady Borkovsky megalapította az Arkadia nevű szoftverfejlesztő céget, amely már ezekben az időkben is a keresési folyamatokkal foglalkozott. Később, miután az Arkadia a Comptek International nevű cég részévé vált, a keresőtechnológiák fejlesztését tovább folytatták. 1993-tól kezdve ebből a technológiából nőtte ki magát a Yandex keresőmotor, amely 1997-ben kezdett el működni a yandex.ru cím alatt.

yandex_keresohirdetes_search
Szolgáltatásai

Ahogy a Google, úgy a Yandex is több egy egyszerű keresőnél és hirdetési rendszernél. Yandex Mail, Yandex Maps, Yandex News, Yandex Video és Music, Yandex Market, hogy csak párat említsünk a keresőmotor köré csoportosuló szolgáltatásokról és online fejlesztésekről.

Hirdetési rendszere

Jelenlegi árazása alapján egy átlagos klikk költsége 0.1 és 50 EUR között mozog, kampányt minimum 6 eurós költségvetéssel indíthatunk. Lehetőség van konverzió alapú fizetésre is, ahol az – itthon is egyre népszerűbb – affiliate rendszerekhez hasonlóan a hirdető adhatja meg, hogy mennyit hajlandó fizetni 1-1 klikkért.

Hirdetési rendszere nagyon hasonló felépítésű és elvű, mint a Google, bár tapasztalataink szerint több gyermekbetegséggel küzd még. Magyarországon ugyan kifejezetten ritkán jut lehetősége egy ügynökségnek arra, hogy ezen a rendszeren hirdessen (hiszen érthető módon azok használata elsősorban Oroszország és a volt FÁK területére célozva hatékony), ettől függetlenül érdemes megismerkedni vele, mert ezen tudás nélkül aligha nyújthatunk teljes körű szolgáltatást Európában. A Yandex ugyanis – így vagy úgy – de ezen a szinten megkerülhetetlen.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet