Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Tippek, hogy alkalmazásunk sikersztori legyen

Tartalomjegyzék

Levente Asztalos
2016.06.09.

Applikációt fejleszteni egy igen hosszadalmas és költséges folyamat, persze csak akkor, ha valami igazán jót szeretnénk létrehozni. A témával foglalkozó szakértők véleménye szerint az igazi fekete leves ugyanakkor csak akkor jön, ha az applikáció publikálásra kész: a marketing szakemberek a teljes büdzsé 80%-ának elköltését itt javasolják elkezdeni!

Hogyan legyen alkalmazásunk sikersztori?
Kép forrás: marketingland.com

Az online kampányok, a letöltést célzó hirdetések rendkívül hatékonyak tudnak lenni, ha megfelelő szakértők irányítják azt, és ha az elsődleges célt tartjuk szem előtt: a felhasználók toborzását. De óriási hibát követnénk el, ha itt megállna a marketing folyamat.

 „Egy meglévő ügyfél megtartása sokkal kevesebb pénzbe kerül, mint egy új toborzása!”

– idézhetnénk az 1.0-ás okosságot, de inkább nézzük a konkrét példákat, hogy mit tehetünk a drágán megszerzett felhasználóink megtartásáért.

Mi a gond az alkalmazásokkal?

Az alkalmazásokkal semmi, leginkább a mennyiségükkel van probléma. Mármint azzal, hogy rengeteg alkalmazás van: friss felmérések alapján egy átlag okostelefon felhasználó akár 25-30 alkalmazást is használ egy hónapban. Óriási tehát a verseny, óriási a zaj, és emiatt felgyorsult nagyon sok minden. A userek irányából egyre nő az elvárás az applikációkkal szemben: mindig új, friss, gyors, könnyen kezelhető, szép, hasznos, trendy, cool alkalmazásokra vágynak, amelyek kiegészítik, vagy megkönnyítik mindennapjaikat.

És mindezek között talán a gyorsaság a híd. A felhasználók ugyanis mindent gyorsan és azonnal szeretnének, és ha ezt nem kapják meg, azonnal elhagyják alkalmazásunkat és törlik azt (70%-uk egy nap után törli az appot!).

Ha abból indulunk ki, hogy (platformtól függően) aktuálisan egy letöltő konverziós költsége akár 250-800 Ft között is mozoghat, nem kérdés, hogy megtartásuk az egyik legfontosabb szempont.

Hogyan tartsuk meg felhasználóinkat az alkalmazásokban?
Kép forrás: ipad.about.com

Hogyan tartsuk meg őket?

A Social Media Today szedte össze néhány pontban azt, hogy ha egy nehezen és drágán megszerzett usert meg akarunk tartani, akkor melyek a legfontosabb lépések, amelyeket meg kell tennünk:

  • Tegyük könnyűvé a letöltési és installálási folyamatot – ez az első találkozása velünk, minden itt dől el!
  • Érjük el, hogy elfogadják push üzeneteinket! Ha ez sikerül, a telepítést követő 24 órában akár 50%-kal nagyobb eséllyel tarthatjuk meg a usert.
  • Mivel a push üzenetek eléggé népszerűtlenek, ezért használjuk többcsatornás kommunikációt (a rendszeres e-mail például egy nagyszerű megoldás és kevésbé zavarja a felhasználókat)
  • Akár push üzenetet küldünk, akár e-mailt, azt a megfelelő időben tegyük (pl. ha egész Budapesten szakad az eső, ne szabadtéri helyekre hívjuk őket egy aznapi rendezvényt ajánlva)
  • Használjunk képeket! A képek csodákra képesek és akár 60%-kal növelhetik applikációnk kommunikációjának sikerességét, ezzel támogatva a userek megtartását is. Az ember vizuális lény, szereti ha látja is azt, amit olvas; ragozzam még?
  • Személyre szabottan kommunikáljuk! Ha megszólítjuk, nevén nevezzük felhasználóinkat, erősíthetjük a személyes kapcsolatot és az elköteleződést, így akár kétszeres eredményt is elérhetünk.

Igen, kezdésnek ez is elég. Ha már ezt a 6 pontot betartjuk, akkor megtöbbszörözhetjük a hosszú távon is hűséges felhasználóink számát, és radikálisan csökkenthetjük azok lemorzsolódását.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet