Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

SEO vs PPC?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2011.08.24.

Sokan kérdezik, hogy melyik éri meg jobban, a fizetett hirdetések (PPC – például Google Adwords), vagy a kereső optimalizálás (SEO). A válasz lehet PPC, lehet SEO és lehet mindkettő is.

Természetesen az, hogy mit mondanak ilyen esetben a szakemberek, az nagyban függ attól, hogy mik a célok. Vannak olyanok, akik hosszútávon gondolkodnak, vannak olyanok, akik szeretik, ha költségeik kiszámíthatóak, de vannak olyanok is, akik minden lehetséges helyen, az elsők között szeretnének megjelenni. Az eltérő célok, eltérő eszközöket kívánnak.

PPC

ppc-vs-seo

A fizetett hirdetések (PPC) legnagyobb előnye, hogy azonnali, látható eredményük van. Beállítjuk, hogy mennyit szeretnék költeni és még aznap lát

A fizetett hirdetések is a kulcsszavakon alapulnak. Mi választhatjuk ki, hogy mely kulcsszavakra szeretnénk, hogy hirdetésünk megjelenjen, így pontosan meghatározhatjuk a leendő látogatók azon csoportját, akik ténylegesen a célcsoportunkhoz tartoznak. Például, ha használt notebook-okat árulunk, akkor a „használt notebook vásárlás” kifejezésre érkezők használt notebook-okat szeretnének vásárolni, azaz az általuk keresett termék, megegyezik a kínálatunkkal.hatjuk is, hogy mennyi pénzt kattintottak el tőlünk a látogatók. Ebből következik a tervezhetőség. Ha egy hónapra mindössze 74 000 forintunk van, akkor a jó beállítások mellett biztos, hogy nem költünk többet, mint amennyi a rendelkezésünkre áll.

A fizetett hirdetések legnagyobb hátránya, hogy a kattintásokért (CPC) vagy a megjelenítésekért (CPM) folyamatosan fizetni kell és figyelemmel kell kísérni a hirdetések változásait.

A PPC jó választás lehet egy új cég piacra lépésekor, brand építésre, akciók vagy aktualitások gyors kommunikálására, stb.

SEO

A keresőoptimalizálás legnagyobb előnye, hogy hosszútávra szól. Itt nincs olyan, hogyha elfogy a hirdetésre szánt büdzsé, akkor nem lesz látható a weboldalunk. Oldalunk mindig látható lesz a találati listákon, hacsak, nem követünk el valami nagyon komoly hibát (például Black Hat SEO).

Sokan mondják, hogy a SEO ingyenes. Ez abból a szempontból igaz, hogy itt nem kell fizetni közvetlenül a látogatókért, azonban a SEO munkákért fizetni kell. Az oldal átnézése, a szövegírás, a linképítés mind-mind pénzbe kerül, azonban, mivel a SEO hosszútávra szól, ezért az idő előrehaladtával egyre olcsóbb lesz egy látogató megszerzése.

A másik előnye, hogy ha sikerült elérni a kívánt pozíciót, akkor a továbbiakban már kisebb erőforrás bevetésével is szinten lehet tartani az eredményeket.

A keresőoptimalizálás legnagyobb hátránya, hogy mindez időbe telik. Sajnos egy-egy népszerűbb, általánosabb szóra (hitel, autó, ingatlan, stb, stb) hónapok vagy akár évek kellenek, hogy elérjük a kívánt eredményt.

A SEO azoknak ajánlható, akik inkább hosszútávon gondolkodnak és nincs módjukban havi hirdetési költéssel is tervezni.

PPC+SEO

A SEO és a PPC teljesen más technikákat és eszközöket takar, de alkalmazásukat nem feltétlenül érdemes szétválasztani. A kettő együttes alkalmazásával nagyobb forgalmat irányíthatunk oldalunkra, hisz minél többször szerepelünk az első találati oldalon, annál nagyobb a valószínűség, hogy a mi linkünkre kattintanak majd.

A másik nagy előnye a kettő együttes alkalmazásának, hogy a PPC-vel kideríthetjük, mely szavakra keresve jutnak el oldalunkra és, hogy mely szavak vagy kifejezések eredményeznek konverziót az oldalon. Az így „kinyert” információt felhasználhatjuk a honlap optimalizálás folyamán!

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet