Még Karácsony előtt a Google ajándékba új funkciókat csempészett a csizmánkba, amelyek segítenek az Adwords költségkeretek maximális kihasználásában. A Karácsony előtti vásárlási láz közepén talán kevésbé esett szó erről az újdonságról, pedig érdemes közelebbről szemügyre venni.
A Custom Intent Audiences lehetőséget ad, hogy a Display hálózaton megtaláljuk “azokat az embereket, akik szeretnék megvásárolni az Ön által kínált termékeket – a kampányok, a webhely és a YouTube-csatorna adatai alapján.”
Ezt a közönséget 2 úton lehet elérni a rendszerben:
- Saját lista létrehozásával. Úgy kell ezt elképzelni, mint egy jobbféle cukorkaboltban, ahol szemenként válogathatjuk ki kedvencünket. Itt azonban a GDN rendszerben mixelhetünk kedvünk szerint a témákkal és az URL-ekkel, hogy olyan új felhasználókat célozhassunk meg, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a termékünk, vagy szolgáltatásunk iránt.
- Automatikus listával. Nincs ötleted, hogy hova célozz a Display Hálózaton? Bízd magad a Google-re! Az automatikusan létrehozott Custom Intent Közönségek a gépi tanulás erejét használják arra, hogy a legjobb közönséget célozzák, kifejezetten az adott fiókra vonatkozóan.
Mindkét megoldásnak jó esélyei vannak arra, hogy feltöltsék a vásárlási csatornát és a konverziós tölcsért függetlenül attól, hogy épp egy hazai KKV fiókját, vagy egy nemzetközi piacon mozgó cég hirdetéseit kezeljük.
Miért is találták ki?
A Custom Intent közönségek lehetővé teszik, hogy túlléphessünk – a kezdők és a profik is – a Display Hálózat korlátozott (bár néha hasznos) előre meghatározott közönségkategóriáinak határain. Ehelyett felhasználhatjuk az üzleti tevékenységre vonatkozó információkat (nem kell hagyatkozni gépek által kikövetkeztetett affinitásokra), ezzel megtalálva az új lehetőségeket egy-egy vállalkozás számára.
Ha te már hosszú távú stratégiát építettél a jövőre nézve, és komolyabb tapasztalattal bírsz, akkor a Custom Intent közönségekkel nagyobb hálót vethetsz ki, aminek sűrűbb a szövése; ha újonc vagy, akkor pedig a Google ezt megteszi helyetted.
A Google ezzel egy lépéssel közelebb került a Facebook-hoz. Ott alapvetően a közönség meghatározásával tudunk hirdetni, persze ez is folyamatosan bővült. A Custom Intent közönségekkel AdWordsben is pontosabban határozhatjuk meg célközönségünket. Egyre finomabb beállításokat eszközölhetünk a GDN hálózaton, ami a költségeinket is csökkenti.
Ez tehát egy kis trükkös megoldás a Google-től, hogy a saját zsebében tartsa a Facebookra szánt hirdetési költségeket.
Ennyi elmélet után nézzük is meg, hogy hol találod meg az új csodafegyvert.
Hol élnek a Custom Intent közönségek?
A magyar elnevezés szerinti egyedi szándékolt közönségek nem meglepő módon a Közönségek oldalon találhatóak, feltéve, hogy Display kampányban keresed azt.
Miután a Közönségek kezelőfelületén tartózkodsz, és egy hirdetéscsoportot vagy kampányt nézel (vagy teljesen újat hoztunk létre), ki kell választani a “Célzás” gombot, és már ott is lesz az Intent vagy szándékolt közönség az Affinity és a Remarketing között.
Itt választhatsz az automatikusan létrehozott vagy In-market közönségek (a meglévő fiókadatok és a gépi tanulás szerelmének gyümölcse), vagy a saját alkotás szépsége közül.
Alkossuk meg a saját Custom Intent közönségünket!
Gratulálok a sikeres választáshoz, kezdődjön a kincskeresés!
A fent említett felületen kattints a “Szándékolt” lehetőségre. Alul nagy, fényes kék “+” jelenik meg a “Vásárlási szándékon alapuló új egyéni közönség” szavak mellett. El se lehet téveszteni, kattints rá!
Ez megnyit egy előugró ablakot, amelyben létrehozza az új egyéni szándékolt közönséget. Az első lépés nagyon egyszerű, csak a közönség nevét kell megadni:
A következő lépésben meg kell adni olyan kulcsszavakat és URL-eket, amelyek kapcsolódnak a Display Hálózat hirdetéseinek témájához.
Miután kiválasztottad a tökéletes kulcsszavakat és URL-eket, nyomd meg a “Létrehozás” gombot, ezzel visszatérsz az előző kezelőfelületre, ahol megtekintheted az új egyéni szándékú közönség becsült elérési mutatóit.
Vagy dőlj hátra, és bízd a piszkos munkát a Google-re
Nem szerettem volna már a cikk elején lelőni a poént, de az automatikus létrehozás egyelőre csak angol nyelven érhető el. Szóval aki szerencsés, és angol nyelvterületre hirdet, az pihenhet egy kicsit. Kíváncsian várom mennyi idő kell a Google-nek, hogy más nyelveken is bevezesse ezt, különösen magyarul.
Annak ellenére, hogy az automatika még nem elérhető Magyarországon, saját tapasztalatok alapján nagyon jól használható a Custom Intent Audiences. Lehetővé teszi, hogy ne vaktában böködjünk az internet szélesvásznán. Az eredmény pedig: relevánsabb célközönség elérése, és költséghatékonyabb Display kampányok.