Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Próbáltad már az új AdWords Display hálózati célzást?

Tartalomjegyzék

Dorina Kovács
2018.02.22.

Még Karácsony előtt  a Google ajándékba új funkciókat csempészett a csizmánkba, amelyek segítenek az Adwords költségkeretek maximális kihasználásában. A Karácsony előtti vásárlási láz közepén talán kevésbé esett szó erről az újdonságról, pedig érdemes közelebbről szemügyre venni.

A Custom Intent Audiences lehetőséget ad, hogy a Display hálózaton megtaláljuk “azokat az embereket, akik szeretnék megvásárolni az Ön által kínált termékeket – a kampányok, a webhely és a YouTube-csatorna adatai alapján.

Ezt a közönséget 2 úton lehet elérni a rendszerben:

  • Saját lista létrehozásával. Úgy kell ezt elképzelni, mint egy jobbféle cukorkaboltban, ahol szemenként válogathatjuk ki kedvencünket. Itt azonban a GDN rendszerben mixelhetünk kedvünk szerint a témákkal és az URL-ekkel, hogy olyan új felhasználókat célozhassunk meg, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a termékünk, vagy szolgáltatásunk iránt.
  • Automatikus listával. Nincs ötleted, hogy hova célozz a Display Hálózaton? Bízd magad a Google-re! Az automatikusan létrehozott Custom Intent Közönségek a gépi tanulás erejét használják arra, hogy a legjobb közönséget célozzák, kifejezetten az adott fiókra vonatkozóan.

Mindkét megoldásnak jó esélyei vannak arra, hogy feltöltsék a vásárlási csatornát és a konverziós tölcsért függetlenül attól, hogy épp egy hazai KKV fiókját, vagy egy nemzetközi piacon mozgó cég hirdetéseit kezeljük.

Miért is találták ki?

A Custom Intent közönségek lehetővé teszik, hogy túlléphessünk – a kezdők és a profik is – a Display Hálózat korlátozott (bár néha hasznos) előre meghatározott közönségkategóriáinak határain. Ehelyett felhasználhatjuk az üzleti tevékenységre vonatkozó információkat (nem kell hagyatkozni gépek által kikövetkeztetett affinitásokra), ezzel megtalálva az új lehetőségeket egy-egy vállalkozás számára.

Ha te már hosszú távú stratégiát építettél a jövőre nézve, és komolyabb tapasztalattal bírsz, akkor a Custom Intent közönségekkel nagyobb hálót vethetsz ki, aminek sűrűbb a szövése; ha újonc vagy, akkor pedig a Google ezt megteszi helyetted.

A Google ezzel egy lépéssel közelebb került a Facebook-hoz. Ott alapvetően a közönség meghatározásával tudunk hirdetni, persze ez is folyamatosan bővült. A Custom Intent közönségekkel AdWordsben is pontosabban határozhatjuk meg célközönségünket. Egyre finomabb beállításokat eszközölhetünk a GDN hálózaton, ami a költségeinket is csökkenti.

Ez tehát egy kis trükkös megoldás a Google-től, hogy a saját zsebében tartsa a Facebookra szánt hirdetési költségeket.

Ennyi elmélet után nézzük is meg, hogy hol találod meg az új csodafegyvert.

Hol élnek a Custom Intent közönségek?

A magyar elnevezés szerinti egyedi szándékolt közönségek nem meglepő módon a Közönségek oldalon találhatóak, feltéve, hogy Display kampányban keresed azt.

Miután a Közönségek kezelőfelületén tartózkodsz, és egy hirdetéscsoportot vagy kampányt nézel (vagy teljesen újat hoztunk létre), ki kell választani a “Célzás” gombot, és már ott is lesz az Intent vagy szándékolt közönség az Affinity és a Remarketing között.

elso-lepes

Itt választhatsz az automatikusan létrehozott vagy In-market közönségek (a meglévő fiókadatok és a gépi tanulás szerelmének gyümölcse), vagy a saját alkotás szépsége közül.

Alkossuk meg a saját Custom Intent közönségünket!

Gratulálok a sikeres választáshoz, kezdődjön a kincskeresés!

A fent említett felületen kattints a “Szándékolt” lehetőségre. Alul nagy, fényes kék “+” jelenik meg a “Vásárlási szándékon alapuló új egyéni közönség” szavak mellett. El se lehet téveszteni, kattints rá!

masodik-lepes

Ez megnyit egy előugró ablakot, amelyben létrehozza az új egyéni szándékolt közönséget. Az első lépés nagyon egyszerű, csak a közönség nevét kell megadni:

harmadik-lepes

A következő lépésben meg kell adni olyan kulcsszavakat és URL-eket, amelyek kapcsolódnak a Display Hálózat hirdetéseinek témájához.

negyedik-lepes

Miután kiválasztottad a tökéletes kulcsszavakat és URL-eket, nyomd meg a “Létrehozás” gombot, ezzel visszatérsz az előző kezelőfelületre, ahol megtekintheted az új egyéni szándékú közönség becsült elérési mutatóit.

otodik-lepes

Vagy dőlj hátra, és bízd a piszkos munkát a Google-re

Nem szerettem volna már a cikk elején lelőni a poént, de az automatikus létrehozás egyelőre csak angol nyelven érhető el. Szóval aki szerencsés, és angol nyelvterületre hirdet, az pihenhet egy kicsit. Kíváncsian várom mennyi idő kell a Google-nek, hogy más nyelveken is bevezesse ezt, különösen magyarul.

Annak ellenére, hogy az automatika még nem elérhető Magyarországon, saját tapasztalatok alapján nagyon jól használható a Custom Intent Audiences. Lehetővé teszi, hogy ne vaktában böködjünk az internet szélesvásznán. Az eredmény pedig: relevánsabb célközönség elérése, és költséghatékonyabb Display kampányok.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet