A mobileszközök célzásával – fizetett hirdetések esetében – ma már egyszerűen érhetjük el a mobilon és tableten éppen internetező, sok esetben keresést végző vagy éppen kedvenc alkalmazásukat használó usereket.
Mobilhirdetések a keresési hálózatokon
Az Adwords és a Bing kampánybeállításoknál különböző eszköz és földrajzi célzások, valamint változatos időzítési lehetőségek állnak a rendelkezésünkre a minél pontosabb célzás elősegítésére.
A legtöbb hirdetéskezelő rendszerben térben, időben és eszközspecifikusan, egyszerűen célozhatóvá váltak a mozgásban lévő, éppen internetező felhasználók, akiket megfelelően célzott üzenettel könnyen vásárlásra bírhatunk. Az Adwords-ben ma már lehetőségünk van különböző ajánlatkorrekciók hozzárendelésére egy adott kampányon belül (a Bing-ben járulékos licitek), ezzel is elősegítve a hirdetési üzenetünk megfelelő célba jutását anélkül, hogy külön mobil kampányt kellene erre a célra létrehoznunk.
A továbbfejlesztett kampányok bevezetésével elérhetővé váltak a mobilpreferált hirdetések és a hirdetésbővítmények is, melyek segítségével létrehozhatunk kifejezetten a mozgásban lévő potenciális ügyfeleinket és vásárlóinkat célzó üzeneteket tartalmazó hirdetéseket, illetve megadhatjuk a pontos címünket és telefonszámunkat is, megkönnyítve ezzel a kapcsolatfelvételt és a tájékozódást. A gyakorlatban tehát lehetőségünk van teljesen egyedi, mobileszközre szabott üzenettel (egyedi megjelenítési és cél URL használata mellett), egyedi mobil preferált belsőlink, hívás- és helybővítményekkel ellátott hirdetéseket futtatni a Google keresési hálózatán. Annyi dolgunk van csupán vele, hogy a hirdetésünk és a bővítmények létrehozása közben be kell jelölnünk az eszközbeállítás melletti mobileszköz preferencia négyzetet, ezáltal jelezve az Adwords rendszere felé, hogy ezeket a hirdetéseket (amennyiben lehetséges) a mobileszközökön jelenítse meg.
Mobilhirdetések a tartalmi hálózatokon
A mobil készülékekre szabott hirdetéseink létrehozására természetesen a Google Display hálózaton is rengeteg lehetőség áll rendelkezésünkre. Hasonlóan a keresési kampányokhoz, a tartalmi hálózaton futó kampányoknál lévő szöveges display hirdetések beállításakor is megtalálható a mobileszköz preferencia opció. A vizuális hirdetések esetében elsődlegesen a bannerek mérete szabja meg, hogy azok képesek-e megjelenni mobil megjelenítőkön. A mobilhirdetések legáltalánosabb méretei a Google Display hálózaton a 320×50, 468×60, 728×90 és 300×250 képpontos szalaghirdetések, amelyek a tartalmi hálózathoz tartozó webhelyeken és mobilalkalmazásokban történő megjelenést teszik lehetővé. A Display hálózaton (a hirdetési célunktól függően) gazdag célzási és ajánlattételi lehetőségek állnak a rendelkezésünkre az eredményes mobil kampányok létrehozásában.
Ha kisebb költségvetésű, közvetlen válaszra ösztönző, konverzió fókuszú kampányban gondolkodunk a tartalmi hálózaton, akkor elsődlegesen a remarketinget (más rendszerek esetében retargeting az elnevezés) és/vagy a főbb kulcsszavak megadásával történő kontextuális célzás használatát javaslom, amelyeket irreleváns kizáró kulcsszavak és elhelyezések felvételével és a különböző demográfiai csoportok (kor/nem) kizárásával tudunk finomhangolni mindaddig, amíg el nem érjük a kívánt ügyfélszerzésenkénti költséget.
Ha nagyobb költségvetés áll rendelkezésünkre és az elsődleges szempont a márkaépítés (azaz a pontos fogyasztói insight alapján meghatározott célcsoport megfelelő üzenettel történő elérése), akkor remekül megfelel számunkra a célcsoportunkkal magas affinitást mutató érdeklődési kategória listák megcélzása. Ezek a kategóriák az üzenetünk számára széleskörű elérést tesznek lehetővé és a megfelelő statisztikák ismeretében jól tervezhetőek.
Amint azt már korábban tárgyaltuk, a felhasználók többféle eszközt használnak a mindennapokban, így a vásárlás különböző fázisaiban, különböző funkcionalitású eszközöket részesítenek előnyben. Az AdWords-ben ma már elérhető az eszközökön keresztüli konverziók megbecsült száma is (amennyiben a konverziókövetést előzetesen már beállítottuk), amely remek kiindulási pont lehet, hisz egy megbecsült információt nyújt a számunkra. Az elővarázsolásához egyszerűen annyi a dolgunk, hogy a kampányok fülön vegyük fel az oszlopok közé a becsült összes konverzió oszlopot.
Mobileszközök célzása a Facebookon
A Facebook mobilalkalmazása rendkívüli népszerűségnek örvend a közösségi oldalakat rendszeresen látogató mobilos felhasználók körében, az aktív felhasználók napjában többször is meglátogatják a kedvenc közösségi oldalukat.
A kezdőlapon (a hírfolyamban megjelenő hirdetések esetében) lehetőségünk van egyszerű eszközcélzással mobileszközöket célzó hirdetések létrehozására is. A Mobil Newsfeed hirdetések használatával egy nagyméretű, jópofa, a tartalomhoz illeszkedő képpel és egy megfelelően címzett üzenettel, a kívánt csoportot megcélozva magas érdeklődést válthatunk ki, kellően magas elérés mellett.
A rendkívül sokszínű profil (demográfia) és érdeklődés alapú célzásnak köszönhetően jól szegmentálható a közösségi oldal felhasználói bázisa, tehát kedvező áron érhetjük el a céljainknak legmegfelelőbb fogyasztói csoportokat. Amennyiben pedig garantált elérésre van szükségünk az is megoldható a közösségi oldal prémium hirdetési szolgáltatásainak köszönhetően, akár kizárólagosan mobil készülékekre is (Mobil Target Block).
Mobilalkalmazások hirdetése
Az okostelefonok elterjedésével a mobilalkalmazások száma és jelentősége is megnőtt. Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, hogy ha van egy jól működő és hasznos (!) alkalmazásom, akkor hogyan tudom azt eljuttatni a nagyközönségnek. A különböző PPC hirdetési rendszerek erre is megoldást jelenthetnek, melyről Varga Zoltán, szakmai vezetőnk tartott .