Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Egy illusztráció egy táblagépet ütögető kezét ábrázolja napellenzővel, pénzérmékkel és bevásárlóikonokkal körülvéve, miközben a közelben valutajegyek repkednek. Felül egy kattintási ikon lebeg, élénkvörös háttéren félkövér, „kattintásonkénti fizetés” felirattal. Ez a jelenet megragadja a Google Ads működésének lényegét.

Mennyire hatékonyak a Discovery hirdetések?

Tartalomjegyzék

Dániel Stomp
2021.03.03.

A Google Ads-nek számtalan előnye van más hirdetési platformokhoz képest. A legnyilvánvalóbb és sokszor a leghatékonyabb például annak lehetősége, hogy konkrét kulcsszavakra éppen rákereső embereket célozzunk meg. A közönségek célzása a rendkívül kiterjedt display hálózaton szintén nagy segítség a cégeknek abban, hogy szem előtt legyenek. A YouTube-hirdetés szintén nagyszerű módszer arra, hogy storytellinggel, videók formájában adjuk át a márka üzenetét a világ egyik leglátogatottabb platformján. Azonban egészen 2020 tavaszáig hiányzott a Google-ből a közösségi hálózatokra hasonlító kivitelű, így a figyelmet igazán hatékonyan megragadni képes vizuális hirdetés. Ezt pótolták a felfedezési (Discovery) hirdetések.

Mik azok a felfedezési (Discovery) hirdetések?

A világszerte 2020 májusában elérhetővé vált felfedezési (Discovery) hirdetések egy újfajta kampánytípust és elhelyezési lehetőséget jelentenek, amelyekkel a hirdetők képes hirdetéseket helyezhetnek a legfeltűnőbb és leginkább frekventált online helyekre, úgy mint a Gmail, a Google felfedezési hírfolyama és talán a leghatásosabb az összes közül, a YouTube Mobil hírfolyama.

A (Discovery) felfedezési hirdetések a közösségi média hirdetéseire emlékeztető módon nagy formátumú képeket, címsorokat és rövid leírást tartalmaznak, amelyek vagy egy landoló oldalra, vagy pedig a Facebook lead generáló kampányaihoz hasonlóan egy kitölthető kérdőívre vezetnek. További nagy előnyük, hogy galéria formátumban is képesek képeket megjeleníteni.

A Google Display Hálózat tolakodó és mégis a tekintetet gyakran könnyen elkerülő hirdetéseivel szemben a felfedezési kampányok képesek a storytellingre a figyelmet jóval erősebben megragadó képelhelyezéseivel. Ezzel a Google a közösségi média hirdetők babérjaira tör.

Ennek a hirdetéstípusnak mindhárom elhelyezési lehetősége a Google tulajdona. Ebből következik, hogy itt is rendelkezésre állnak haladó közönségcélzási opciók, például egyéni érdeklődési közönségek a korábbi Google keresések alapján. 

A hatékony célzási lehetőségek mellett óriási előnye, hogy a segítségével videótartalom nélkül is lehet hirdetni YouTube-on, amely a leginkább prominens felület a digitális marketingben. Ráadásul ez a YouTube mobil kezdőoldalán történik, amely branding és retargeting célra különösen alkalmas.

A saját Discovery hirdetés tapasztalataink

A Klikkmániánál is a magyarországi bevezetésekor rögtön tesztelni kezdtük a felfedezési hirdetéseket. Az alábbiakban bemutatjuk egy konkrét, reprezentatív tapasztalatunkat velük kapcsolatban.

Egyazon termékre keresési, smart display és felfedezési hirdetéseket indítottunk. A keresési hirdetéseket azok egészen eltérő jellege miatt most nem vonjuk be az elemzésbe, hanem csak a két képes hirdetési kampányt vetjük össze.

A smart display kampány azért is igen jó összehasonlítási alap, mert régóta működő és emiatt sok adattal rendelkező fiókokban – mint amilyennel mi is dolgoztunk – a gépi tanulásnak módjában áll tág összefüggéseket is figyelembe véve hatékonyan optimalizálni. Így jellemzően kimagaslóan tudnak ezek funkcionálni annak ellenére, hogy nincs mód a közönségek, demográfiák vagy témák manuális célzására.

Tehát röviden: nagy mennyiségű historikus adattal operáló smart display kampánnyal nehéz versenyezni – a vele párhuzamosan indított speciális GDN kampányt rövid idő után leállítottuk, mert a teljesítménye a leggondosabb kézi optimalizálás mellet is jelentősen elmaradt a smart display-étől. Ezért különösen figyelemre méltó a felfedezési kampány eredménye.

A felfedezési kampányunkkal egyedi közönségre céloztunk, olyan felhasználókra, akik a termék témájával kapcsolatos keresési kifejezésekre korábban rákerestek a Google rendszerében.

A párhuzamosan futó kampányok költségkerete folyamatosan, de együtt változott a piac igényeit követve.

Mindkétféle képes hirdetések ugyanazokkal a kreatívokkal és hirdetési szövegekkel működtek.

Közel öt hónap után a következő eredmény született a felfedezési illetve a smart display kampányra:

A számok világosan mutatják, hogy a felfedezési kampány 30%-kal alacsonyabb kattintási költségen, közel ötszörös átkattintási aránnyal és lényegében feleakkora konverziós költségen több, mint kétszer annyi konverziót generált, mint a smart display.

A fenti konkrét példánkon túl, más ügyfelek más termékei esetén is hasonló eredményeket tapasztaltunk.

Ezek alapján általánosságban elmondható, hogy megfelelően használva a felfedezési hirdetések alacsony CPC-vel hoznak magas minőségű forgalmat a weboldalunkra. Amennyiben a kérdéses termék esetén releváns lehet a képes hirdetés, mindenképpen megéri alkalmazni őket, mert kimagasló teljesítmény érhető el általuk.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet