Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Kreatív CTR növelés?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2012.02.20.

Ha növekszik a CTR, javul a minőségi mutató, jobb pozícióban jelenhetnek meg a hirdetések, a kattintások olcsóbbak lehetnek, ezáltal közvetve akár a konverziós költség is csökkenthető. Néhány egyszerű tipp, a CTR növelésére:


Használj hirdetésbővítményeket

Figyelemfelkeltő, és vonzó lehet, ha a hirdetés szövege alatti linkek segítségével még pontosabban megtalálhatjuk, amit keresünk, még részletesebb információt találunk.

1

Használj kibővített címsort!

Ha a hirdetésed első sorának végére pontot teszel, ez a sor felkerül a címsor mellé, amikor megjelenik a hirdetés.

2

Okosan használd a megjelenő URL-t

A display url-nek nem kell feltétlenül ugyanannak lenni teljes egészében, mint a céloldal url-jének. Ha valamilyen akcióra akarjuk felhívni a figyelmet, akár így is használhatjuk: www.valami.hu/akcio

3

Naprakész címsorokat használj

A címsorok mindig legyenek aktuálisak. Ha a hirdetett termék vagy szolgáltatás kapcsolódik valamilyen módon egy közelgő eseményhez, ünnephez, érdemes megemlíteni ezt a címsorban. Így naprakésznek tűnik a hirdetés.

4

Használj kulcsszavas egyezést a címsorban

Ha a hirdetés címsorát kulcsszavas egyezéssel állítjuk be, a keresés eredményeképp az internetezők a fejlécben a saját keresési kifejezésüket láthatják viszont. Így szívesebben klikkelnek a hirdetésre, hiszen számukra releváns információt sejtet.
Még jobb, ha a behelyettesített kulcsszó elé vagy mögé be tudsz rakni fixen egy-egy figyelemfelkeltő szót. Példa a konkrét megvalósításra:

  • Tipp: {KeyWord:Nyelvtanfolyam -15%)

Használd a céged nevét

Ha cégünk neve ismert és elismert, van brand értéke, érdemes ezt is feltüntetni a címsorban, vagy a hirdetés szövegében. Egy jól csengő név vonzóvá teszi a hirdetést. A Netrisk nevét például előszeretettel használjuk a hirdetési szövegekben, főleg a display hálózatban.

Az árakat ne tüntesd fel a hirdetés szövegében, vagy mégis?

Ez ugyanis arra emlékezteti az embert, hogy pénzt kell költenie. Vonzóbb lehet, ha az ár helyett az jelenik meg a szövegben, hogy mennyivel olcsóbb az adott termék, vagy mekkora kedvezményt kaphat a vásárló.

Persze, ha Neked vannak a legjobb áraid a piacon, akkor ahol csak lehet, tüntesd fel! Több webáruháznak is készítünk úgy kampányokat, hogy minden egyes termékhez megjelenik az aktuális ár. A legfrissebb adatokat az ügyfél biztosítja számunkra egy xml-ben. Az xml-ben taláható fontos információkat, ami lehet például az ár, egy saját fejlesztésű szoftver segítségével hozzácsatoljuk az adott szóhoz tartozó szöveghez. A szoftver (HUX konverter) AdWords API alapú. 3-4%-os CTR javulások sem ritkák, a konverziós arányról nem is beszélve.

Ezeken kívül természetesen érdemes kitapasztalni mindenkinek, hogy a saját hirdetésénél mi válik be legjobban, hiszen nem lehet általánosítani. Az apróbb praktikák mellett mindig figyelembe kell venni a célközönségünk igényeit, így érhetjük el a legjobb eredményeket.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet