Ahogy növekszik a hírleveleidre feliratkozók száma, még nem feltétlenül eredményezi az oldaladra való átkattintás számának emelkedését is. Érdemes meggyőződni arról, hogy a levélben olyan módon vannak-e elhelyezve a linkek, amik rákattintásra késztetik a feliratkozót. 11 szakember mondja el véleményét.Lássuk mit tanácsolnak a YEC munkatársai:
- Az alacsony átkattintások számának két főbb oka van. A rossz link elhelyezés és horgony link szövege/alkalmazása. Ajánlott több linket elhelyezni a szövegben, valamint cselekvésre késztetni (“kattints ide”). Ez utóbbinál a rávezető szöveg kap nagy hangsúlyt, am elég csáíbtóan hat ahhoz, hogy rákattintson.
– Syed Balkhi, OptinMonster - Rengeteg vállalkozás szokott úgy hírlevelet kiküldeni ügyfeleinek, hogy túl sok részletet írnak le benne, így nem hat elég ösztönzően a tovább kattintáshoz. Az átlag fogyasztók naponta körlevelek garmadával vannak bombázva, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni a kellően figyelemfelkeltő levél tárgyának megadására, valamint az érdeklődést felkeltő továbbkattintós linkek szövegére.
– Jonathan Long, Market Domination Media - Elsődleges szempontnak a célközönség megtalálását látom. Miért félünk a hírlevélről való leiratkozástól? Az a célunk, hogy megtaláljunk egy célzott, aktív közösséget, akik vevőek lehetnek az ajánlatainkra. Ha mégsem elég aktívak, akkor legyünk bátrabbak, alkalmazzunk erőteljesebb figyelemfelkeltő taktikákat, például nagy és kiemelt címet, tegyünk kihagyhatatlan ajánlatot (kedvezmények, akciók).
– Nicole Munoz, Start Ranking Now - Az e-mail tárgyának adjunk meg olyan magával ragadó, érdekes, vagy felcsigázó szöveget, ami a levél elolvasására késztet, hiszen a mi levelünk csak egy sokadik a napi szinten fiókokba érkező levelek közül. Nézd meg a BuzzFeed hogyan késztet kattintásra a figyelemfelkeltő címeivel!
– Alex Miller, PosiRank LLC - Ha túl alacsony a továbbkattintásaid száma, akkor valószínűleg vagy kikerültél a feliratkozók érdeklődési köréből, vagy nem jól helyezed el a linket. Öszpontosítani kéne arra, hogy egyertelmű cselekvésre buzdítson a szöveg, amiből az is nyilvánvalóvá válik, hogy milyen előnye származhat belőle.
– Brittany Hodak, ZinePak - Az e-mail szolgáltatók meglehetősen sokat fejlődtek a reklám üzenetek kiszűrésében. Például a Gmail alapértelmezettként a Promóciók mappába teszi az ilyen jellegű leveleket. Ennek tudatában készítsd el a leveled és teszteld, hogy hova érkezik a kiküldés után!
– Nicolas Gremion, Free-eBooks.net - A jó kattintási értékeket egyértelműen meghatározzák a találóan megválasztott e-mail tárgy, valamint a releváns tartalom. Persze nem egyszerű kitalálni, hogy mi jelenthet a célközönsé számára a releváns tartalom. MailChimp és hasonló e-mail marketing szolgáltatók segítenek különböző eszközökkel megfelelő adatokat gyűjteni és ezek által finomítani a marketing stratégiánkon.
– Vik Patel, Future Hosting - A nem megfelelő e-mail tartalommal magyarázható az alacsony kattintások száma, amik nem vezetnek rá a kattintásra. Pedig az egész e-mail stratégia ezen alapszik.
– Erik Huberman, Hawke Media - Fontosnak tartom, hogy az e-mailekben a tartalom megjelenítése optimalizálva legyen mobil eszközökre is. Nem egyszer láttam már olyat, ahol erre nem figyeltek, úgyhogy ezt mindig teszteljük!
– Brett Farmiloe, Marketing Auditors - A hangsúly a levél tartalmának elrendezésén és ezáltal az átláthatóságán van. Legfeljebb 5-7 szavas linkeket használjunk és bekezdések helyett bullet pointokkal tagoljunk!
– Ania Rodriguez, KeyLimeInteractive.com - Sok A/B tesztet kimutatta, hogy az egyszerű szöveges e-mailek valójában jobban teljesítenk, mint a képet tartalmazó HTML mail. Ennek az a fő oka, hogy a szöveges e-mailek általában nem a spam vagy a Gmail Prómóciós mappájába érkeznek automatikusan, valamint a mobilböngészők többsége is jobban tudja kezelni a szöveges üzeneteket, mint a képeket.
– Pratham Mittal, VenturePact