Napjainkban a marketing elengedhetetlen a vállalkozások számára. Mára már rengeteg marketing eszköz áll a magukat hirdetni vágyók rendelkezésére. De biztos, hogy azt az ügynökséget választom, aki számomra a leginkább megfelelő?
A folyamatosan fejlődő, hónapról hónapra megújuló keresőmarketing eszközök egy igazán költséghatékony és mérhető módszert jelentenek a bevétel növelésére. Ahhoz, hogy cégünk hirdetései megjelenjenek az interneten, nem kell különösebb előképzettség, csak felhasználói szintű számítógépes szaktudás, esetleg némi informatikai érdeklődés. Alapvetően nem túl bonyolult létrehozni egy kampányt, hirdetéseket írni és ezeket feltölteni „élesbe”.
A probléma a kampány finombeállításával kezdődik. Fussanak folyamatosan a hirdetéseim, vagy elég csak reggel nyolctól, délután kettőig? Mit mérjek a kampányban? Mekkora költést érdemes rááldozni? Hogyan érjem el azokat, akik már vásároltak?
Rengeteg kérdés, és ez még csak a lista eleje. Ha a vállalkozó nem szeretne ilyenekre válaszolni, vagy nem érez magában kellő tudást, energiát egy ilyen feladat elvégzésére, vagy csupán nincs ideje ezzel foglalkozni, ilyenkor érdemes felkeresni egy online marketing ügynökséget.
Magyarország alapvetően kis piacot kínál a vállalkozásoknak. Ez igaz az online ügynökségekre is. Mindenki próbál helyezkedni, jobbnál jobb ajánlatokkal állva elő.
Lehetőségek felmérése
Az első hiba, amit elkövethet a leendő ügyfél, hogy nem tájékozódik, nem kér több helyről ajánlatot illetve nem nézi meg, hogy a kiszemelt partner rendelkezik-e Google általi minősítéssel. Nem szabad mindjárt az első ajánlatot elfogadni. Minden esetben tájékozódjunk a megkeresett ügynökség szakmai hátteréről, referenciáiról. Ha nagyon precízek akarunk lenni, az e-cégjegyzékben is rákereshetünk. Ha ismerünk olyat, aki már dolgoztatott ügynökséggel, kérjük ki az ő véleményét is. Kérdezni nem szégyen, ráadásul ingyen is van.
Ajánlatok bekérése
Ha már kiválasztottuk a számunkra szimpatikus ügynökségeket, kérjünk tőlük ajánlatot. Érdemes figyelni a reakcióidőt. Nem feltétlenül jó, ha a bekérés után tíz perccel meg is érkezik egy ajánlat, de természetesen igaz ez a két hetes válaszidőre is. Fontos az ajánlat minősége is.
A TV shopos ajánlat: Csak ma, csak Neked!
Napjainkban egyre több “ügynökség” alkalmazza a csomagolás módszerét. Ebben az esetben az ügyfélnek egy előre gyártott ajánlatözönből kell kiválasztania a neki tetsző (és nem feltétlenül a neki legjobb!) csomagot.
Jogosan vetődik fel a kérdés az emberben: Miként tudja garantálni bárki is egy nyílt aukcióban a biztos győzelmet? Sokan azt állítják, hogy szerződésük, megállapodásuk van a Google-lel, amiben a Google garantál nekik bizonyos előjogokat. Természetesen ezek hamis állítások. Az ilyen cégek hátterében gyakran valamiféle szaktudásbeli hiányosság, vagy trükközés áll. Nem lehet ugyanazokat a sémákat alkalmazni két külön kampányra!
A csomagajánlatok nem feltétlenül rosszak, csak óvakodjunk a szélsőséges kikötésektől. Nem feltétlenül kell egy ajánlatnak személyre szabottnak lennie. A sablon ajánlatokkal sokszor az ügynökségek időt takarítanak meg, ezzel több energia marad a már meglévő ügyfelekre.
Amit tartalmaznia érdemes egy ajánlatnak:
Az ügynökség rövid bemutatkozása után egy minimális elméleti rész. Mi ez az AdWords, mire jó, hol jelenik meg. Ez után a legfontosabb referenciák bemutatása szokott következni. Az olyan ajánlatok, amelyek elején még kis szómagyarázat is van, az már csak hab a tortán, hiszen ennek segítségével a leendő ügyfél értelmezni tudja az ajánlatot. A “sablon” után egy rövid kampányterv, egy-két példa kulcsszó, akár egy stratégiai skicc is beleférhet. Minden esetben személyre, illetve oldalra szabott árajánlat, amely a hozzávetőlegesen elkölthető összeget takarja.
Ezen felül analitikai javaslatok, konverzió mérési ötletek zárhatják a sort. Az egyik legfontosabb dolog, hogy csak olyan ügynökséggel dolgoztassunk, amely rendelkezik céges, vagy egyéni minősítéssel. Ezt minden esetben ellenőrizzük le a Google partnerkeresőben. Ebben a nyilvántartásban szerepel minden olyan személy vagy cég, amely teljesítette a Google által támasztott elvárásokat, szakvizsgák megszerzése útján.
Mint az elején már említettük, ez egy viszonylag új módszer a hirdetési skálán, így az emberek többségének nincs pontos rálátása a lehetőségekre. Ha egy kezdő ügyfél mindjárt az elején leszerződik egy, a zavarosban halászó, komolytalan “ügynökséggel”, akkor egy életre elmegy a kedve a keresőmarketingtől.