Biztos vagy benne, hogy a Google Ads fiókod a lehető leghatékonyabban működik? Most bemutatunk egy ellenőrzési folyamatot, amely rávilágít arra, hogy hol szükséges beavatkozni, illetve mi szorul bővítésre vagy optimalizálásra.
Mi is a Google Ads Audit?
A Klikkmániánál egy Google Ads audit során feltérképezzük a fiókodat és feltárjuk azokat a kritikus pontokat, amelyek javításával a fiók még jövedelmezőbb lehetne. Ennek érdekében egy prioritás táblázatot hozunk létre, amelyben felhívjuk a figyelmet a kritikus, ajánlott és megfontolandó feladatokra.
Miért van szükség a Google Ads Auditra?
Általában olyan esetekben keresnek meg minket az ügyfelelek, hogy auditáljuk a fiókjukat, amikor nem elégedettek az eddigi eredményekkel és a hirdetések nem hozzák az elvárt eredményességet, vagy pedig egyszerűen csak még jobb eredményeket szeretnének elérni és fejlődési lehetőséget keresnek.
Nem szeretnéd ügynökségre bízni a fiók auditot?
Az alábbi lépésekben bemutatjuk, hogy melyek azok a területek, amelyet feltétlenül vizsgálj meg egy Google Ads Audit során. Összpontosíts az alábbi területekre, hiszen ezzel biztosítható, hogy a fiókod a lehető leghatékonyabban működik.
- Lépés: Feltérképezés
Az alábbiakban feltárjuk a lehetséges kitörési pontokat és hibás kampány beállításokat, de mellette megjelöljük a helyes használatot is. Majd pár mondatban összefoglaljuk, hogyan teljesítenek a meglévő kampányok. Végül kiemeljük, hogy az alábbiakban részletezett javaslatokkal és azok állandó felülvizsgálatával, optimalizálásával, elérhető-e kimagasló teljesítmény a fiókban.
- Lépés: Kódok, Konverziómérés
Fontos lépés, hogy felülvizsgáljuk a konverziómérést a fiókban, hiszen ez az alapja mindennek. A meglévő konverziómérést felülvizsgáljuk és az alábbi kérdésekre keressük a válaszokat:
- Milyen célokat mérünk pontosan?
- Helyesen vannak-e megadva a visszaköszönő oldalak?
- Vannak a fiókban mikrokonverziós pontok?
- A követőkódok megfelelően vannak implementálva az oldalban?
- Webáruház esetében van e-kereskedelmi mérés?
- Lépés: A fiók szerkezeti felépítése
Ebben a lépésben felülvizsgáljuk, hogy a kampányszerkezet struktúráltsága mennyire van jól felépítve, illetve mennyire tükrözi a weboldal struktúráját.
- Minden szolgáltatásra hirdetünk, amire szeretnénk hogy fusson hirdetés?
- A kampányok logikus elnevezéseket használnak?
- A display és search hálózat megfelelően van szegmentálva?
- Lépés: Fiók & Kampánybeállítások
A kampánybeállítások szekcionál megvizsgáljuk a jelenleg használt beállításokat és az alábbi kérdésekre keressük a választ:
- Földrajzi, nyelvi célzás megfelelő?
- Az eszköz szerinti célzás megfelelő?
- Biztosak vagyunk benne, hogy a speciális helybeállításokat úgy állítottuk be, ahogy a célközönség megkívánja?
- Az ajánlattétel stratégia, a költségvetés és a hirdetésütemezés megfelelően vannak beállítva?
- Ajánlatkorrekciók felülvizsgálata, amennyiben vannak a fiókban
- Lépés: Hirdetéscsoportok
A minőségi mutató szempontjából is egy nagyon fontos lépés annak vizsgálata, hogy a releváns kulcsszavak egy hirdetéscsoportban legyenek. A hirdetéscsoportok segítségével csoportosíthatjuk a hirdetéseinket, valamely közös téma, például a hirdetett termékek vagy szolgáltatások típusa alapján.
A hirdetéscsoportok vizsgálata során, az alábbi szempontokat tartjuk szem előtt:
- A hirdetéscsoportok hány kulcsszót tartalmaznak?
- A hirdetéscsoportok igazodnak-e egymáshoz és nem pedig versenyeznek egymással?
- A legjobban teljesítő hirdetéscsoportok megfelelő költségvetésben részesülnek?
- Lépés: Kulcsszavak
Ha a hirdetési kampányban jó minőségű, releváns kulcsszavakat szerepeltetünk, akkor a megfelelő ügyfeleket érhetjük el a megfelelő időben. A kulcsszavak különböző egyezési típusokat használhatnak, így ezeket is érdemes felülvizsgálni a fiókban.
A kulcsszavak vizsgálata során, az alábbi szempontokat tartjuk szem előtt:
- A kulcsszólista követi a kampányszerkezet logikáját?
- A kulcsszavak a megfelelő csoportba vannak?
- Kihasználják-e a különböző egyezési módok által nyújtott lehetőségeket?
- Milyen a kulcsszavak minőségi mutatója?
- Használják-e a keresési kifejezés riportot?
- Lépés: Kampányok optimalizálása
A Google Ads kampány optimalizálásnál, mint az élet sok más területén is, kiemelkedően fontos teljesítményünk időszakos átértékelése, a folyamatos fejlődésre való törekvés és a kitűzött, jelen esetben vállalati céljaink elérése.
Az alábbi pontok mentén felülvizsgáljuk, hogy milyen aktívan volt optimalizálva a fiók:
- A változástörténet már adhat számunkra egy visszajelzést, hogy milyen sűrűn foglalkoztak a fiókkal. Ez alapján arra is fény derül, ha hónapok óta nem volt módosítás a fiókban.
- Az ajánlattételi stratégiák felülvizsgálata, hogy mennyire alkalmazkodnak a kampányokhoz
- A kampányok céljainak vizsgálása, hogy azok mennyire illeszkednek a marketingstratégiába.
- Lépés: Hirdetések
Az ideális hirdetési élmény az, ha a szöveges hirdetés közvetlenül kapcsolódik ahhoz, amit az ügyfél meg szeretne vásárolni. Sok fiókban találkoztunk olyan esetekkel, amikor kevés hirdetés futott egy adott hirdetéscsoportban, vagy pedig azok nem voltak relevánsak a kulcsszavakhoz, így pedig romlott a minőségi mutató.
Amiket mindenképp tartsunk szem előtt, azok az alábbi pontok:
- Hirdetés szövegek tartalmi és mennyiségi ellenőrzése
- Vizsgáljuk meg a céloldalak működését, relevanciáját és strukturáltságát
- A Google által elvárt hirdetés mennyiség megtalálható-e a csoportban?
- Hirdetésbővítmények meglétének / hiányosságának vizsgálata
- Belsőlink-bővítmény + 2 soros leírás
- Kiemelő bővítmény
- Strukturált kódrészletbővítmény
- Hívásbővítmény
- Potenciális ügyfelek űrlapbővítménye (béta)
- Helybővítmény
- Társult vállalkozás helybővítménye
- Árbővítmény
- Alkalmazásbővítmény
- Promóciós bővítmény
- Lépés: Összegzés
Miután minden pontot érintettünk, a fentieket egy több oldalas dokumentumban összefoglaljuk, kiegészítve egy vezetői összefoglalóval, illetve még egyéb potenciális javaslatokkal. A Google Ads fiók auditálást azoknak is javasoljuk, akik önállóan kezelik a kampányukat és természetesen azoknak is, akik ügynökséggel dolgoznak együtt.