Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Három tipp a hatékony AdWords kampánykezeléshez

Tartalomjegyzék

János Papp
2018.04.19.

Évről évre fejlődik az AdWords, és egyre jobban kiteljesedik az eszközök tárháza. Azonban ezzel nem csak a lehetőségek száma növekszik, a verseny is jobban kiéleződik.

Hogy megtartsuk a pozíciónkat a piacon, olyan stratégiákat kell alkalmaznunk, amivel egy lépéssel a konkurencia előtt járhatunk. Ebben segít ez a cikk.

Ad customizers

Az Ad customizers AdWords hirdetések a Google fordításában hirdetés testreszabókként szereplnek. Az Ad customizers hirdetések lényege, hogy a hirdetésben dinamikusan tudunk megadni egyes részeket.

Hogy mire tudjuk ezt felhasználni?

Ha egy széles termékpalettával rendelkező webshop termékeit hirdetjük, és a hirdetésekben kommunikálni szeretnénk az árat, ami ráadásul még változik is időközönként, akkor szinte lehetetlen naprakészen tartanunk az árakat az AdWords hirdetésekben.

Egy példa az ár megfelelő kommunikálására:

google-adwords-hirdetes-testreszabok

A lenti ábrán láthatjuk, hogy az új AdWords felületen a fentebbi hirdetés hogyan is néz ki:

google-adwords-ad-customizers

A Headline 2 esetén látható AEG {=ScheduleAeg3.Type} rész, a hirdetésben az AEG termék árát jelöli, amit az AdWords-be feltöltött feedből húz be a rendszer, amit akár 6 óránként tudunk frissíteni, így az up to date árakat tudjuk mutatni a hirdetésekben.

Az Ad customizers hirdetések egy másik fajtája, amikor a Countdown képlettel egy visszaszámláló funkciót implementálunk a hirdetésekbe, ami a napokat és órákat számolja vissza.

A visszaszámláló funkció előnye vitathatlan például egy black friday akció esetén a webáruházak számára.

A visszaszámláló funkcióra egy példa:

google-adwords-countdown

Az AdWords felületén így tudjuk beállítani:

google-adwords-visszaszamlalo

Ahogyan látszik, meg tudjuk adni a képletben, hogy mikor van az adott esemény, amihez képest vissza szeretnénk számolni órára pontosan.

Használjunk általános egyezésű kulcsszavakat kizáró kulcsszavakkal

Egy folyamat, amelyre támaszkodva tudjuk helyesen használni az általános egyezésű szavakat:

  • Válasszunk konvertáló kulcsszavakat
  • Kampány szinten zárjuk ki a negatív kulcsszavakkal a nem kívánt kifejezéseket, ezt a listát természetesen bővítsük időközönként
  • Vizsgáljuk meg időnként a keresési kifejezéseket, és használjuk fel a talált új kulcsszavakat, ezzel a kulcsszókutatáshoz felhasznált eszközök palettáját szélesítjük

DSA + Remarketing listák

A DSA kampányok, más néven a dinamikus keresési hirdetések használata remarketing listákkal nagyon jó eredményeket hozhat, tehát egy tesztet mindenkinek megér, hogy levonhassuk a tanulságokat.

remarketing

Fontos, hogy a DSA kampányokkal egy tágabb célzást tudunk megadni, egy normál keresési kampányhoz képest, így a konverziós költség is magasabb lehet.

A remarketing listák használatával azonban optimalizálni tudjuk a konverziós költséget, mivel azokra a felhasználókra célzunk magasabb cpc-vel, amelyek korábban már jártak az oldalunkon.

 

Te ismerted ezeket a módszereket? Alkalmazod is?

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet