Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google frissíti a hirdetésbeállítási lehetőségeket

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2018.07.25.

A Google frissíti a “Hirdetésbeállítások” lehetőséget, mellyel a felhasználók kikapcsolhatják a célzásukhoz szükséges információk továbbítását.

A Google kiterjesztésével a “Miért jelenik meg nekem ez a hirdetés?” opcióra kattintva bárki láthatja annak pontos okát. Ez az újdonság lehetővé teszi a megjelenés okának kiderítését minden felületen, ide értve a Youtube-ot, a Google Play-t, a Gmailt és a Google Térképeket is.

A módosítással tehát a felhasználók megtudhatják, miért kaptak meg egy hirdetést, és egyúttal lehetőségük van ki is kapcsolni a hirdetés célzásához használt ‘jeleket’. Az opció a felhasználói fiókok Hirdetésbeállítások “Személyes adatok és adatvédelem” résznél található.

A funkcióval tehát minden felhasználónak lehetősége nyílik megtiltani a Google számára, hogy személyre szabhassa a gyűjtött adatokon alapuló hirdetéseket, ide értve a tevékenységre vonatkozó információkat, a Google fiókban megadott adatokat, illetve akár a hirdető által megosztott adatokat (pl. hogy a felhasználó járt a hirdető webhelyén korábban).

google-adatok

Bár a személyre szabott hirdetések így eltűnhetnek a felhasználó szeme elől, azonban nem biztos, hogy ez annyira jó ötlet. Hiszen azok legalább releváns hirdetések voltak számára. A hirdetések így is megmaradnak, csak egyre kevésbé válnak személyessé, mely által talán könnyebben bosszantóak is.

 

Bővebb információ a Google blogján olvasható.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet