Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google frissíti a hirdetésbeállítási lehetőségeket

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2018.07.25.

A Google frissíti a “Hirdetésbeállítások” lehetőséget, mellyel a felhasználók kikapcsolhatják a célzásukhoz szükséges információk továbbítását.

A Google kiterjesztésével a “Miért jelenik meg nekem ez a hirdetés?” opcióra kattintva bárki láthatja annak pontos okát. Ez az újdonság lehetővé teszi a megjelenés okának kiderítését minden felületen, ide értve a Youtube-ot, a Google Play-t, a Gmailt és a Google Térképeket is.

A módosítással tehát a felhasználók megtudhatják, miért kaptak meg egy hirdetést, és egyúttal lehetőségük van ki is kapcsolni a hirdetés célzásához használt ‘jeleket’. Az opció a felhasználói fiókok Hirdetésbeállítások “Személyes adatok és adatvédelem” résznél található.

A funkcióval tehát minden felhasználónak lehetősége nyílik megtiltani a Google számára, hogy személyre szabhassa a gyűjtött adatokon alapuló hirdetéseket, ide értve a tevékenységre vonatkozó információkat, a Google fiókban megadott adatokat, illetve akár a hirdető által megosztott adatokat (pl. hogy a felhasználó járt a hirdető webhelyén korábban).

google-adatok

Bár a személyre szabott hirdetések így eltűnhetnek a felhasználó szeme elől, azonban nem biztos, hogy ez annyira jó ötlet. Hiszen azok legalább releváns hirdetések voltak számára. A hirdetések így is megmaradnak, csak egyre kevésbé válnak személyessé, mely által talán könnyebben bosszantóak is.

 

Bővebb információ a Google blogján olvasható.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet