Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google bemutatta a Smart kampányokat

Tartalomjegyzék

Dániel Varga
2018.08.16.

A Google kifejezetten kis cégekre optimalizált Smart kampányaiban a kampány típusa, a célzott közönség és kulcsszavak – hamarosan pedig a landoló oldal is a rendszer által lesz meghatározva. Sőt mi több, a kampánytípus már a Google Ads, és nem az Adwords égisze alatt indul.

A júniusban bejelentett kampánytípussal a Google azokat a kis helyi vállalkozásokat kívánja megnyerni, akik nem rendelkeznek marketing háttérrel, és a weboldaluk minősége sem üti meg a mércét a komplex Adwords kampányokhoz.

Amíg a Google Adwordsben a legendás “Keresési és választott Display” kampánytípus, a Google Ads esetében a Smart kampánytípus lesz az, melyet a platform felajánl minden új hirdetőnek. A kampányok gyakorlatilag teljesen automatizáltak lesznek, a kreatívoktól és hirkdetésszövegektől kezdve a célokig, amik alapján a hirdetések céljait meghatározzuk. Konverzióként olyan alapvető célokat határozhatunk meg, mint a telefonhívás, az ajánlatkérés vagy a weboldal céloldalainak látogatása.

google-ads-smart-campaign

A Smart kampányokkal egyszerűen dolgozhatunk majd, nélkülözve a komplexebb beállításokat – mellyel a Google az ezen okból népszerű Facebook Advertise-nak kíván konkurenciát állítani a KKV szektorban.

Kim Spalding, a Google Ads Smart Campaign divízióvezetője szerint a kis helyi vállalkozások szívesen hirdetnének, eddig azonban a Google nem tudott ilyen megoldást kínálni.

Az eredetileg Adwords Express-re épülő – Fun Fact: Az Express-t eredetileg Boost-ra keresztelték volna – új kampánytípus sikere már előre borítékolható. Egy teszt során, melyben egy jóga stúdiót hirdettek az Egyesült Államokbéli Virginában, az érdeklődők száma megduplázódott a 60 napos Smart kampány futása után.

De mi is az valójában, amitől a Smart kampány egy mindenre kiterjedő megoldássá avanzsálódik? A teljesen automatikus célzási metódusokon felül hamarosan érkezik majd az Image Picker, mellyel 3 különböző kreatívot tesztelhetünk, ha pedig még weboldalunk sincs, a Google automatikusan generál egyet számunkra, melyet céloldalként használhatunk a hirdetéseinkhez.

Smart-display-ads-2

A kampánytípus már élesben fut az Egyesült Államokban, hazánkban az idei év negyedik negyedévében ismerkedhetünk meg az izgalmas új funkcióval.
A cikk a SearchEngineLand írása nyomán készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet