Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

Tartalomjegyzék

Dorottya Somogyi
2025.11.06.

Ha hirdetsz a Meta felületeken, akkor nem újdonság számodra a legutóbbi Andromeda algoritmus frissítés, amivel a Meta alapjaiban változtatta meg, hogyan hoz döntéseket a rendszer. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!

Andromeda update

A legegyszerűbben fogalmazva, az Andromeda frissítés nem más, minthogy mi alapján választja ki a rendszer, hogy kiknek milyen hirdetéseket mutat meg. Az AI technológiával támogatott algoritmus megtanulja a felhasználók tevékenységeinek mintázatait, és ezekkel párosítja össze a hirdetéseket. A Meta úgy mutatja be ezt, mintha a rendszer “ismerné” a felhasználót, lenne egy személyes kapcsolódása hozzá, illetve milyen ízléssel rendelkezik valaki. Például, nem csak azt tudja megállapítani édeklődési körünkből, hogy szeretjük a cipőket, de azt is, hogy kifejezetten a bőrcipőket kedveljük.

Azért is nagy lépés az új update a Metának, mert a korábbi rendszer nem tudta lekövetni a generatív AI és az Advantage+ frissítések nyomán megemelkedett hirdetési variációk mennyiségét. Ehhez képest az Andromeda több ezerszer nagyobb mennyiségű hirdetést tud feldolgozni.

Mit jelent ez a hirdetésoptimalizálásra nézve?

Fontos megértenünk, hogy a felhasználók már elsősorban vizuális tartalmakkal interaktálódnak a közösségi médiában. A Meta algoritmus is ez alapján tanulja a felhasználói viselkedést, így ezen biztos pont mentén párosíthatja a hirdetéseket adott felhasználóval. Emiatt a hirdetéskezelés teljes fókusza eltolódik a részletes célzási és egyéb technikai beállításoktól a kreatívok optimalizálása felé.

A játék neve a kreatív diverzitás lett.

A frissített algoritmus a nagy méretű és változatos kreatív portfóliókat jutalmazza, a hirdetési teljesítményt a kreatívok sokszínűsége alapján értékeli. Minél több eltérő vizuális és tartalmi koncepciót adunk a rendszernek, annál pontosabban tudja „matchelni” a hirdetéseket a felhasználói viselkedéssel. Az algoritmus tehát az adatsűrűséget szereti: ha egyszerre nagy mennyiségű feldolgozandó adatot biztosítunk neki.

Az új irány ezáltal az egyszerűsített kampánystruktúra: egy célhoz egy kampány, azon belül viszont sok hirdetés, sok kreatív layout használattal.

Egyszerű, de mégsem

A Meta javaslata az, hogy használjuk ki az Advantage+ adta lehetőségeket. Használjunk kampányköltségkeretet és széles célzást.

A Meta hirdetések célzásai korábban sem voltak igazán pontosak, az Advantage+ célzás bevezetésétől pedig inkább illúziónak tekinthetjük a manuális részletes célzást. Nyugodtan elengedhetjük a demográfián és érdeklődési körökön való rugózást: a célzás feladatát innentől a kreatív tartalom fogja ellátni. A hirdetéssorozatot érdemes széles célzással működtetni, bekapcsolva hagyva az Advantage+ célzást és hagyni, hogy a rendszer tegye a dolgát. A finomhangolást ugyanakkor a kizáró listákkal segíthetjük hatékonyan; bátran használjuk őket, kifejezetten retargeting esetén.

Mindez alapjaiban könnyűnek hangzik, ám magával hoz egy gondolkodásmódbeli változást, amire leginkább a hirdetési szinten lesz szükségünk.

Innentől egy hirdetést egy kreatívnak tekinthetünk, így ennek mentén kísérletezzünk minél nagyobb számú (akár 50, de legalább 4-10) kreatívval egy kampányon belül, amik között azonnal észrevehető, koncepcionális eltérés van.

Nem elég, ha csak a háttér színe más:

  • használjunk különböző elemeket a vizuálon, mindegyiken másra fókuszálva, például fájdalompontok, kedvezmény, egyedi termékelőnyök mentén;
  • a formátumbeli eltérés is fontos: legyen vegyesen videó, képek és carousel formátum is;
  • gondolkozzunk perszónákban: adott célcsoport hogyan használja a Meta felületeket, milyen típusú tartalmakat fogyasztanak.

Ezeket a taktikákat érdemes követni:

  • átnézhetjük a médiatárat, és dobjuk be nyugodtan a régi kreatívokat is (amennyiben releváns és továbbra is márkahű);
  • csináljunk teszt kampányt, amiben versenyeztetjük a kreatívokat, majd a legjobbakat átemelhetjük a “valódi” kampányba, az új kreatívot pedig készítsük a legjobban működő elemekből dolgozva;
  • a termékfotók mellett használjunk borítóképeket a galériáknál és a kollekcióknál is.
Forrás: Magic Mind

Na jó, de tényleg működik?

A Meta ígérete szerint igen, ez a megközelítés javítani fogja a teljesítményt. Nincs már szó arról, hogy bizonyos számú hirdetésen felül nincs egyértelmű javulás, inkább ennek az ellenkezője: azt ajánlják, teszteljünk legalább 20 kreatívot hetente, és frissítsük a portfóliót heti-kétheti rendszerességgel.

Hogy beválik-e, azt az idő mondja meg, de általános teljesítménybeli javulást valószínűleg fogunk tapasztalni, ha csoda nem is történik.

Teszteljünk! Próbáljuk ki, alakítsunk ki új szokásokat a kampánytervezésben, alkalmazzunk új megközelítést. Ez természetesen újabb próbatétel elé állít minket, azonban tekintsük kreatív kihívásnak, ami hosszú távon segíthet jobban megérteni a rendszer működését.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet