Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

Tartalomjegyzék

Tamás Solcz
2025.07.31.

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak.. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.

A kulcsszavak halottak?

Nem, legalábbis abban az értelemben nem, hogy már nem léteznek, de úgy vizsgálva viszont igen, hogy már nem úgy működnek, mint ezelőtt. És ez szinte mindent megváltoztat.

Az AI Max for Search egy új funkció a keresés (search)i kampányokhoz, amely lehetővé teszi számunkra, hogy akkor is elérjük felhasználókat, ha nincs közvetlen kulcsszó alapú keresés vagy nem adtuk meg az adott kulcsszót, amire a felhasználó keresett

Ez a kulcsszómentes célzási képesség már létezett a Performance Max kampányokban, de az több Google csatornát is használ, így ha csak a keresésben (Google Search) szeretnénk kihasználni a mesterséges intelligencia erejét,  akkor a jó választás az AI Max for Search lehet.

A Google korai tesztei alapján az AI Max-et bevezető hirdetők:

  • 14%-kal több konverziót (vagy konverziós értéket) értek el azonos CPA/ROAS mellett
  • 27%-os növekedést láttak azokban a kampányokban, amelyek korábban csak pontos/kifejezésegyezésre épültek

Cserébe viszont a hirdetők bizonyos szintű kontrollról lemondanak, de azért az AI Max nem egy fekete doboz. Olyan új eszközöket és lehetőségeket ad, amelyek az AI-alapú világra lettek tervezve, többek között, mint az érdeklődési hely szerinti célzás hirdetéscsoport szinten, a fejlettebb márka kontroll (konkrét márkákhoz kapcsolódás vagy attól való elhatárolódás) és az URL-szintű követés és dinamikus landolóoldal-optimalizálás, valamint a fejlettebb jelentések, amelyek megmutatják, mely címsorok és elemek teljesítenek jól.

Az AI Max bekapcsolásával az alábbi funkciók lesznek elérhetőek

  • Fejlettebb végső URL-bővítés
  • Hirdetésszöveg testreszabása
  • Hirdetéscsoport szintű földrajzi célzás
  • Márkák kizárása/befogadása

Fontos, hogy az AI Max a meglévő kampányokon belül is bekapcsolható, nem szükséges új struktúrát vagy kampányt létrehozni, sőt támogatott a kísérlet (experiment) funkció is, amit mindenképp érdemes is kihasználni.

Az AI Max fő funkciói részletesen

1. Keresési kifejezés egyeztetés 

A Google AI Max „kulcsszó nélküli technológiát” használ, hogy a kereséseket a landoló oldal tartalma és a hirdetések elemei alapján jelenjen meg, hasonlóan a Dynamic Search Ads-hez, csak annál fejlettebb és intelligensebb formában

A kulcsszavak továbbra is működni fognak, de az AI elemzi a weboldalt, a hirdetés szövegét és a kulcsszó tematikát is, hogy olyan keresésekhez is illeszkedni tudjon, amelyekre nem is gondoltunk volna, valamint az olyan keresésekhez is, ahol egyáltalán nincs kulcsszó (pl. Képes keresés vagy circle to search)

2. Hirdetésszöveg testreszabás 

A kampány új címsorokat és leírásokat is generál a landolóoldal, a meglévő hirdetés és kulcsszavak alapján. Ez félelmetesen hangozhat, de a rendszer teljes irányítást is biztosít nekünk, mert eltávolíthatjuk a nem tetsző elemeket vagy akár teljesen kikapcsolhatjuk azt kampány szinten.

3. Végső URL-bővítés

Az AI meghatározza, melyik oldal a legrelevánsabb az adott kereséshez, akár kiváltva az általunk megadott landing oldalt. Itt is megvan a kontroll, mert kizárhatunk oldalakat (pl. „Rólunk” vagy ügyfélszolgálati oldalak) és szabályokat is létrehozhatunk.

Átgondolandó lépések a kampánystratégiában:

  • Érdemes újragondolni a struktúrát, mert a szorosan tematikus hirdetéscsoportok szerepe csökkenhet
  • A kizáró kulcsszavak kritikusan fontosak lesznek
  • Manuális licitálás nem használható, csak Smart Biddinget támogat a rendszer (pl. Target ROAS, maximise conversion, stb.)
  • Szezonális keresési szándékot feli tudja ismerni az AI:  pl. Anyák napja promóció a landolóoldalon → megjelenés „anyák napi ajándék” keresésre
  • Meglévő kulcsszavak továbbra is működni fognak: a pontos egyezésű kulcsszavak mindig elsőbbséget élveznek
  • Összetettebb földrajzi célzásra van lehetőség: kampány szinten egy megyei célzás mellett ad group szinten pl. „Budapest” mint érdeklődési hely alapján is meg tud jelenni
  • Beépített A/B tesztelésre is van mód
  • Részletes jelentéseket is biztosítanak: forrás (általunk megadott kulcsszó vagy AI által hozott), megjelenített címsor, céloldal, teljesítményadatok

Ideális esetek AI Max for Search kipróbálásához

  • Olyan kampányok, amelyek eddig pontos és vagykifejezés egyezésre épültek leginkább
  • Tartalomban gazdag és jól optimalziált weboldallal vagy landoló oldal
  • Skálázási problémákkal küzdő hirdetőknek is ideális lehet 
  • Elbír a kampány akár 1–2 hetes tanulási időt

Legyél óvatos az AI Max használatával az alábbi esetekben

  • Szigorú márkaüzenetet követsz
  • A weboldal gyakran változik vagy elavult
  • Erősen szabályozott iparágban hirdetsz
  • Korlátozott költségvetésed van
  • Niche iparágban dolgozol, ahol pontos egyezés fontos

Az AI Max for Search beállításának lépései

  1. Lépj be a Google Ads-fiókodba, majd navigálj a keresési kampány beállításaihoz, itt meg fogod találni a beállítási lehetőséget.
  2. Kapcsold be az AI Max funkciót
  3. Ellenőrizd a hirdetéscsoport-beállításokat
  4. Állíts be a márka kontroll funkciót (márka kizárások/bevonások)
  5. Adj hozzá kizáró kulcsszavakat már az elején (ha eddig nem tetted volna meg)
  6. Folyamatosan figyeld és optimalizáld a kampányt:
    1. Kapcsold be és teszteld a szöveges testreszabást
    2. Optimalizáld a landolóoldalakat
    3. Használj URL bevonási és kizárási szabályokat (include és exclude)
    4. Folyamatosan finomhangold az URL-bővítést
    5. Rendszeresen ellenőrizd a keresési kifejezések jelentését és zárd ki a nem megfelelő szavakat
    6. Rendszeresen figyeld a létrehozott új szöveg variációkat és a nem megfelelőeket zárd ki

Az elején AI Max kezdetben többe kerülhet, mert a tanulási idő alatt magasabb lehet a költés, a széles célzás gyorsabban elviheti a büdzsét és jóval több odafigyelést is igényel, de hossazbb távon, 3-4 hét után határozottan megtérülhet, főleg ha korábban kifejezés (phrase) és pontos (exact) egyezésű szavakat használtunk csak,

Iparági sajátosságok

  • E-kereskedelem: jól működik általában, de kiemelten fontos a termékleírások minősége
  • Lead generálás: általában több lead érkezik, de változó a minőségük
  • Helyi szolgáltatások: Mivel az AI felismeri a földrajzi szándékot, ideális lehet több telephely esetén

Források: https://blog.google/products/ads-commerce/google-ai-max-for-search-campaigns/

https://support.google.com/google-ads/answer/15910187?hl=en

https://support.google.com/google-ads/answer/15910366?hl=en

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet