Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A 10 leggyakoribb ok, hogy miért nem látható az AdWords hirdetés

Tartalomjegyzék

Dorina Kovács
2017.08.23.

Megszerkesztetted az új AdWords hirdetés fiókod, feltöltötted a kulcsszavakat, a hirdetéseket tökéletesre csiszoltad, majd nagy elvárásokkal elindítod az AdWords kampányodat, és aztán…semmi. Nincs költés, nincs megjelenés, nincsenek kattintások. Ne aggódj, ez bárkivel megtörténhet. Számos oka lehet annak, miért nem láthatóak a hirdetéseid azonnal a Google keresőben.

Összeszedtük a 10 leggyakoribb okot, ami miatt az AdWords hirdetés nem látható a Google rendszerében. Haladj végig a listán, és közben ellenőrizd az AdWords fiókod beállításait.

1, A kampány vagy a hirdetéscsoport szüneteltetve van

Alapvető elem bármely kampánynál és hirdetéscsoportnál, hogy a státusza aktív, vagy szüneteltetett. Ez egyszerűnek tűnhet, de bizonyosodj meg róla, hogy a kampányok is és a hirdetéscsoportok is aktívak!

01 AdWords hirdetés szüneteltetés

2, Elutasított AdWords hirdetés

A hirdetéseket elutasítja a rendszer, ha az AdWords hirdetés szövege nem felel meg a Google hirdetési szövegekre vonatkozó szabályainak. Ellenőrizheted a jóváhagyásokat az AdWordsben a Hirdetések fülre kattintva. A hirdetés szövege mellett található az Állapot. Az állapot lehet Jóváhagyott, Elutasított, Jóváhagyva (korlátozott). Ha a hirdetés nem Jóváhagyott, akkor az állapot melletti kérdőjelre kattintva kaphatunk több információt a jelenlegi státuszról. Az egyes jóváhagyási állapotok teljes listáját és részleteit az Adwords Súgóban találod.

02 Elutasított AdWords hirdetés

3, Elutasított kulcsszavak

Az AdWords nem csak a hirdetési szövegeket, de a kampányok kulcsszavait is felülvizsgálja és jóváhagyja. Nem engedélyezi azokat a hirdetéseket és oldalakat, amelyek lőfegyvert, drogokat, cigarettát, pornográf tartalmakat, tűzijátékokat, stb. népszerűsítenek. Ahogy a hirdetéseknél, a kulcsszavaklnál is lehet ellenőrizni az állapotot, és ugyanúgy megjelenik a kérdőjel mellette, hogyha nem jóváhagyott az adott kulcsszó. Ha többet szeretnél tudni a kulcsszavak állapotáról, nézd meg az Adwords Kulcsszó útmutatót.

03 Adwords

4, Negatív kulcsszavak

Hasznos dolog negatív kulcsszavakat használni a kampányban a nem kívánt forgalom kizárása érdekében, de óvatosnak kell lenned, különösen, ha általános egyezést használsz. Vizsgáld felül a negatív kulcsszólistád, és bizonyosodj meg róla, hogy nincs hozzáadva se kampány szinten, se hirdetéscsoport szinten olyan kulcsszó, ami megsemmisítheti a megjelenéseket.

04 Negatív kulcsszavak

5, Alacsony keresési arány

Ellenőrizheted a Kulcsszavak fülön, hogy megfelelőek-e a keresési arányok egy-egy adott kulcsszóhoz. Ha sok kulcsszónál alacsony a keresési arány, az AdWords Kulcsszótervező segítségével találhatsz olyan kulcsszavakat, amik relevánsak lesznek az AdWords hirdetés szempontjából, és magasabb keresési volumennel rendelkeznek.

05 Alacsony keresési arány

6, A kulcsszóajánlatok meghaladják a napi költségkeretet

Nem csak akkor van baj, ha a Maximális CPC magasabb, mint a költségkeret. Ilyenkor egyértelműen nem jelenik meg a hirdetés. Nem szerencsés, ha a CPC magas a napi költségkerethez képest. Például, ha a napi költségkeret 800 Ft, a maximális CPC egy kulcsszóra pedig 250 Ft, akkor elég kis valószínűséggel fog megjelenni a hirdetés. Ha lehet, csökkentsd a CPC-t, vagy növeld a napi költségkeretet, esetleg keress olcsóbb kulcsszavakat.

06 Napi költségkeret

7, Hiányos hirdetésütemezés

A nem megfelelően tervezett hirdetésütemezéssel nem láthatja a célközönséged a hirdetéseidet, és ezzel megölöd a kampány mutatóit. Egy erős példa: ha a B2B piacon forgalmazol, nem sokan látják majd a hirdetéseidet, ha csak estére és éjszakára ütemezed őket. Tudd, hogy mikor aktív a célközönséged.

07 Hirdetés ütemezés

8, Negatív ajánlatkorrekció

A helytelenül használt ajánlatkorrekció nagyban hátráltathatja a kampányokat. A túl magas negatív korrekció mobil eszközökre egy mobil kampánynál, teljesen leállíthatja a megjelenést. Bizonyosodj meg róla, hogy a kampányok a megfelelő korrekcióval vannak beállítva területre, eszközökre és hirdetésütemezésre egyaránt.

08 Ajánlatkorrekció

9, Számlázási beállítások

Ellenőrizd le, hogy a számlázási beállítások helyesek-e. Kártyaszám, lejárat, cím, stb. Ha a Google bármilyen hibát talál a számlázási adatok közt, akkor a kampányokat nem futtatja.

10, Türelem

Ha semmi más nem működik, néha a legjobb, ha vársz egy kicsit. Az AdWords hirdetések és kulcsszavak jóváhagyása akár 5 napig is eltarthat. Ha ez tovább tart, mint 5 nap, vedd fel a kapcsolatot közvetlenül a Google-lal.

+1: Ha az ügyfél nem látja a saját hirdetését. Előfordulhat, hogy nem olyan területről nézi, ami célozva van. Meglehet, hogy éppen kimerült a számlája, olyankor automatikusan leállnak a hirdetések. Az is lehetséges, hogy sok a kulcsszó, egy alacsony napi kerettel ellátott kampányban. 100 kulcsszóra van mondjuk naponta 1000 Ft. Ilyenkor kis valószínűséggel jelennek meg a hirdetések.

09

Ha a fenti tippek és javítások ellenére a kampányok még mindig nem működnek, akkor lehet, hogy nagyobb a probléma, mint a számlázási beállítás, kulcsszó, hirdetésszöveg vagy ajánlatkorrekció. Ilyenkor mindenképp lépj kapcsolatba a Google-nél egy kapcsolattartóval.

A cikket Mark Ferree egyik írása alapján készítettem, ami a PPC Hero-n jelent meg: http://www.ppchero.com/top-10-reasons-why-your-ads-arent-showing-in-google/

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet