Sokszor előfordul, hogy szeretnénk ellenőrizni hirdetéseinket, megbizonyosodni arról, hogy vajon tényleg megjelennek-e. Ilyen esetben sok hirdető automatikusan a Google keresőjének segítségével igyekszik választ kapni kérdésére, nem is sejtve, hogy ezzel mekkora kárt okozhat.
Miért ne a Google keresőjét használjuk?
– mert nem minden esetben láthatjuk hirdetésünket
– mert ronthatjuk az Adwords kampányaink statisztikáit azzal, hogy növeljük a megjelenések vagy a kattintások számát
Hogyan ellenőrizhetem, hogy megjelennek-e a hirdetéseim, anélkül, hogy befolyásolnám a kampányok eredményét?
A Google erre a célra hozta létre Hirdetéselőnézeti eszközét, amely az Adwords fiókon belül az Eszközök és elemzés fül alatt érhető el:
Hogyan lehet használni?
Az eszköz legnagyobb előnye, hogy különböző beállításokat használhatunk, így a speciálisan célzott hirdetések ellenőrzésében nagy segítséget nyújt.
Beállíthatjuk:
– a domaint: melyik ország Google keresőjében szeretnénk megjelenést ellenőrizni (google.com, google.hu, google.fr, stb.)
– kiválaszthatjuk a használt nyelvi beállítást
– beállíthatunk helyet: megadhatunk várost vagy koordinátát, mintha itt tartózkodnánk a kereséskor
– kiválaszthatunk eszközt is, így megtudhatjuk akár azt is, hogy mobileszközökre célzott hirdetéseink megjelennek-e
Miért jó használni?
A hirdetéselőnézeti eszközzel nem csak azt láthatjuk, amit a Google-ban végrehajtott keresés mutat, hanem sok hasznos információt is kapunk a megjelenésekkel kapcsolatban:
Ha a hirdetésünk megjelenik, akkor láthatjuk melyik kulcsszavunk, melyik kampányból eredményezte a megjelenést
Ha nem jelenik meg, akkor megtudhatjuk mi ennek az oka: a napi költségkeret miatt csak elvétve jelenik meg, vagy egyéb beállítások okozzák ezt a fajta kellemetlenséget.
Amióta a Google bevezette az állapotjelző ikont, hirdetéseink megjelenését könnyedén ellenőrizhetjük: ha a Hirdetések lapon az elfogadási állapot melletti buborék fölé húzzuk az egeret, akkor a rendszer kiírja nekünk egy kis ablakban az aktuális állapotot:
Ez tulajdonképpen egy egyszerűsített hirdetéselőnézeti eszköz, mellyel az alapértelmezett beállításokat módosíthatjuk, kipróbálhatjuk, hogy más kulcsszó, vagy más helyi beállítás esetén megjelenik-e a kiválasztott hirdetésünk.