Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A hirdetéselőnézeti eszköz

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2012.04.13.

Sokszor előfordul, hogy szeretnénk ellenőrizni hirdetéseinket, megbizonyosodni arról, hogy vajon tényleg megjelennek-e. Ilyen esetben sok hirdető automatikusan a Google keresőjének segítségével igyekszik választ kapni kérdésére, nem is sejtve, hogy ezzel mekkora kárt okozhat.

Miért ne a Google keresőjét használjuk?

– mert nem minden esetben láthatjuk hirdetésünket
– mert ronthatjuk az Adwords kampányaink statisztikáit azzal, hogy növeljük a megjelenések vagy a kattintások számát

Hogyan ellenőrizhetem, hogy megjelennek-e a hirdetéseim, anélkül, hogy befolyásolnám a kampányok eredményét?

A Google erre a célra hozta létre Hirdetéselőnézeti eszközét, amely az Adwords fiókon belül az Eszközök és elemzés fül alatt érhető el:

blog1

Hogyan lehet használni?

Az eszköz legnagyobb előnye, hogy különböző beállításokat használhatunk, így a speciálisan célzott hirdetések ellenőrzésében nagy segítséget nyújt.

Beállíthatjuk:
– a domaint: melyik ország Google keresőjében szeretnénk megjelenést ellenőrizni (google.com, google.hu, google.fr, stb.)
– kiválaszthatjuk a használt nyelvi beállítást
– beállíthatunk helyet: megadhatunk várost vagy koordinátát, mintha itt tartózkodnánk a kereséskor
– kiválaszthatunk eszközt is, így megtudhatjuk akár azt is, hogy mobileszközökre célzott hirdetéseink megjelennek-e

Miért jó használni?

A hirdetéselőnézeti eszközzel nem csak azt láthatjuk, amit a Google-ban végrehajtott keresés mutat, hanem sok hasznos információt is kapunk a megjelenésekkel kapcsolatban:

Ha a hirdetésünk megjelenik, akkor láthatjuk melyik kulcsszavunk, melyik kampányból eredményezte a megjelenést

Ha nem jelenik meg, akkor megtudhatjuk mi ennek az oka: a napi költségkeret miatt csak elvétve jelenik meg, vagy egyéb beállítások okozzák ezt a fajta kellemetlenséget.

blog5

Amióta a Google bevezette az állapotjelző ikont, hirdetéseink megjelenését könnyedén ellenőrizhetjük: ha a Hirdetések lapon az elfogadási állapot melletti buborék fölé húzzuk az egeret, akkor a rendszer kiírja nekünk egy kis ablakban az aktuális állapotot:

Ez tulajdonképpen egy egyszerűsített hirdetéselőnézeti eszköz, mellyel az alapértelmezett beállításokat módosíthatjuk, kipróbálhatjuk, hogy más kulcsszó, vagy más helyi beállítás esetén megjelenik-e a kiválasztott hirdetésünk.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet