Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google története, avagy út a világuralomhoz

Tartalomjegyzék

Levente Asztalos
2014.01.13.

Valószínűleg kevés olyan ember él ma a Földön, aki nem hallotta még a Google nevét. A név hallatán elsősorban persze mindenkinek a világ legnagyobb keresőmotorja jut eszébe, pedig a Google ennél jóval több.

A Google egy sok cégből álló óriásvállalat, ami amerikai központjával és közel 45 000-es alkalmazotti állományával gyakorlatilag az online világ legmeghatározóbb óriása. De, hogyan lett egy 1998-ban alapított magánvállalkozásból egy több mint 50 milliárd dolláros forgalmú cég?

google

A Google létrejötte gyakorlatilag egy kutatási projektnek köszönhető, melyet a két alapító Larry Page és Sergey Brin hozott tető alá az amerikai Stanford Egyetemen. Kutatásuk során azt vizsgálták, hogy létrehozható-e egy olyan keresőrendszer, amely alapvetően matematikai képletekkel leírható módon vizsgálja az egyes weboldalak kapcsolati rendszerét.

A kezdeti időkben a Stanford Egyetem aldomain-jén (google.stanford.edu) futtatott rendszer villámgyorsan, egyre népszerűbb lett, elnyerve sok ezer felhasználó elismerését (bár a működését szabályozó algoritmus rendszer már akkor is szigorúan titkos volt).

A céget hivatalosan 1998. szeptember 4-én alapították, nagyjából egy évvel a Google márkanév levédetése után. Érdekesség, hogy a vállalat induló tőkéje 1,1 millió dollár volt, amelyet többek között Andy Bechtolsheim, a Sun Microsystems egyik alapítója finanszírozott.

A többi már történelem. A Google ma a világ egyik legnagyobb vállalata, mely az internet legnépszerűbb keresőmotorját, illetve online hirdetési rendszerét üzemelteti. A rendszert (egy 2006-os becslés szerint) közel félmillió számítógép szolgálja ki, megteremtve ezzel a világ egyik legnagyobb hardver hálózatát.

google_iroda

És még pár érdekes adat: 2012-ben a Google hivatalos forgalma 50,18 milliárd dollár volt, amelyből 10,74 milliárd dollárt tett ki a profit. Az utolsó hivatalos adatok szerint a Google-nek 44 777 alkalmazottja van és olyan főbb leányvállalatokkal büszkélkedhet, mint például a Motorola Mobility, a YouTube, vagy a nemrégiben megvásárolt Waze.

Ja, és a Google – mint a mamutvállalatok jelentős része – nem nagyon szeret adót fizetni, de ez már egy másik történet… : )

De hogyan is lehetne egy mondatban összefoglalni mindazt, amit a Google 2013-ban jelent? A vállalat hivatalos megfogalmazása szerint „a Google küldetése a világ összes információjának rendezése, univerzálisan elérhetővé és hasznosíthatóvá tétele”. És mit jelent mindez magyarul? Út a világuralomhoz! A jövőre nézve mindenképpen.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet