Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A vendégblogolás halála?

Tartalomjegyzék

Norbert Boros
2014.01.23.

Matt Cutts, a Google search spam team vezetője kemény hangvételű bejegyzést tett közzé személyes blogján, amely szerint a vendég blogolás halott, legalábbis amit SEO vagy linképítési célból végeznek.

vendegblogolas-keresooptimalizalas-matt-cuttsA bejegyzés bevezetőjében Matt Cutts még arról ír, hogy általában véve halott a vendég blogposztok írása, később pontosítja a mondandóját, mely szerint szigorú kijelentése csak a SEO célú taktikára vonatkozik.

A Google egyik legnépszerűbb és egyben leggyűlöltebb személyisége szerint a vendég blogolás egy nagyszerű dolog volt, amit a SEO tönkretett. Úgy véli, ha a vendégposzt SEO célból készül, akkor az spamnek minősül.

Matt Cutts korábban már számos alkalommal rémisztgette a SEO világát, és többször is volt már alapja a személyesnek tűnő véleményformálásnak (például a Panda update megjelenése előtt), azaz most sem kizárt, hogy hivatalosan is fellépnek a manipulatív céllal létrehozott vendégblog posztok ellen (például valamilyen Google filter segítségével).

Ráadásul nem ez az első ilyen megnyilvánulása a Google-nek – és Matt Cuttsnak – a témában. Onnan indult az állásfoglalás, hogy használjunk lehetőleg nofollow linkeket, alkalmazzuk mértékkel, míg most eljutottunk oda, hogy a vendég blogolás “spam”.

 

Miről szól a vendégblogolás valójában?

Való igaz, hogy a link builderek egy része félreérti a vendég blogolást – vagy inkább szándékosan másra használja, mint amire szolgál -, és taktikának tekinti. Ezzel szemben ez egy stratégia, amely segíthet a hitelességünk növelésében és a közösségünk építésében. Magyarán a jó vendégposzt sok mindent épít, de lehetőleg a linkeket a legkevésbé (közvetlenül legalábbis, közvetve jól segítheti a természetes linkek fejlődését).

Abban Matt Cutts-nak egyértelműen igaza van, hogy a web tele van olyan blog bejegyzésekkel, amelyeknek gyenge minőségű a tartalmuk (például duplikált) vagy kulcsszavas linkeket tartalmaz. Sőt, blogok tömege létezik, amelyeket élő felhasználó sohasem látogat, csupán SEO céllal hozták létre. A hír egyértelműen figyelmeztető jelzés az ilyen módon linket építőknek, hogy állítsák le ténykedésüket.

Amit kerülni kell

Matt Cutts fenti megnyilvánulása miatt nincs szükség pánikszerűen törölgetni a korábbi vendég posztjainkat. Színvonalas, nem kizárólag SEO célból írt bejegyzéseket továbbra is lehet írni, néhány publikációs helyet viszont érdemes kerülni:

  • Blogokat, melyek mindenféle tartalmat megjelentetnek a lehető legrövidebb időn belül, gyanúsan enyhe feltételekkel
  • Blogokat, ahol moderálás nélkül rögtön megjelennek a beküldött tartalmak
  • Blogokat, melyeknek nem állapítható meg a témája, és nincs körülhatárolható célcsoportja
  • Blogokat, weboldalakat túl sok hirdetéssel (a gyenge tartalom/hirdetés arány rossz felhasználói élményt eredményezhet, amit előbb utóbb a Google is leminősítéssel fog értékelni)
  • Földrajzilag irreleváns blogokat
  • Blogokat, melyek ritkán tesznek közé saját tartalmakat
  • A blogat, weboldalakat gyenge webdesignal, zavaros architektúrával
  • Blogokat, social média jelenlét nélkül (lehetnek kivételek)
  • Blogokat, melyek fake közösségi média támogatottsággal rendelkeznek
  • Google büntetésben lévő blogokat
  • Blogokat, amelyeket ritkán frissítenek
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet