Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól.
A Google nem aprózta el – forradalmi AI-alapú fejlesztések, kreatív eszközök, új kampányformátumok és mérési megoldások sora mutatta meg, hogyan néz ki a holnap marketingje.
Mi már alig várjuk, hogy mindezt a gyakorlatban is kipróbálhassuk! Ebben a cikkben megmutatjuk, mire érdemes neked is figyelned, a végén pedig megtalálod új KLIKKBOOST epizódunkat, amelyben összefoglaljuk a Google Marketing Live 2025 legfontosabb bejelentéseit – közérthetően, gyakorlati példákkal.
Az 5 legfontosabb kulcsüzenet, amit magaddal vihetsz:
- Légy ott, ahol a vásárlóid vannak.
Kapcsolódj a vásárlókhoz a keresés (searching), videózás (treaming), görgetés (scrolling) és vásárlás (shopping) pillanataiban a Google és a YouTube felületein keresztül és használd ki az elérést, és az AI eszközöket. - Az AI felturbózza a Google Keresést.
A Google kereső az AI segítségével nem csak azt érti meg, hogy mit keresünk, hanem azt is, hogy miért. A kíváncsiságot felfedezéssé, majd magabiztos döntéssé alakítja és új, értékes kapcsolódási pontokat teremt a márkák és fogyasztók között. - Csak egy YouTube létezik.
Már nem csak márkaépítő, hanem igazi felfedező platform új ügyfelek elérésére. Megbízható tartalomkészítők és kiemelkedő vásárlási funkciók tehetik a YouTube-ot erőteljes konverziós eszközzé - Maximalizáld a megtérülésedet a Power Pack segítségével.
Használd ki teljes mértékben a legújabb AI-alapú megoldásokat – a Performance Max, AI Max for Search és Demand Gen megoldásait. hogy a legkiemelkedő eredményeket érd el- - Építs erős AI-alapokat.
A tartalom és az adatok lehetővé teszik a mesterséges intelligencia számára, hogy újragondolja, méretezze és optimalizálja a kampányokat. Az Asset Studio a Google Ads-ben és a Merchant Centerben leegyszerűsíti a hirdetések készítését, míg a mérési eszközök segítenek megérteni, mi hajtja a növekedést és ROI-t
És az összes bejelentés egyben:
Power Pack
- A Power Pack a keresés és a multimodiális élmények újdonságaira épít. A Power Pack kihasználja a Performance Max, az új AI Max for search és a Demand Gen előnyeit. Egységes stratégia a teljes vásárlói út lefedésére.
- AI Max for Search: Egy új kampánytípus, amely kulcsszó nélküli célzást kínál, és akár 27%-kal jobb teljesítményt nyújthat az exact match-hez képest.
- Performance Max: több mint 90 frissítést fog kapni / kapott az elmúlt időszakban. Többek között megjelent bétában a csatorna szintű riport funkció valamint a keresési kifejezések riport is.
- Demand Gen: több mint 60 frissítést fog kapni / kapott az elmúlt időszakban, többek között csatorna szintű kontroll, valamint nemsokára várható a Google Térképen való megjelenítési lehetőség is.
A keresés jövője – The future of search
- AI Overviews hirdetések: Az Egyesült Államokban már elérhetők az AI Overviews hirdetések asztali keresésekben is, és az év későbbi részében várhatóan mobilon és más angol nyelvű országokban is bevezetésre kerülnek.
- AI Mode hirdetések: Az AI mód bevezetésével együtt várhatóan további hirdetési formátumok is megjelennek.
- Smart Bidding Bővítések: Rugalmas ROAS célokat tesz lehetővé és új keresési lekérdezések elérését biztosítja is biztosítja majd a rendszer
YouTube és videós hirdetések
- YouTube Creator Partnerships Hub: Hamarosan elérhető lesz a YouTube Creator Partnerships Hub, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy közvetlenül a Google Ads platformon keresztül keressenek és lépjenek kapcsolatba YouTube tartalomkészítőkkel, valamint kezeljék az együttműködéseket.
- Shoppable Masthead és CTV: Interaktív, vásárlásra ösztönző hirdetésformátumok a YouTube főoldalán és a tévé képernyőjén.
- Peak Points: AI-val időzített hirdetésmegjelenítés YouTube videók csúcspontjainál.
Vásárlás és vizuális élmények
- Virtuális próbafülke: Mostantól teljes alakos képek feltöltésével is működni fog, ezzel lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ruhákat próbáljanak fel digitálisan.
- Agentic Checkout: Lehetővé teszi az árak nyomon követését és csak akkor történő megvásárlását, hogy ha egy bizonyos szintet elért, valamint a vásárlások automatikus befejezését is a Google Pay segítségével.
- AI Mode vásárlás: Integrálja a vizuális elemeket, termékadatokat és valós idejű személyre szabást a Google Shopping Graph segítségével.
Kreatív eszközök és eszközkezelés
- Asset Studio: Egy új központi platform a hirdetési kreatívok kezelésére a Google Ads-ben.
- Kép-videó átalakítás: A Veo modell és AI segítségével gazdagabb vizuális formátumokat hozhatsz létre.
- Automatikusan generált kreatív elemek: Címek, CTA-k és vizuális elemek automatikus létrehozása a céloldalak és trendek alapján.
Mérés, attribúció és elsődleges adatok
- Inkrementalitás tesztelés: Mostantól már 5 000 dolláros költségvetéssel is elérhető, segítve a valódi hatások mérését.
- GA4 crosschannel attribúció: Tartalmazza a megjelenéseket és a segítő útvonalakat.
- Google Ads Data Manager: Diagnosztikát, elsődleges adatbevitelt és teljesítményjavaslatokat kínál.
- Google Tag Gateway: Egyszerűsíti a szerveroldali címkézést, és biztonságos adatgyűjtést biztosít.
Forrás: https://accelerate.google/intl/en/gml-announcements