A tesa Magyarországgal 2020. június óta dolgozunk együtt. A Facebook oldal tartalom kezelését és a weboldal tartalmi elemeinek menedzselését integráltan látjuk el.
A weboldalt a főbb keresőoptimalizálási szempontok figyelembe vételével fejlesztjük. A blog cikkek írása és a közösségi média tevékenység között szoros összefüggés és egyben párhuzamos tevékenység van. A tartalmi elemeket egy közös rendszerbe építjük, amely kiszolgálja a SEO, a social média és tartalomfejlesztés igényeit is.
Facebook interakciók alakulása
A vizsgált időszak alatt a legnagyobb mértékben a reakciók száma emelkedett 5,5%-kal. A hozzászólások és megosztások számának növekedése azoknál a posztoknál figyelhető meg, ahol interakcióra biztatjuk a felhasználókat. A kezdeti időszaki posztokhoz képest az elköteleződési arány 15%-kal javult hat hónap elteltével.
Facebook teljesítmények
A kezdeti időszak stratégiája elsősorban az organikus és kisebb mértékben a fizetett hirdetésekre és elérésekre támaszkodik. A bejegyzések organikus elérése stabilan havi 6,6 %-kal folyamatosan emelkedik. A fizetett elérések számának mértéke erősen kötődött a PPC kampányok időszakához. Az oldal követőszámának növekedése, csak organikus módon került növelésre, stabilan havi 20-40 fővel növekszik.
Bejegyzés elérés FIZETETT:
Bejegyzés elérés ÖSSZES:
Oldal követőszámának alakulása 2020.03.04 – 2021.04.03 időszakot figyelembe véve:
Követőszám növekedés:
Facebook oldal létrehozásának dátuma: 2020. február 5.
2021.április 3. / követőszám: 605 fő
Követőszám növekedés: 605 fő
Oldalkedvelők 2021. április 3.: 572 fő
Interakciószám:
A bejegyzések mérőszámainál a következő prioritásokat vehetjük figyelembe:
Első és legkedveltebb a reakciógombok használata, ezek közül a tetszik és imádom reakció kimagasló eredményt mutat. Második helyen szerepelnek a hozzászólások, majd ezt követi a megosztás.
2021-ben célunk olyan bejegyzések, témák és kreatívok létrehozása a Facebook oldalon, ami nagyban megnöveli a hozzászólások és megosztások eredményét, ezzel is elősegítve a követőszám növekedését.
Facebook főbb tapasztalatok
Fő tapasztalatok:
- a hirdetett posztokra érkezett interakciók száma jól tükrözi, hogy szükség van fizetett bejegyzésekre
- népszerűek a DIY tartalmú bejegyzések, amelyek organikus elérés esetén is jó eredményeket produkálnak (like, komment és megosztás)
- kedvelt téma a blog bejegyzések, valamint a termékismertető és informatív jellegű posztok (like, komment és megosztás)
- jól teljesítenek a video tartalmú bejegyzések (like)
- legnagyobb fizetett elérést (90,8 K) a tesa ablakfólia videó poszt érte el, amely összesen 5,3K interakciót produkált
- a legjobban teljesítő organikus elérést (1003) a tesafilm írható ragasztószalag termékről készült poszt produkálta 25 interakcióval
- az elmúlt fél év eredményei azt mutatják, hogy a Facebook oldalon havi 20-40 új követés történik. Ezt a követőszámot az Instagram csatorna létrehozásával is lehetne növelni
Az ügyféllel szoros együttműködésben további innovatív megoldások beindítását tervezzük a 2021-es évtől. Szeretnénk megnövelni az azonnali interakciók számát élő termékbemutatók, kisvideók, komplex nyereményjátékok és influenszer együttműködések segítségével. A brand erősítését a legújabb közösségi média csatornák kihasználásával is szeretnénk előtérbe helyezni (TikTok).
Facebook poszt típusok teljesítménye
A brand az Instagram csatornán egyelőre nincs jelen. Külön javaslatcsomagot dolgozunk ki az ügyféllel a közösségi felület megvalósításához, formálásához és fejlesztéséhez.
Következő lépések
2021-ben az ügyféllel szoros együttműködésben szervezzük a Facebook nyereményjátékok lebonyolítását, valamint az Instagram csatorna felépítését és tartalom stratégia kialakítását.
Javasoljuk a aktuális fókuszban lévő termékekre épített tartalomgyártást a social média felületeken például kisvideók, DIY ötletek, termékinformációk, lakberendezési tanácsok, érdekességek témákban.
Vissza