Háromszoros bevétel, 15%-kal kevesebb költéssel

Partner: Pelenka.hu
PPC
pelenka-hu-logo-klikkmania

Kihívások

Márkájukat ismert modell, műsorvezető és blogger anyukák népszerűsítik nagykövetként. Közismertek havi pelenkacsomag-akcióikról, rendkívül kedvező áraikról. A Klikkmániával 2018 óta dolgoznak együtt. A Pelenka.hu tulajdonosainak rendkívül magas elvárásaik vannak a megtérüléssel kapcsolatban, mely egyben a fő KPI is a közös munka során.

15%
kiadás csökkenés

Megközelítés

A kampányokat a vásárlói útvonalra alapoztuk és persze a szigorú megtérülési elvárás mentén haladtunk a további finomhangolásokkal. Ennek érdekében kiszervezésre kerültek az új user és a remarketing kampányok is.

117%
tranzakció növekedés

Eredemények

2019. március közepe-április közepe időszakában egy nagy készletkisöprési akció hozott látványos fellendülést a forgalomban, majd később a vírushelyzet miatt pánik vásárlás indult be. Mégis azt látjuk, hogy a bevételt sikerült megháromszorozni lényegesen kevesebb költéssel.

3x
bevétel növekedés

A kihívás

A Pelenka.hu pelenka és egyéb babaápolási termékeket árusító webshop. 2019-ben az ország legnépszerűbb baba-mama boltjává választották. Pontgyűjtést, telefonos ügyfélszolgálatot, pénzvisszafizetési garanciát, nagy raktárkészletet és országszerte gyors házhozszállítást kínálnak ügyfeleiknek. Márkájukat ismert modell, műsorvezető és blogger anyukák népszerűsítik nagykövetként. Közismertek havi pelenkacsomag-akcióikról, rendkívül kedvező áraikról. A Klikkmániával 2018 óta dolgoznak együtt. A Pelenka.hu tulajdonosainak rendkívül magas elvárásaik vannak a megtérüléssel kapcsolatban, mely egyben a fő KPI is a közös munka során.

Megközelítés

A kampányokat a vásárlói útvonalra alapoztuk és persze a szigorú megtérülési elvárás mentén haladtunk a további finomhangolásokkal. Ennek érdekében kiszervezésre kerültek az új user és a remarketing kampányok is. Az átalakítást követően több ajánlettételi stratégiát teszteltünk a bevételi eredmények növelése érdekében. A kezdeti manuális ajánlattételről fokozatosan átálltunk target CPA-ra, majd a stabil megtérülést követően elkezdtük tesztelni a cél-ROAS-t is egy hosszabb időszakon keresztül. Végül azt láttuk, hogy az utóbbi jobb megoldásnak bizonyult, így ehhez az ajánlattételi stratégiához tértünk vissza.

A gépi tanulás és automatizmusok fejlődésével nagy hangsúlyt fektettünk a minél diverzifikáltabb célközönségek használatára és tesztelésére, így a remarketingen kívül egyéb célzási módokat is kipróbáltunk, mint például hasonló közönségek, in-market, custom intent közönségeket is célzunk. Ezen felül a lokáció illetve eszköz ajánlatkorrekciók vizsgálata és optimalizálása is fontos szerepet kapott. A kreatívok frissítése és tesztelése is folyamatos, a Google javaslatait és újításait szem előtt tartva. A megtérülés alapú kampányok tekintetében további fellendülést a különböző Shopping kampányok bevezetése hozott.

Eredmények

A fentebb említett folyamatos tesztelés és finomhangolás eredményeképp kimagasló eredményeket értünk el. Ezt két igazán forgalmas időszak összevetésével szemléltetjük. 2019 március közepe-április közepe időszakában egy nagy készletkisöprési akció hozott látványos fellendülést a forgalomban, míg a 2020-as év azonos időszakában a vírushelyzet miatti pánik vásárlás indult be. Mégis azt látjuk, hogy:

  • a bevételt sikerült megháromszorozni úgy, hogy
  • a hirdetésekre 15%-kal kevesebbet költöttünk!

A Pelenka.hu márkaismertsége magas, a vásárlók és a kattintások számában már csak néhány százalék emelkedés volt látható, viszont:

  • a tranzakciók száma 117%-kal növekedett.
  • az e-kereskedelmi konverziós arány pedig 96%-kal volt jobb, mint előző évben ilyenkor.

A COVID hatása az eredményekre

A koronavírus előtt és után

A vészhelyzet kihirdetését követően, március közepén a legtöbb Google Ads kampány egy hétre leállításra került, és csak néhány kampány futott, minimális büdzsével. Ha a március 16 – április 15. közötti időszakot összehasonlítjuk az egy hónappal korábbival is, megfigyelhető, hogy bár kevesebbet költöttünk hirdetésre, a tranzakciók száma mégis 70%-kal emelkedett, és a bevétel is közel a duplájára nőtt (81%-kal nőtt). A felhasználók száma is emelkedett 17%-kal, de egyértelműen elmondható, hogy akik vásároltak, több terméket tettek kosárba.

Akkor csupán a vírushelyzet hatott a forgalomra?

Rövid távon a bevétel tekintetében megfigyelhető egyfajta hektikusság. A 2020-as év elején például magasabb volt a bevétel, mint február-március közepén. A koronavírus miatti veszélyhelyzet kihirdetésével egyértelműen kiugró növekedés látható, a 2020-as év eleji időszakhoz viszonyítva is 55%-os volt a bevételnövekedés. Vagyis többen, és többet vásárolnak online, a Pelenka.hu webshopjából is. Viszont a folyamatos, szakértői kampány-optimalizálás, a piaci trendek lekövetése és az aktív kommunikáció az ügyféllel a hosszú távú eredményesség záloga.

Szeretnéd elolvasni a részletes esettanulmányt? Feliratkozással hozzáférhetsz a teljes anyaghoz, és havonta összegyűjtve megkapod a legfrissebb szakmai híreket és cikkeket is!