SEO-val támogatott branding? Igen!

Partner: flatco.
SEO
Arany színű szöveges logó a "flatco" szóval. átlátszó háttérrel, tökéletesen megtestesítve a modern márkaépítési elveket.

Kihívások

A cég a honlapjuk indulásával kapcsolatban keresett meg minket: kérésük az volt, hogy kísérjük végig a honlap indulásának folyamatát, készítsünk SEO auditot, és tegyünk optimalizálási javaslatokat, amikkel repülőrajtot tudnak venni, és lerövidíthetik a kezdeti felfutási időszakot.

22x
közel ennyit nőtt az organikus csatornából érkezett felhasználók száma március és szeptember között

Megközelítés

Az egyik fő változtatási irány a márkával kapcsolatos volt. Felismertük ugyanis, hogy az olyan nagy ingatlan-gyűjtőoldalak miatt, mint pl az ingatlan.com, vagy az ingatlantajolo.hu a Flatco-hoz hasonló, saját eladó/kiadó ingatlanokkal rendelkező weboldalak nem tudnak versenyezni.

8%
közel ennyit csökkent visszafordulások aránya március és szeptember között

Eredemények

Tanácsainkat megfogadva, azokat implementálva, és a havi linképítés által kiszámítható, folyamatos és fokozatos növekedésnek indult az oldal organikus forgalma.

480
keresés a cégre júliusban

Vélemények

Amikor elkezdtük a Klikkmániával dolgozni, épp rebranding folyamatunk közepén voltunk, melynek során a nevünk és márkánk is megváltozott és új weblapunk lett. Professzionális segítségre volt szükségünk mind SEO-ban mind minőségi kontentek írásában, és a Klikkmánia az első pillanattól kezdve tökéletes partnernek bizonyult.
Guba Anita, Marketing menedzser

A kihívás

A Flatco prémium ingatlanok (lakások, irodák, üzlethelyiségek) kiadásával foglalkozik, fő piaca Magyarország, de célcsoportjába tartoznak azon nyugat-európai huszonévesek is, akik Magyarországra jönnek tanulni és/vagy dolgozni. A cég a honlapjuk indulásával kapcsolatban keresett meg minket: kérésük az volt, hogy kísérjük végig a honlap indulásának folyamatát, készítsünk SEO auditot, és tegyünk optimalizálási javaslatokat, amikkel repülőrajtot tudnak venni, és lerövidíthetik a kezdeti felfutási időszakot.

A felmérés során azt találtuk, hogy alapvetően jó állapotban volt az oldal. Habár találtunk fontos hibákat, azok száma nem volt magas, illetve könnyen, gyorsan orvosolhatóak voltak. Az indulás szempontjából meghatározó volt, hogy az oldal betöltési sebessége optimális legyen, optimalizálva legyen a robots.txt fájl, minden oldalnak legyen egyedi, megfelelő hosszúságú meta leírása, a meta title-k szintén legyenek kellő hosszúságúak, kulcsszóval optimalizáltak, és egyediek.

Továbbá az oldalak heading struktúrája és a menüszerkezet is legyen optimalizált,  valamint a belső linkelésre is külön figyelmet fordítottunk. Offsite oldalról az élesítés utáni stratégia részévé kellett tenni a konverziós oldalak külső linkekkel való megerősítését.

Megközelítés

Az oldal sikeres organikus indulását elősegítő javaslatok közt volt a megfelelően beállított sitemap Google Search Console-ba való feltöltése és az oldal betöltési idejének csökkentése is.

Azonban leginkább tartalmi területen történtek nagyobb változtatások: az egyes aloldalak (beleértve a főoldalt) megfelelő meta elemeket (title, description) kaptak, valamint több írott tartalom került az egyes aloldalakra, amelyekben megfelelő kulcsszavakat és kapcsolódó kifejezéseket helyeztünk el. Így a Google jobban azonosítani tudta, hogy miről is szól a site. Szükség volt továbbá a menü kisebb átstrukturálására is: egyrészt, hogy SEO-szempontból a megfelelő kifejezéseket használjuk bennük, másrészt hogy üzletileg is jobban tükrözze a Flatco által nyújtott lehetőségeket.

Emellett javasoltuk, hogy rendszeresen kerüljenek ki blogcikkek a weboldalra annak érdekében, hogy gyakrabban térképezzék fel a feltérképező robotok a site-ot, erősítsük az oldal belső linkeltségét, valamint üzleti oldalról növeljük a konverziókat azáltal, hogy a felhasználókat átkattintásra buzdítjuk az egyes blogcikkekkről a kiadó ingatlanok aloldalakra. Emellett roppant fontos, hogy a blogcikkek márkaépítési és szakmai validációs céllal is működtek: egy teljesen új vállalkozásnak erős kommunikációra van szüksége, hogy a felhasználók számára hitelessé váljon a saját területén, ebben pedig a blogcikkek hatékony eszköznek szoktak bizonyulni.

Ezt a javaslatunkat elfogadták, és azóta is közösen alakítjuk ki a blogcikkek témáját, azok tartalmát, illetve hogy mely aloldalakra linkeljenek át a belső linkek.
Az egyik fő változtatási irány a márkával kapcsolatos volt. Felismertük ugyanis, hogy az olyan nagy ingatlan-gyűjtőoldalak miatt, mint pl az ingatlan.com, vagy az ingatlantajolo.hu a Flatco-hoz hasonló, saját eladó/kiadó ingatlanokkal rendelkező weboldalak nem tudnak versenyezni. Értjük ez alatt, hogy nem tudnak olyan általános, magas keresési volumenű kulcsszavakra az első találati oldalon rangsorolni, mint pl ‘kiadó lakás’. Ennek oka, hogy az ingatlan.com, ingatlantajolo.hu és társaik felhasználói élmény, valamint keresési szándék szempontjából a legideálisabbak: a felhasználók egy weboldalon belül, kényelmesen össze tudják hasonlítani a Magyarországon elérhető szinte összes ingatlant a számukra legrelevánsabb döntési kritériumok alapján.

Optimalizálás

Ezzel a versenyelőnnyel az olyan oldalak, mint pl. a Flatco, Metrodom, Cordia stb. nem tudnak mit kezdeni, ezért kicsit kreatívnak kell lenniük.

A Flatco ezért úgy döntött, hogy “kreál” egy saját, lényegében brandelt kulcsszót, amely egyrészt megkapó, másrészt tükrözi a brand értékajánlatát is: ‘megfizethető prémium lakások’. A cél az, hogy megfelelő és megfelelően erős kommunikáció mellett a legteljesebb mértékben elterjedjen ez a kulcsszó az online térben, és amely összekapcsolódik a Flatco nevével. Ezáltal a Flatco (legalábbis részben) kikerüli a versenyt: bármelyik felhasználó is keres rá a ‘megfizethető prémium lakások’ kifejezésre, az bizton a Flatco oldalán fog landolni.

Ez természetesen egy hosszú távú stratégia, amely egyrészt komoly marketing erőforrásokat igényel, másrészt igen precízen össze kell hangolni az egyéb marketingcsatornákkal is, mint pl social media marketing, e-mail marketing, brand management stb. Itt két dologra kell figyelni: egyrészt, hogy megfelelően erős legyen a kommunikáció. Nagyon sok erőforrás szükségeltetik ahhoz, hogy áttörjük a “marketing zajt”; hogy kitűnjön és egyre több felhasználóhoz jusson el a ‘megfizethető prémium lakások’ értékajánlat; végezetül pedig, hogy meg is maradjon a célcsoport fejében. A másik a márkához kapcsolódik: mindenképpen oda kell figyelni a konzisztenciára, azaz hogy az összes releváns marketingcsatornán keresztül egységes üzenet jusson el a felhasználókhoz.

Ez utóbbi SEO-szempontból a következőket jelenti tartalmi téren:

1) minél többször szerepeltetni kell az oldal írott szövegében a ‘megfizethető prémium lakások’ kifejezést.

2) el kell helyezni ezt a kifejezést a stratégiailag fontos SEO elemekben: title, meta description, H1 heading. Vagyis ennek margójára új title-t és meta leírásokat javasoltunk a Flatco-nak.

Az oldal felépítéséből fakadóan sajnos H1 heading nincs a főoldalon, az átalakításra pedig nem sikerült megfelelő megoldást találni megfelelően alacsony ráfordítások mellett, így jelenleg a headingek közül csupán egy H3 headingben szerepel ez a kifejezés.

Az auditban javasoltak mellett továbbá a design-ban is véghezvittek kisebb-nagyobb változtatásokat, főleg a főoldalon: itt egyrészt megváltozott az oldal tetején lévő slider, másrészt csempeszerű elrendezést választottak a főoldalon található elemeknek. Felvetődött a videó használata a főoldali slider helyén a Flatco részéről, mi azonban nem támogattuk ennek alkalmazását, ugyanis az nagymértékben megnövelte volna az oldal betöltési sebességét.

Továbbá linképítési tevékenységgel is támogattuk a weboldal indulását. A linképítés során magas Doman Authority (DA) értékű híroldalakra tettünk ki PR-cikkeket, amelyek a Flatco egyes aloldalaira linkeltek vissza.

Eredmények

Tanácsainkat megfogadva, azokat implementálva, és a havi linképítés által kiszámítható, folyamatos és fokozatos növekedésnek indult az oldal organikus forgalma.

A 2020 március 1. és szeptember 30. közti időszakot vizsgálva látható, hogy havi bontásban a felhasználók száma ingadozástól mentes, egyenletesen növekvő bővülést mutat. Március hónaphoz képest az organikus csatornából érkezett felhasználók száma júniusra 5-szörösére, szeptemberre pedig már több mint 22-szeresére nőtt!

Ugyanez figyelhető meg a munkamenetek számának változásában is. Itt júniusra megnégyszereződtek a számok, szeptemberre pedig már majdnem 16-szor több munkamenetet indítottak, mint márciusban.

A visszafordulási arányokat vizsgálva is láthatjuk, hogy a látogatók számának növekedése nem jár együtt a minőségi mutatók romlásával – ráadásul szeptemberre 8 százalékponttal csökkent a visszafordulások aránya márciushoz képest.

Linkprofil

A Linkprofil elemzése során azokat a metrikákat vizsgáljuk meg, amelyek azt hivatottak tükrözni, hogy egy oldal mennyire tekinthető megbízhatónak. Egy újonnan induló weboldal esetén ezek a számok természetesen alacsonyak, és a backlink-ek optimalizálását célzó linkfejlesztés során lehet ezeket az értékeket feljebb tornázni.

Linkprofil elemzésénél az alábbi mérőszámokat szoktuk megvizsgálni:

  • Trust Flow: a weboldal hitelességét hivatott mérni az alapján, hogy milyen hiteles site-ok linkelnek a weboldalra. Egy 0-tól 100-ig skálán mozog az értéke.
  • Citation Flow: az oldal népszerűségének, jelentőségének mérésére hivatott mérőszám. Számításának alapja, hogy mennyi népszerű site-ról mutat link az adott URL-re. Ezt is egy 0-tól 100-ig skálán mérik.
  • Domain Authority: egy teljes domain linkprofiljának erejét mutatja meg egy 0-100-ig terjedő logaritmikus skála. Többek között azt vizsgálja, hogy hány domainről mutatnak rá linkek, azok mennyire relevánsak, milyen minőségű oldalakról származnak, és mennyire segíthetnek a keresési kifejezésekre való rangsorolásban a keresési listákon.  Sosem egymagában vizsgáljuk, mivel ez csupán egy referenciaszám a világ összes weblapjához képest.
  • Page Authority: a domain authority-hez hasonlóan linkprofil mutatószám, de nem az egész domainre vonatkozik, hanem aloldalanként vizsgál.

A főoldal URL és gyökér domain szintű Trust Flow értékei nullán álltak. A fél évnyi linkfejlesztés hatására ezek ma már 13 (URL szintű) és 9 (domain szintű) értéket mutatnak. Összehasonlításképpen: a hazai weboldalak közt a 30-40-es Trust Flow értékek számítanak jónak. Vagyis van még fejlődési lehetőség a Trust Flow értékekben, azonban ez minden esetben egy hosszútávú, aprólékos munka, ami évek alatt hoz eredményt. Egy újonnan indult weboldal esetében a 13-as URL szintű, és a 9-as gyökér domain szintű Trust Flow kiváló kezdő értékeknek minősülnek.

Hasonló növekedéssel a főoldal URL-jének a Citation Flow-ja is a félévnyi munka során 10 és 9 egységnyi növekedéssel 15-ről 25-re emelkedett.

Az oldal induláskor elvégzett audit során 4-es Domain Authority és 3-as Page Authority (főoldal) értékeket rögzítettünk. Ezek augusztus végére 23 (DA) és 19 (PA) értékekig emelkedtek. Itthon ugyanúgy a 30-40-es Domain Authority már erős értéknek számít.

Kulcsszavak és pozíciók

A fentebb említett okokból kifolyólag Magyarországon iparági jellegzetesség, hogy az ingatlan.com és az ingatlantajolo.hu miatt erősen nehezített a verseny, hogy a többi, ingatlan iparban érdekelt weboldal magasan rangsoroljon a releváns általános, magas volumenű kulcsszavakra. 

Ilyen esetekben érdemes arra helyezni a hangsúlyt, hogy több, kisebb volumenű, specifikusabb, akár long-tail kulcsszóra optimalizáljuk a weboldalt. Továbbá a saját brandelt kifejezéseinkre is koncentráljunk, illetve – ahogy fentebb írtuk – hatásos stratégia lehet “saját kulcsszavakat” kreálni megfelelő marketing ráfordítások mellett, hogy legalább részben kikerüljük a versenyt.

Azon kulcsszavak darabszámát vizsgálva, amikre rangsorol az oldal, azt láthatjuk, hogy márciushoz képest ez a szám augusztusban több mint 6-szor nagyobb (top100-ban). A Top10-ben május óta képviselteti magát az oldal – augusztusban háromszor több kulcsszóval, mint 3 hónappal korábban. Valamint hónapról hónapra nő azon kulcsszavak darabszáma, amikre újonnan rangsorol az oldal a Top10 pozíciókban.

Top10-ben rangsoroló kulcsszavak darabszámának változása – Forrás: SEMrush
Top10-ben rangsoroló új kulcsszavak számának változása – Forrás: SEMrush

A rangsoroló kulcsszavakkal elérhető átlagos pozíciót nézve az láthatjuk, hogy a kezdeti nagy, 15. és 30. hely közti ingadozás után április végére stabilizálódott az átlagos pozíció a 15. hely környékén. Ez kitartott augusztus közepéig, ahol a szezonálisan megélénkülő ingatlanpiaci kereslet ismét bemozgatta az átlagos pozíciók alakulását – de csak kis mértékben. Ezeket az alábbi, Search Console-ból származó képkivágáson is láthatjuk.

Rangsoroló kulcsszavak átlagos pozíciója

A Flatco márkaismertsége értelemszerűen még nem volt túl magas a kezdetekben, ezért a brand-elt kifejezések keresési volumene sem volt kiemelkedő. Ezt SEO oldalról brandelt linképítéssel támogattuk meg: februártól kezdődően minden hónapban a kihelyezett cikkek közül egy-egy cikkel mindig a ‘Flatco’ kulcsszóra építettünk linket, azaz a link egy olyan horgonyszövegről linkelt át a Flatco egyik aloldalára, amelyben a ‘Flatco’ név szerepelt. Maga a PR megjelenés témája pedig tartalmilag is a Flatco márkanév köré épült.

Ennek és más, rajtunk kívül álló marketing munkának (pl. social media marketing) köszönhetően a brand keresési volumene jelentősen megnőtt, ami a Google Ads kulcsszótervező adataiban is látszik.

A grafikonon is látható, hogy március-augusztus időtávot nézve (az augusztusi számok a legfrissebbek jelenleg) egyre növekedett a ‘flatco’ kulcsszó keresési volumene, tehát nőtt a Flatco márkaismertsége. Ez a csúcsponton (júliusban) 480 keresés/hó volt – ebből 260 mobilon történt. Márciussal összehasonlítva (90 keresés/hó) ez egy 5.3-szoros növekedést jelent. A képkivágáson kissé szegényesen látszik ugyan, de a vizsgált időszakban átlagosan 260-an kerestek rá erre a kifejezésre havonta.

Ha azt vizsgáljuk, hogy mik azok a nagy volumenű kulcsszavak, amikre a Top 15-ben rangsorol az oldal, akkor a “metrodom”, “kiadó üzlethelyiségek”, és “kiadó üzlethelyiségek budapest” kulcsszavakat látjuk. Emellett pedig utcanevekre és lakóparkok neveire rangsorolt még jól a website, mint pl: ‘metrodom park kiadó lakás’, ‘city home kiadó lakás’, ‘pünkösdfürdő utca kiadó lakás’, ‘berettyó utca 2-8’. Ezekre az utcanevekre azért relevánsak a Flatco oldalai, mert elérhető ingatlanjaik ott találhatóak meg. Mivel az első találati oldalon jelentek meg az ilyen jellegű kulcsszavakra, az azt jelenti, hogy keresési szándék szempontjából a felhasználók nagy része – ezekre a kifejezésekre keresve – lakást keres ezeken a környékeken.

A másik pedig a ‘Metrodom’-jellegű kulcsszavakra való megjelenés. Ennek oka egyszerű: a Flatco-nak számos új építésű lakása van a Metrodom-csoport által épített lakóparkokban. 🙂

Vagyis jelenleg az általános, nagy volument biztosító kulcsszavak helyett egy szűkebb, a működésükkel és a branddel szorosabban összefüggő kulcsszavakra rangsorol az oldal. Egy frissen indult oldal esetében ez teljesen érthető körülmény.

Összegzés

Ahogy a fentebb ismertetett adatok is mutatják, egy frissen elinduló weboldallal is lehet sikereket elérni, és stabil organikus növekedést biztosítani számára. Még akkor is, ha közbeszól egy globális pandémia. Ehhez elengedhetetlen, hogy már induláskor is viszonylag jól optimalizált legyen a weboldal, a kezdeti időszakban rendszeresen vizsgáljuk az eredményeket (majd ezek alapján akár további optimalizálási lépéseket tegyünk), valamint egy megfelelően felépített linképítési kampány is jó hátszele tud lenni a kezdő, ámde stabil növekedésnek. A kezdetekben ráadásul az is a kezünkre játszik, hogy viszonylag rugalmasan tudjuk változtatni/optimalizálni azt, amit szükséges: mivel friss oldalról beszélünk, ezért organikus forgalom tekintetében nem lehet sokat veszíteni, ha netán félresikerülne egy-egy javaslatunk. Viszont ha beválik, nagyon sokat nyerhetünk.

Szeretnéd elolvasni a részletes esettanulmányt? Feliratkozással hozzáférhetsz a teljes anyaghoz, és havonta összegyűjtve megkapod a legfrissebb szakmai híreket és cikkeket is!