Az online vásárlások száma világszerte nő. Egyre többen, egyre gyakrabban szerzik be kedvenc termékeiket a világhálón. Mégis, ha az e-kereskedelmi konverziók alakulását megnézzük, furcsa eredményt látunk: a konverziós ráta meglepően alacsony – a Bigcommerce blog adatai szerint csupán 1-5%. Ez már csak azért is érdekes, mert pofonegyszerű megoldásokkal, viszonylag kis ráfordítással jelentős növekedést érhetünk el.
Mutatjuk, hogyan:
- A postaköltség időszakos csökkentésének vagy elengedésének tesztelése nagyban növelheti az online vásárlási hajlandóságot. Sokan ugyanis akkor lépnek vissza a rendelés elküldésétől, amikor kiderül, mennyibe is kerül a választott termék(ek) kiszállítása.
- Megpakolt, majd elhagyott kosarak? Van megoldás: ha a vásárló félbehagyja a folyamatot, a legegyszerűbb erről egy e-maillel emlékeztetni. Mindegy, mi a távozás oka – postaköltség, egy kedvezőbb ajánlat, hosszadalmas fizetés –, a fél órával és/vagy egy nappal később automatikus üzenet sok „elkóborolt” vásárlót visszahozhat.
- Kevesebb „Tovább”! Sok vevőt elriaszt a soklépcsős, bonyolult adatmegadási folyamat. A végtelenséget sugalló „Tovább” feliratú gombokat célszerű a vállalkozás profiljának megfelelő hangnemű alternatívákra lecserélni.
- A célcsoport számára generált megfelelő tartalom nagyságrendekkel növelheti a konverziót: bogbejegyzések, érdekes tartalmú vagy hangulatvideók, a brand arculatához illő fotók, infógrafikák kétszeresen hasznosak: építik a márkát – talán még a SEO-t is, ha visszalinkelnek – és javítják a vásárlói hajlandóságot.
- A tartalommarketing következő szintje lehet, amikor a célközönség számára érdekes, időtálló szöveges tartalmak és oktató anyagok kerülnek publikálásra. Legyen ez táska bepakolási kisokos, futócipő-állapotfelmérő checklist – a lényeg, hogy jól pozícionált, megfelelő üzenettel ellátott, de nem marketing szagú, egyedi tartalom legyen, melyhez később is vissza-visszatérhetnek a (már elkötelezett) vásárlók.
- Korábbi vevők tapasztalatai megkerülhetetlenek. Az Ecosultancy szerint az online vásárlók 61%-a ellenőrzi a termék értékelését. Ezt ki kell használni! A honlapon, jól látható helyen biztosítsunk visszajelzési lehetőséget, illetve szerepeltessük a legjobb véleményeket!
- Az értékelések megjelentetésének hangsúlya az elégedett vásárlók fotóival tovább erősíthető. Akár magára a landoló oldalra is kerülhet egy rövid idézet a hozzá tartozó arccal. (Nem is beszélve arról, hogy ezek az apró, a célcsoporttól érkező történetek elsőosztályú közösségi média muníciót is jelentenek!)
- A lassú halál esete, ha az oldal 1-2 másodpercnél hosszabb idő alatt tölthető be, sok vásárló veszíti el türelmét, és dönt másik szolgáltató mellett. A kívánt eredmény a legegyszerűbb oldalsebesség fejlesztéssel is elérhető.
+1. Az online bolt két dologról szóljon: a termékről és annak megvásárlásáról. Nem kell mindenáron ikonokkal, kérdőívekkel, egyéb figyelemelterelő funkciókkal telezsúfolni a felületet. A kevesebb itt is több!
Természetesen ezek tippek, nem biztos receptek: tesztelni kell őket, ki kell tapasztalni, mikor, kinek, melyik megoldás a legjobb. Fontos: a vásárlói magatartások elemzését nem lehet megúszni!