Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Turbózd fel a webáruházad konverziós arányát

Tartalomjegyzék

Ferenc Dudas
2016.06.16.

Az online vásárlások száma világszerte nő. Egyre többen, egyre gyakrabban szerzik be kedvenc termékeiket a világhálón. Mégis, ha az e-kereskedelmi konverziók alakulását megnézzük, furcsa eredményt látunk: a konverziós ráta meglepően alacsony – a Bigcommerce blog adatai szerint csupán 1-5%. Ez már csak azért is érdekes, mert pofonegyszerű megoldásokkal, viszonylag kis ráfordítással jelentős növekedést érhetünk el.

Mutatjuk, hogyan:

Webáruház konverzió

  1. A postaköltség időszakos csökkentésének vagy elengedésének tesztelése nagyban növelheti az online vásárlási hajlandóságot. Sokan ugyanis akkor lépnek vissza a rendelés elküldésétől, amikor kiderül, mennyibe is kerül a választott termék(ek) kiszállítása.
  2. Megpakolt, majd elhagyott kosarak? Van megoldás: ha a vásárló félbehagyja a folyamatot, a legegyszerűbb erről egy e-maillel emlékeztetni. Mindegy, mi a távozás oka – postaköltség, egy kedvezőbb ajánlat, hosszadalmas fizetés –, a fél órával és/vagy egy nappal később automatikus üzenet sok „elkóborolt” vásárlót visszahozhat.
  3. Kevesebb „Tovább”! Sok vevőt elriaszt a soklépcsős, bonyolult adatmegadási folyamat. A végtelenséget sugalló „Tovább” feliratú gombokat célszerű a vállalkozás profiljának megfelelő hangnemű alternatívákra lecserélni.
  4. A célcsoport számára generált megfelelő tartalom nagyságrendekkel növelheti a konverziót: bogbejegyzések, érdekes tartalmú vagy hangulatvideók, a brand arculatához illő fotók, infógrafikák kétszeresen hasznosak: építik a márkát – talán még a SEO-t is, ha visszalinkelnek – és javítják a vásárlói hajlandóságot.
  5. A tartalommarketing következő szintje lehet, amikor a célközönség számára érdekes, időtálló szöveges tartalmak és oktató anyagok kerülnek publikálásra. Legyen ez táska bepakolási kisokos, futócipő-állapotfelmérő checklist – a lényeg, hogy jól pozícionált, megfelelő üzenettel ellátott, de nem marketing szagú, egyedi tartalom legyen, melyhez később is vissza-visszatérhetnek a (már elkötelezett) vásárlók.
  6. Korábbi vevők tapasztalatai megkerülhetetlenek. Az Ecosultancy szerint az online vásárlók 61%-a ellenőrzi a termék értékelését. Ezt ki kell használni! A honlapon, jól látható helyen biztosítsunk visszajelzési lehetőséget, illetve szerepeltessük a legjobb véleményeket!
  7. Az értékelések megjelentetésének hangsúlya az elégedett vásárlók fotóival tovább erősíthető. Akár magára a landoló oldalra is kerülhet egy rövid idézet a hozzá tartozó arccal. (Nem is beszélve arról, hogy ezek az apró, a célcsoporttól érkező történetek elsőosztályú közösségi média muníciót is jelentenek!)
  8. A lassú halál esete, ha az oldal 1-2 másodpercnél hosszabb idő alatt tölthető be, sok vásárló veszíti el türelmét, és dönt másik szolgáltató mellett. A kívánt eredmény a legegyszerűbb oldalsebesség fejlesztéssel is elérhető.

+1. Az online bolt két dologról szóljon: a termékről és annak megvásárlásáról. Nem kell mindenáron ikonokkal, kérdőívekkel, egyéb figyelemelterelő funkciókkal telezsúfolni a felületet. A kevesebb itt is több!

Természetesen ezek tippek, nem biztos receptek: tesztelni kell őket, ki kell tapasztalni, mikor, kinek, melyik megoldás a legjobb. Fontos: a vásárlói magatartások elemzését nem lehet megúszni!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet