Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Kreatív tartalom és linkmarketing ötletek webáruházaknak

Tartalomjegyzék

András Igaz
2016.01.28.

E-kereskedelmi oldalként nagyon nehéz olyan hivatkozásokat szerezni, melyek végső termékoldalra mutatnak, pedig ez fontos fegyver minden értékesítő oldal számára. Néhány esetben találhatunk kiváló termékoldali linkeket, ám legtöbbször ezek az oldalak nem adnak elég okot ahhoz, hogy hivatkozzunk rájuk.

Julie Joyce esettanulmányokon keresztül mutat be néhány olyan kreatív taktikát, melyek segítségével feloldhatjuk ezt a helyzetet. A termékoldalakon túl, a kategória oldalak hivatkozásánál is hasonló problémák állnak fent, magyarán a legtöbb esetben a link a főoldalra mutat.

Nézzünk most hét példát, hogyan töltötték fel tartalommal oldalukat, hogyan tették hivatkozásra érdemesnek belső oldalaikat a különböző weboldalak!

1. Blog

Az egyik legelterjedtebb on-site tartalomgenerálási megoldás a blog. A releváns tartalmak megjelenítésén  kívül, a bejegyzések remek alkalmat kínálnak egy-két belső link elhelyezésére, azonban a legújabb trendek már azt mutatják, hogy hosszú távon itt sem a linkek halmozása, sokkal inkább az élvezhető tartalom generálása a legkifizetődőbb. Madewell blogja is ezt a taktikát követi, nem csak termékoldalakra, hanem saját Spotify oldalukra, illetve más weboldalra is adnak linket. Ám ezt a blogot sem tekinthetjük SEO szempontból tökéletesnek: habár tartalmilag erős, a blogot érdemesebb nem subdomain-ként, hanem az oldal részeként üzemeltetni, így nem csak a keresőmotorok felé lesz erősebb, de Analytics-ben is könnyebben válik mérhetővé.

2. Történet

Jó terméket a mai világban szinte bárki tud kínálni, ezért ahhoz, hogy a felhasználókat „megfogjuk” nem árt, ha személyesebbé tesszük a vásárlást. Ismertessük meg magunkat, az alapítás történetét, motivációját, a tevékenység és a folyamatok miértjét. Az Everlane pl. egy olyan aloldalt hozott létre, ahol bemutatják a termékeiket gyártó létesítményeket, és a velük való együttműködés kezdetének történetét is. Így egy kicsit úgy érezhetjük, hogy minket is beavattak a gyártási folyamatokba.

Szerezzünk értékes hivatkozásokat webáruházaknak - Everlane

3. Termékápolási tanácsok

Az UGG termékápolással kapcsolatos oldala 182 domainről kap hivatkozásokat, ezen az oldalon az általuk árult csizmák tisztításához és karbantartásához adnak pár tanácsot. Az oldal tartalma nem mondható fejlettnek, azonban éppen elég ahhoz, hogy a termékápolással kapcsolatos eszközök linkeléséhez alapot adjon.

Szerezzünk értékes hivatkozásokat webáruházaknak - UGG

4. Alkalmazások

Az Uniqlo ruhamárka több, a közvetlen profiljától távol álló applikációt hozott létre: egy, a helyi időjáráshoz kötött ébresztőóra alkalmazást, valamint hozzá kapcsolódó naptárt és egy recepteket tartalmazó, főzéshez kapcsolódó applikációt. Ez elsőre furcsán hangzik, hiszen miért kellenek egy ruhamárkának ilyen alkalmazások, miben segíti ez a konverziót? Nos, ha jobban belegondolunk, így növelni tudták márkaismertséget: az eddig csak recepteket kereső felhasználók is megismerhetik a céget, ezáltal egy eddig, a márka szempontjából lényegtelen érdeklődési kör is relevánssá vált.

Szerezzünk értékes hivatkozásokat webáruházaknak - Uniqlo

5. Jótékonysági oldalak

A Lush kozmetikai cég több mint 10 millió dollárt adományozott jótékonysági szervezeteknek 2007 óta. Egy kicsit álszentnek tűnhet ezt kiemelni, de PR szempontból lehet benne ráció, és persze nem mellesleg az oldal szöveges tartalmának növelése SEO szempontból is ideális.

6. Lehetséges termékalkalmazások

Néha könnyebb úgy elképzelni egy termék hasznosságát, ha azt rögtön „működés” közben látjuk. A Michaels projekt szekciója is ezt a gondolatot viszi tovább: a webshopjukban megvásárolható különböző dekorációs kellékek felhasználására adnak remek ötleteket csoportokba rendezve. Találunk esküvőre, otthoni dekorációra is tippeket, de még a tanároknak is van külön csoportjuk. A tartalom ráadásul szezononként változik, így mindig friss és új.

7. Használati utasítások, instrukciók

A ties.com a különböző nyakkendőkötési módokra szolgál „How-to” videókkal és infografikával. Érdemes megfigyelni a landing oldal meta adatait!

Szerezzünk értékes hivatkozásokat webáruházaknak - Ties.com

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet