We understand, we deliver.

Vértezd fel B2B kampányaidat 4 ütős remarketing stratégiával!



A Google AdWords remarketing kampányai lehetővé teszik a B2B szektorban is a márka építést és lead generálást anélkül, hogy hirdetéseid teljesen kikészítenék közönségedet.

01-remarketing-retargeting-ss-1920-768x432

A tökéletes AdWords stratégiák sok tesztelést, türelmet és gyakorlást igényelnek annak érdekében, hogy maximálhassuk a vásárlási csatornánkban bennmaradó felhasználók számát. Remarketing kampányok alkalmazása az egyik ilyen lehetséges fegyver.

A remarketing egy sokszor kiaknázatlan lehetőség, melynek megfelelő használata, kiváltképp a B2B ügyfeleknél gyümölcsöző lehet. Az eladási ciklusok és csatornák általában hosszabbak, mint a tradícionális B2C üzletágakban és itt a márkaépítés, az edukáció és a leendő ügyfelek irányunkba történő elkötelezése is hatványozottan fontos.

Mielőtt elmélyülnénk a B2B remarketing kampányok felfedezésében, íme a 4 ajánlott kampánytípus:

  • Statikus remarketing: lehetővé teszi, hogy a display hálózaton elérjük azokat az embereket, akik korábban már meglátogatták webhelyünket, vagy használták alkalmazásunkat.
  • Dinamikus remarketing: olyan termékeket és szolgáltatásokat mutat a felhasználóknak, amelyeket előzőleg megtekintettek webhelyünkön.
  • Remarketing listák kereső kapmányokhoz (RLSA): A keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták funkció használatával a korábbi webhelylátogatók igényeihez igazíthatjuk keresési hirdetési kampányainkat.
  • Videó remarketing: olyan emberek visszacélzását segíti, akik korábban már megnézték egyes YouTube videóinkat, vagy jártak a webhelyünkön.

Kerülj közel és légy személyes

Első lépésként össze kell kötnünk Google AdWords fiókunkat a Google Analytics-el, hogy több információt gyűjthessünk célcsoportunkról. A legegyszerűbb, ha meghatározzuk a legmagasabb vásárlási hajlandósággal rendelkező látogatókat és különböző kritériumok és érdeklődések alapján szegmentáljuk őket. Kezdéshez az alábbi két szegmens javasolt:

  • Felhasználók, akik majdnem konvertáltak
  • Felhasználók, akik a legtöbb időt töltötték el webhelyünkön és nem konvertáltak

Nem csak kizárólag ezen szegmentumok alapján határozhatjuk meg, hogy mely látogatók felelnek meg elvárásainknak, hanem listáinkat az átlagos oldallátógatókkal összehasonlítva még érdekesebb információkat kaphatunk.

Például

Google Analytics-ben, a Közönség fülön a szegmensekre kattintva, új szegmens létrehozásakor közvetlenül meghatározhatunk egy oldallátogatókra irányuló közönséget, akik mondjuk 1 percnél több időt töltöttek el a landoló oldalon:

kozonseg-szegmentalasa

Ezután rögtön a tulajdon beállításainál megadhatjuk ezt a szegmenst, mint egy, az AdWords-öt célzó új remarketing közönség:

szegmens-importalasa

Majd elküldjük ezt a listát az AdWords-nek:

remarketing-lista-elküldese

Ha a Google Analytics-ben is közzé tesszük a listát, akkor annak adatai a viszonylag új közönségek jelentéseiben is láthatóak lesznek.

A remarketing listák alkalmazásakor nagyon fontos, hogy valóban releváns üzeneteket juttassunk el a kiválasztott közönségekhez. Ezért az általánosabb üzenetek mellett érdemesebb speciálisan az adott közönségnek szóló tartalmakat gyártani, de figyeljünk arra, hogy ezen egyedi üzenetek gyártása kifizetődő legyen. Néha az általánosabb üzenetek is legalább olyan hatékonyak lehetnek, azonban jóval kevesebb idő ráfordítást igényelnek, ezért természetesen itt is érdemes a különböző kreatívokat tesztelnünk.

Videó kampányok maximalizálása

Mindenki használja a tartalom marketinget, de nem mindenki kovácsol előnyt a videós tartalmakból. A YouTube egy rendkívül hatékony platform márkaépítésre és a közönségünkkel történő kapcsolatteremtésre, ezért érdemes ezt minden hirdetőnek kihasználnia. Az online videó készítés is egyre könnyebb lesz és lassan talán hazánkba is eljutnak a Google ilyen irányú fejlesztései, mint például a YouTube Director Onsite program, amely jelenleg még csak Amerikában érhető el. Ez az új “eszköz” saját filmkészítőivel és sablonjaival képes lehet majd jócskán lecsökkenteni egy-egy videó gyártási költségeit.

A videók használata arcot adhat egy márkának és akár folyamatosan a köztudatban is tarthatja azt.

YouTube videók további előnyei

Felhasználhatjuk megtekintett videóink adatait és a weboldalunk látogatottsági adatait is, hogy tovább lépjünk és még pontosabban szabályozzuk célcsoportjaink elérését. Ezen felül egyedileg vissza tudunk célozni például olyan videó megtekintőket, akik a mi videóink után más YouTube videókat vagy egyéb csatornákat néztek. Ez a stratégia kiválóan alkalmas lehet akár új lead-ek felkutatására.

Hirdetések kopásának csökkentése gyakoriságkorlát beállításával

Remarketing kampányoknál kiemelt jelentőséggel bír a hirdetések láthatósága és futási ideje, mivel ha túl kevés alkalommal jelennek meg, akkor nem hozzák az elvárt hatást, ha pedig túl sokszor jelenítjük meg őket, akkor az ellenérzést válthat ki, sőt akár az őrületbe is kergetheti azokat az emberek, akiket vissza szeretnénk terelni a vásárlási csatornánkba. Éppen ezért a hirdetések gyakoriságának vizsgálatánál figyelnünk kell arra, hogy ha például túl magas gyakorsági korlátot adunk meg egy gyengébben teljesítő hirdetésnek, akkor az adott hirdetés a kelleténél többször jelenik meg és ez teljesen lerombolhatja a visszatérési hajlandóságot és csökkenti a konverziós arányt.

A helyes gyakoriságkorlát megállapításához két dolog szükséges:

  • Legyen aktív Display kampányunk
  • AdWords hirdetési fiókunk össze legyen kapcsolva a Google Analytics-szel

Így az Analytics Közönség riportok közül könnyedén kiválaszthatjuk a Gyakoriság és aktualitás riportot. Ebben az esetben jól látható a munkamenetek folyamatos csökkenése, így érdemes a gyakoriságkorlátot 3-ra állítanunk a remarketing kampányokban.

gyakorisag-es-aktualitas-analytics-riport

Konverziók szempontjából is szükséges elemzést végezni és ezeket összehasonlítani a megjelenésekkel. Ha látjuk pontosan hol vesznek el a konverziók, akkor ezen az értéken határozhatjuk meg a maximális megjelenésszámot.

 

Bejegyzésünk a Search Engine Land angol nyelvű cikke alapján készült.

Címke:
slide_template:
default

Tanulmányait a Budapesti Gazdasági Egyetemen végezte, Marketing mester szakon szerzett diplomát. Online Marketinggel három éve foglalkozik elmélyültebben, előzőleg ügyfél oldalon szintén marketing területen tevékenykedett. 2016. év elején csatlakozott a Klikkmánia csapatához, mint keresőmarketing tanácsadó, főleg PPC kampányok tervezésével és kivitelezésével foglalkozik, valamint Facebook oldalak menedzseléséért felel.

Website: https://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 774 3790
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com