We understand, we deliver.

Válság a turizmusban? Interjú a Szallas.hu vezérigazgatójával



Interjúsorozatunkból természetesen a turizmus sem maradhat ki, mint az egyike azon szektoroknak, amiket a leginkább érintett a járványhelyzet. Ügyfeleink között megtalálható több, a turizmusban érdekelt vállalkozás is, így volt miből válogatni. Választásunk végül a hazai piacvezető szállásközvetítő portálra, a Szallas.hu-ra esett, miután a cég vezérigazgatója, Szigetvári József örömmel vállalta az interjút.

Interjúalany: Szigetvári József, vezérigazgató, Szallas.hu Zrt.

transparent_szallas_maradjitthon

Hogy látja, hogyan érinti az utazási szektort, és a Szallas.hu-t a kialakult járványügyi helyzet?

Az utazási szektorban drasztikus visszaesés volt tapasztalható március 13-a után. A külföldről érkező foglalások szinte teljesen eltűntek, és a belföldi foglalási számok is 90%-ot estek vissza az előző évhez képest, így a belföldi foglalások volumene a tavalyi szint 10-15 százaléka körül állt meg akkor.
A Szallas.hu erős belföldi fókusszal rendelkezik minden olyan országban, ahol jelen van (Lengyelország, Románia, Csehország, Magyarország), így a szektorban a legutoljára ért el minket a válság, és nálunk láthatóak az első pozitív trendek is.
Viszont azt látjuk, hogy ez a válság a teljes turizmust megváltoztatja középtávon, hiszen az emberek a járvány elmúltával is máshogy fogják tervezni és a szervezni a leutazásaikat.
Fokozódik az érdeklődés a kisebb szálláshelyek iránt. Ezek elszigeteltek, távol esnek mindentől, nem alkalmasak tömeg kialakulására, a vendég csak a saját társaságával érintkezik. Az utazóknak különösen fontos lesz a tisztaság, a biztonság is. Ha egy szálláshely tiszta, sőt patyolattiszta, akkor mi azt jelezzük, hogy ennél a szálláshelynél kiemelten fontos a tisztaság fenntartása és mindezt vendégek mondták róla. Min. 9.5 tisztasági értékelésű szállásokat cimkézzük fel a patyolat tiszta jelöléssel.
Az is jól látható most már, hogy a karantén intézkedések feloldásával a belföldi piac robbanásszerűen beindult, és sokan választanak hazai szállodákat is nyári kikapcsolódás céljából.

Mikor jött el az a pillanat, amikor egyértelművé vált, hogy reagálni kell a helyzetre?

Már januárban láttuk a változást, és már ekkor elkezdtünk felkészülni, így nem ért minket felkészületlenül a válság.

Milyen lépéseket tettek a munkafolyamatok folyamatosságának biztosítása, és a kollégák egészségének megőrzése érdekében?

Az első pillanattól a munkatársaink egészségét tartottuk szem előtt.
Folyamatosan kialakítottuk mindenkinél a home office lehetőségét, és már március elejétől a teljes cég home office-ban dolgozik. Maga a távoli munkára való átállás digitális cégként zökkenőmentes volt.
Komplex termékcsapatokat állítottunk fel, amelyek a lehető leggyorsabb megoldásokat biztosítják mind a szálláshely partnereinknek,  mind a foglalóinknak, az adott helyzetre megoldásokat keresve.
A megugró lemondások és módosítások kezelésére az ügyfélszolgálatunk is rohamtempóban dolgozott. A naponta bejövő több mint 1 000 db vendéghívásaink és több mint 500 levelünk több mint 80%-ban megválaszolásra kerülnek. A szálláshelyeket hetente 2-3 alkalommal kiküldött hírlevélben értesítjük a trendekről, a fejlesztési változtatásokról és mindenről, ami segítséget jelenthet nekik ebben a helyzetben. Összeállítottuk és folyamatosan frissítjük a leggyakoribb kérdéseket megválaszoló listákat mind a partnerek, mint a vendégek felé, amiket felhelyeztünk a blogunkra

Szállásadóknak:

https://blog.szallas.hu/covid-19-altalanos-tajekoztato-es-navigacios-oldala-szallasadok-reszere-szallas-hu/

Vendégeknek szóló információk:

https://blog.szallas.hu/koronavirus-es-utazas-altalanos-tajekoztato-es-navigacios-oldal-utazoknak/

Mostanra látható, hogy az új helyzetben képesek voltunk a kommunikációt erősíteni, és a digitális eszközök használatával nagyon erős kapcsolati hálót kialakítani. Ezt a válság utáni időszakban is fent szeretnénk tartani.

szigetvari-jozsef-szallashu-vezerigazgato-formalis

Szigetvári József, vezérigazgató, Szallas.hu Zrt.

Milyen lépéseket (szervezeti, kommunikációs, marketing, értékesítési, PR) követelt meg a kialakult helyzet jelenleg, és ennek milyen várható hatásaival számolnak?

Ez a helyzet a gyors reakciót követeli meg leginkább, ezért a fogyasztói igények gyors monitorozására, és ezekre történő reagálásra helyeztük a fő hangsúlyt.

  • Erős költségtudatosság mellett szerveztük át a márciusi, április reklám és marketing költségeinket, de úgy hogy a hosszú távú jövőnket ne éljük fel.
  • Maradj itthon! kampány a gondolatban utazás és a belföldi turizmus iránti érdeklődés fokozása, és a márka iránti elköteleződés érdekében: ennek részleteiről és elemeiről írtunk egy sajtóközleményt, amiben a fontosabb információk és kampányelemek, üzenetek megtalálhatók: https://pr.szallas.hu/maradj-itthon-a-szallas-hu-val/
  • Értékesítés: kutatás formájában felmértük, hogy milyen igények merültek fel a vendégek oldaláról a kialakult helyzetben. Erre reagálva összegyűjtöttük a lemondható, előlegfizetés nélkül foglalható belföldi szállásokat. Bevezettük a Robinson típusú szálláshelyek jelölését (Horvátország): elszigetelt, távol esik mindentől, nem alkalmas tömeg kialakulására, a vendég csak a saját társaságával érintkezik. (Külön szűrő erre jelenleg még nincs lista oldalon, de az információ látható az érintett szálláshelyek aloldalán, “Robinzoni szálláshely” felirattal.) Külföldi példák szerint az ilyen kisebb szálláshelyek, panziók és vendégházak iránt felértékelődik majd az érdeklődés. Illetve bevezettük a patyolattiszta szűrőt: Ha egy szálláshely tiszta, sőt patyolattiszta, akkor azzal jelezzük, hogy ennél a szálláshelynél kiemelten fontos a tisztaság fenntartása és mindezt vendégek mondták róla. Min. 9.5 tisztasági értékelésű szállásokat cimkézzük fel ezzel. Mindezek mellett fontos számunkra, hogy a vendégek érezzék, a jelenlegi időszakban mi is az otthonmaradás mellett kampányolunk, ugyanakkor minden információt átadunk, melyekkel biztonságos belföldi utazás tervezhető a későbbiekben vagy a szomszédos országokba, ami saját autóval könnyen megközelíthető az önkéntes karantén és a szigorú korlátozások feloldása, illetve a határnyitás után.
  • Nem szerettünk volna pánikot kelteni, félinformációk terjesztésének teret engedni, ezért a kezdeti időszakban tudatosan nem kommunikáltunk, hiszen a rendelkezésre álló adatokból mi is csak feltételezéseket tudtunk volna publikálni (pl. Egy lemondás hátterében számos ok állhat, a rendszerünkben pedig nem köteles a vendég indokolni). Ahogy telt az idő viszont, és egyre több tényszerű adatunk volt, vállaltunk újságírói megkereséseket. Nyilatkozatainkban, közleményeinkben és bármilyen kommunikációs tevékenységünkben fontos, hogy a tények mellett a belföldi turizmus felélesztését támogató tevékenységekről is említést tegyünk.
  • Eladtuk B2B termékünket, a Konferenciahotelek.hu-t, hogy erőforrásainkkal teljes egészében a B2C piacra és a partnereinkre koncentrálhassunk.
  • Létrehoztuk a “Maradj biztonságban” fogalmi csoportot, amibe belekerül a tisztaság+fertőtlenítés+elszigeteltség szűrők. Az ilyen szálláshelyek egyrészt kereshetővé váltak, másrészt külön jelölést kapnak az üzenet átadásának erősítése végett. Illetve a szálláshely leírásába bekerülnek a szálláshely által nyújtott egészségügyi megelőző intézkedések, higiéniai és egészségvédelmi szabályok is.
  • Bevezetés alatt van a biztonságos, érintkezés-mentes fizetése bevezetése, ami várhatóan még a nyáron elindul.

Hogyan készülnek a járvány utáni helyzetre, mennyiben számítanak a szektoron belüli átrendeződésre?

Ez a válság a teljes turizmust megváltoztatja középtávon, hiszen az emberek a járvány elmúltával is máshogy fogják tervezni és a szervezni a leutazásaikat.
A Szallas.hu termékfókusza Közép-Európa, és az autós utazás, így ezen fókuszt meg kellett csak erősítenünk, hiszen az átalakulás ezen utazási formát helyezte előtérbe.

Sokan a járvány lecsengését követően a belföldi turizmus megerősödését jósolják, Önök ezt hogy látják?

Ma már látható, hogy a belföldi turizmus hamarabb fog fellendülni, mint a nemzetközi. Egy ilyen válságnak nincsen nyertese hiszen a turizmus külföldi és belföldi vendégekre épít, viszont az örvendetes, hogy a belföldi piac regenerálódása nagyon gyors.

Van-e bármilyen terv a privát szállásadókra vonatkozóan (akiknek a legnagyobb a kitettségük) amivel a járvány alatti és utáni működésüket támogatni tudják?

Elsősorban mi a korrekt információ adásban hiszünk, ezért rendszeresen tájékoztatjuk őket az aktuális helyzetről, változásokról, támogató tanácsadóként kísérjük őket, és ügyfélszolgálatunkkal az ő kapacitásaikat is felvállaljuk, hogy ezzel is gördülékenyebbé tegyük az ügyintézést. Sokszor olyan vendégmegkeresést/panaszt is meghallgatunk és megpróbáljuk kezelni, ami már nem is a mi felelősségünk lenne, de annak érdekében, hogy a vendég érezze az odafigyelést, a segítséget és a megoldás fókuszt, megtesszük, hiszen ezt kívánja mindannyiunk érdeke, annak érdekében, hogy lemondások helyett átfoglalásokkal, ismételt foglalásokkal biztosítsuk a turizmus jövőjét. A gyakran ismétlődő kérdések és általános tájékoztatás végett a hírleveleink mellett egy dedikált oldalt is létrehoztunk a szállásadók számára.: https://blog.szallas.hu/covid-19-altalanos-tajekoztato-es-navigacios-oldala-szallasadok-reszere-szallas-hu/

Számos egyéb tanács mellett arra vonatkozóan is adunk információt, hogy mi a különbség a bezárás és üzemszünet között, melyiket javasoljuk, stb.
Elkezdtük a szálláshelyek akadálymentes minősítését, amelyen keresztül a szállásadók képesek lehetnek a válság után új fogyasztói réteget bevonzani.
Erősítjük minden csatornán keresztül a belföldi turizmust, és ezáltal is a visszatérés pillanatától mi tudjuk vendéggel ellátni a szállásokat. Júniustól intenzív Utazás Restart kampányba kezdünk.

A szállás.hu nemzetközi terjeszkedését a kialakult járvány mennyiben befolyásolja előreláthatólag?

Továbbra sem zárkózunk el további nemzetközi terjeszkedés elől és nyitottan szemléljük a piacot.
A jelenlegi rövid távú célunk, hogy minden országban fejlesszük a termékeket a már bejáratott, működő folyamataink szerint, és minden ország hazai piacán a legismertebb és legkedveltebb OTA legyünk.

 

TOVÁBBI INTERJÚINK A JÁRVÁNYHELYZETRŐL

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
1

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com