We understand, we deliver.

Útmutató a Facebook konverziókövetéshez



Cikkünkben most nem csak azt mutatjuk be, hogy hogyan tudjuk megfelelően mérni az eredményeket Facebook-on, hanem olyan komplex módszereket is ismertetünk a Wordstream egyik bejegyzéséből kiindulva, amelyek segítségével kiszolgálható a teljes marketing csatorna.

Facebook Pixel

Mi is az a Facebook univerzális képpont, hivatalos nevén a Facebook pixel? Ez egy HTML-kódrészlet, ami minden hirdető számára generálható a Business Manager-en belül. Az Universal Pixel hirdetésfiókonként más, és a website mindegyik oldalába el kell helyezni. Ezek után a felületen tudod testreszabni, hogy mit számoljon a rendszer konverziónak, ill. milyen felhasználók kerüljenek az egyes közönséglistákba (retargeting).

Hogyan is működik a Facebook Pixel?

Tegyük fel, hogy a weboldalad egy bár a város központjában. Ha a weboldalad a bár és a potenciális ügyfelek a be-és kilépő vendégek, akkor ezt tekinthetjük a weboldal forgalmának. Ebben az esetben a Facebook pixel lenne karszalag vagy a kézi bélyegző, amit belépéskor azonnal kötelesek viselni. Amikor elhagynak minket, akkor több mint valószínű, hogy továbbra is rajtuk marad a szalag vagy a pecsét (kivéve, ha azonnal eltávolítják azt). Miután ők visszavándorolnak az utcára (tegyük fel, hogy a bár utcájában számos étterem található), akkor cél az lenne, hogy az embereket visszacsábítsuk a bárba különleges ajánlatokkal és promóciókkal.

Számos módszer létezik arra, hogy teljes mértékben kihasználjuk a kódban rejlő lehetőségeket, a teljesség igény nélkül bemutatunk most néhány hatékony módszert, amelyeket érdemes lehet beilleszteni a marketing stratégiánkba.

Retargeting = remarketing

Amikor a pixel kódot elhelyeztük, utána érdemes minél előbb elkészíteni az egyes célközönségeket.

1. Ahhoz, hogy létre tudj hozni egy remarketing közönséget, lépj a “Célközönségek” fülre a Business Manager-en belül:

Facebook Pixel: Retargeting célközönségek létrehozása

2. Ezt követően lépj az “Célközönség létrehozása” fülre és válaszd az “Egyéni célközönséget”:

Facebook Pixel: Retargeting egyéni célközönségek létrehozása

3. Majd válaszd ki a “Weboldal forgalma” lehetőséget:

Facebook Pixel: Retargeting egyéni célközönségek létrehozása

Ezek után már az Analytics listáihoz hasonlóan, könnyedén specifikálhatjuk az egyes listák tartalmát.

Időkeret

Amennyiben egy egészséges forgalmat szeretnél generálni a weboldaladon, akkor ezt a következő módon érdemes megtenni: szerencsére lehetőségünk van 30, 60 és 90 napos remarketing-szegmensek alapján finomhangolni a listák beállításait.

Facebook Pixel: Retargeting időkeret

Tipp: Ha a napi forgalom nagysága jelenleg nagyon alacsony, vagy ha csak mostanában állítottad be a pixelt, akkor adj meg egy nagyobb dátumtartományt, hogy tovább megtartsd az aktuális felhasználókat.

Oldallátogatások

Az időkereten kívül, az URL beállításokkal is szegmentálhatod a listákat:

Facebook Pixel: Retargeting szegmentáció

Továbbá azt is megadhatod, hogy az URL tartalmazza vagy egyenlő legyen-e azzal, amit megadtál. Egyik leghatékonyabb módja annak, hogy kihasználd ezt a stratégiát, ha több blogbejegyzésed vagy kapcsolódó terméked van egy adott témakörön belül.

Tegyük fel, hogy kisállat termékeket forgalmazol. Így létre tudsz hozni olyan egyéni közönséget, akik felkeresték a kutya termékekhez kapcsolódó oldalaid, majd ezt megismételheted a macskákhoz kapcsolódó termékoldalakon is. Ezáltal képes leszel személyre szabott hirdetésekkel visszacélozni a különböző érdeklődésű közönségeidet.

Közönségek kizárása

A létrehozott listákat kizáró közönségként is beállíthatjuk, megakadályozva így a kampányok közötti átfedést, és lehetőséget adva az egyes csoportosítok tesztelésére.

Például, ha létrehozol egy hirdetéssorozatot, ahol meg szeretnéd célozni a 90 napos remarketing közönségedet, viszont kizárnád a 60 napos szegmenst, akkor ezzel a megoldással egy tökéletes szűrt beállítást kapsz.

Facebook Pixel: Retargeting kizárás

Légy óvatos a közönség meghatározását mutató mérőnél, mert, ha nincs elég nagy méretű célközönséged vagy épp kizártad az egyik fő közönségedet, akkor belefuthatsz abban a problémába, hogy túl specifikus a listád.

Facebook Pixel: Közönség becslése

Egyéni konverziókövetés

A Facebook Pixel nem csak a remarketing funkció aktiválására jó, hanem a konverziómérés beállítását is lehetővé teszi.

1. A Business Manager menüpontjai között válaszd az “Egyéni konverziókat”:

Facebook Pixel: Egyéni konverziók

2. Ezt követően kattints az “Egyéni konverzió létrehozása” gombra.

Facebook Pixel: Egyéni konverziók

Természetesen ebben az esetben is valamilyen végső oldalt adjunk meg (pl. visszaköszönő oldal), ami biztosítja a valós célteljesülések számát. Amennyiben nem ennyire egyszerű a helyzet, úgy az események segítségével konkrét műveletekhez is köthetjük a konverziós műveletet. Erről részletesebb leírást az oldalon belül találhattok.

Konverziós beállítások:

  • URL tartalmazza: Ezt akkor érdemes használni, ha több ajánlattal is rendelkezel ugyanazon konverziós értékekkel. Az URL “tartalmazza” az összes olyan paramétert, ahol ezeket megosztottad.
  • URL egyenlő: Ha a konverziós esemény egyedi és specifikus, akkor használd ezt a lehetőséget.  Ne feledd, ebben az esetben csak és kizárólag azt fogja számolni a rendszer, ahol az URL pontosan megegyezik a megadottal!
  • Esemény: A korábban említett eseménymérésre is lehetőségünk van, amelyek hasonló elven kapcsolódnak a kódolt pixelhez.  Ebben az esetben érdemes részletesen elolvasni a leírást, mert a mérőkód extra kiegészítést igényel.

A létrehozott egyéni konverziók teljesítményeit nyomon követheted a konverziók irányítópult alatt vagy közvetlenül a kampányaidban is.

Hogyan optimalizálj konverziókhoz?

Amikor létrehozol egy kampányt, akkor figyelj arra, hogy a kampány típusa “Webkonverziók” legyen.

Facebook Pixel: Konverzió fókuszú kampány

Ezt követően, ha eljutottál a hirdetéscsoportok létrehozásához, akkor ott válaszd ki azt a konverziót, amihez optimalizálni szeretnéd a kampányt. Ez lehetővé teszi a Facebook algoritmus számára, hogy megfelelően szolgálja ki a kívánt konverziós célt.

Tipp: Más típusú kampányoknál is beállíthatod a konverziómérést, ha a létrehozás során az adott hirdetést szinkronizálod a beállított konverziós képponttal. Ha ez sikerült, akkor a eredmények kiértékelésénél add hozzá a konverziós oszlopot, így lehetőséget kapva a konverzió fókuszú optimalizálásra ezen a felületen is.

Hogyan építs lead fókuszú csatornát?

A fentiek tudatában nagy ziccer lenne, ha a konvertált közönségedet nem gyűjtenéd ki rögtön egy külön listába. Ezzel nem csak új ajánlattal tudod őket elérni, de vásárlás után ki is zárhatod őket, elkerülve így a márkaromboló hatást.

  • Gondozás: a meglévő konvertáló közönségedet tudod egyrészt ápolni további akciókkal. Másrészt sokkal személyre szabott üzeneteket tudsz az egyes egyéneknek küldeni, és ezek nagy valószínűséggel vezethetnek további konverziókhoz a jövőben.
  • Kirekesztés: ugyanúgy, mint bármely más egyedi közönség esetében, kizárhatod ezeket a konverziós eseményeket a hirdetéssorozatodból. Egy nagyszerű példa erre, hogy kizárod azokat az embereket, akik már konvertáltak, azokból, akik már látták a hirdetésedet (ezzel sem pazarolod a költésedet).

Összefoglalás

A megfelelő konverziókövetés beállítása elengedhetetlen eszköz annak érdekében, hogy kit is szeretnénk elérni a Facebook hirdetésekkel. A legegyszerűbb módja annak, hogy pénzt pazaroljunk Facebook-on, ha azoknak hirdetünk, akik amúgy sem fognak konvertálni.

Egyik korábbi cikkünkben további hasznos információkról és tippekről olvashatsz a Facebook célzásokkal kapcsolatban: https://www.klikkmania.hu/facebook-hirdetesek-celzasa/

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
1
essb_pc_facebook:
1
essb_pc_twitter:
1

Igazán elmerülni az online marketing rejtelmeiben 2012-ben kezdett el a MediaSales Kft.-nél, mint gyakornok. Szereti, ha munkájában kiélheti a kreativitását, amit eddig főként Google Adwords kampányok tervezésénél és Facebook oldalak menedzselésénél kamatoztatott.

2 hozzászólás

  1. Sziasztok!
    Tök jó a cikk, de elsőre nem világos hogyan kell beállítani azt, hogy ha valaki vásárolt egy remarketing listából, akkor többször ne lássa az adott remarketing hirdetést?

    Köszi!
    Péter

    1. Kedves Péter!
      Köszönjük a pozitív visszajelzést.
      Egyszerűen egy olyan célközönséget kell létrehoznia ami tartalmazza azokat, akik már felkeresték az adott oldalt + kizárni azokat, akik eljutottak a vásárlás visszaköszönő oldaláig. Ebben az esetben a lépések a következők: Célközönségek > Célközönség létrehozása > Egyéni célközönségek > Weboldal forgalma > Webhely forgalma: Konkrét weboldalak látogatói más oldalak kizárásával – Majd az elsőnél feltételnél (Legyen benne…) az URL-ben szerepeljen az adott oldal (pl.: /products), a következőnél (Ne legyen benne…) szerepeljen a vásárlás visszaköszönő oldala (pl.: /thankyou). Végül megadhatja a Tárgyidőszak hosszánál, hogy hány napig maradjanak a felhasználók ebben a közönségben.
      Remélem sikerült a kérdését megválaszolnom.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com