Segíthetünk?

Blog

2020. október 27.

Útmutató a Google Ads Eléréstervezőhöz

Az Eléréstervező a Google Ads egyik kampánytervezési eszköze, amellyel pontosan meg lehet tervezni az elérésalapú videókampányokat a YouTube-on és a videópartnerek webhelyein és alkalmazásaiban.

Az Eléréstervező a Google Unique Reach módszerén alapul, amelyet harmadik felek hitelesítenek, és összhangban van a tényleges eléréssel és a jelentett ajánlatokkal. Az Eléréstervező hetente frissül, így mindig a legújabb adatokat használja.

Most pedig lássuk, hogyan működik az eléréstervező!

Első lépésnél ki tudjuk választani, hogy melyik csatornára készítjük a tervet!

A csatorna kiválasztása után, pedig lehetőségünk van megadni különböző szűrőket, mint pl: 

Hely, Demográfia adatok, Közönségek, Dátumok.

 A hely beállításoknál adjuk meg Magyarországot, a demográfia adatoknál pedig vagy az összes személyt válasszuk, vagy pedig szegmentáljuk életkor és nem szerint az elérést.

A közönségek szekciónál lehetőségünk van megadni a Google Ads-ben is használt célzási lehetőségeket, mint pl: piacon belüli és élethelyzethez kapcsolódó célzások, érdeklődés, illetve egyéni közönségek beállítását. 

A dátumtartományban pedig beállíthatjuk, hogy melyik időszakra szeretnénk a becslést lekérni.

Az utolsó beállítási lehetőség pedig a hirdetésbeállítások, ahol lehetőségünk van megadni a hirdetéstípusokat és költségvetési felosztást. 

A költségkeret beállítás után, négy féle kreatívból tudunk választani, mégpedig a: 6 másodperc, 15/20 másodperces átugorható, 15/20 másodperces nem átugorható és a > 30 másodperc.

A beállítások után pedig láthatjuk az előrejelzést

A médiaterv előrejelzése a közönség, a hirdetési beállítások, a hirdetésformátumok, a költségkeret és az árazási modellek figyelembe vételével becsüli meg a jövőbeni teljesítményt, ami alább látható.

Ezzel azt is gondolhatnánk, hogy készen vagyunk, azonban még vannak további beállítások is, amikkel tovább tudjuk finomítani az elérést. 

Személyre szabhatjuk a hirdetések megjelenítésének időtartamát, a gyakoriságkorlátot, valamint azokat az eszközöket és hálózatokat, ahol megjelennek.

Korlátozhatjuk, hogy egy felhasználó hányszor láthatja a hirdetést: sorelemenként, naponta, havonta vagy egyáltalán nem.

A jobb oldalon található oszlopban lehetőségünk van korrigálni a meglévő előrejelzést, költségkeret, elérés és TRP-k alapján is.

Mi a TRP?

A TRP egy célértékelési pont, más néven célzott bruttó értékelési pont (GRP). A TRP kiszámítása úgy történik, hogy a célzott elérés százalékos értékét megszorozzuk az átlagos gyakorisággal. Ha például a médiaterv 1-es gyakoriság mellett a célközönség 10%-át éri el, akkor a TRP értéke 10. Ennek kiszámítása a GRP-től eltérő módon történik, mivel a célközönsége tagjain alapul, nem pedig az adott földrajzi helyen lévő összes személyen.

Tekintsük át a demográfia és eszközbecslést is

Az elérésen túl, lehetőségünk van a demográfiai adatok elemzésére is.

Az alábbi ábrán látható, hogy korosztályok és nemek szerint milyen a felosztás. 

Az eszközök becslés megjósolja, hogy melyik eszközökön jelenik meg a legnagyobb számban a hirdetésünk. 

Az eléréstervező folyamatos frissítéseken megy keresztül és a az elmúlt hónapokban is többször megváltozott. 

A következő hónapok frissítéseiben reméljük feltűnnek majd az adaptív hirdetések és a szöveges hirdetések is, amely egy remek újítás lenne az eléréstervezőben. 

Az Online Marketing világával többnyire még csak most ismerkedik meg. Keresőmarketinges gyakornokként kezdett 2017 áprilisában a Klikkmániánál, és a PPC hirdetések kezelésénél érzi igazán otthon magát. Célja, hogy folyamatosan képezze magát és minél nagyobb tudásra tegyen szert.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!